Mazda Hakaze Concept

Autor: Andrei Nan 02 mart. 2007 Concepte auto

În interior, ocupanţii pot intra prin intermediul a două uşi largi, tipice pentru un coupe, şi pot găsi patru scaune extrem de ergonomice, montante direct pe traseul median, asemănător cu nervura centrală a unei frunze. Şoferul dispune de un design futuristic pentru cockpit, în care predomină stilul cursiv, fiecare piesă fiind montată în prelungirea alteia. Instrumentele şi ceasurile de bord sunt realizate pentru o armonizare deplină cu şoferul, făcându-l în acelaşi timp să se simtă special.

De senzaţie este şi volanul, a cărui parte centrală nu se mişcă, funcţionând într-un mod similar cu cel de pe Citroen C4. Datorită unui card bluetooth ce este purtat de către şofer, în momentul în care intră în maşină toate comenzile sunt ajustate conform unui profil anterior creat. O experienţă în sine constă în atingerea materialelor din interiorul Mazdei Hakaze. Pielea fină înconjoară şoferul ca într-un cocon, acesta putând admira detaliile vopsite într-o culoare potocalie. Rezultatul eforturilor constructorilor japonezi este un interior interactiv, senzual, unde pasagerii pot trăi o nouă senzaţie la fiecare urcare în maşină.

Mazda Hakaze a fost concepută pentru a fi echipată cu motoare DISI performante, atât benzină, cât şi diesel. Versiunea ce funcţionează pe ciclul Otto, un MZR de 2,3 litri, este un motor cu injecţie directă ajutat de o turbina de înaltă performanţă. Reprezentând soluţia ideală, propulsorul Mazda se potriveşte perfect cu spiritul de aventură tipic mărcii, furnizând mult cuplu prin intermediul unei transmisii automate cu şase trepte la toate cele patru roţi. Acestea au dimensiuni impresionante, fiind alcătuite din jante de 20 inch şi cauciucuri late de 255 mm.

Deşi rămâne un exerciţiu de design, Hakaze este o dovadă a imaginaţiei fără limite de care dau dovadă designerii Mazda, originalitatea unei viitoare maşini fiind garantată.

Anul trecut, Mazda făcea valuri la saloanele auto cu o trilogie de concepte, lansate pe trei continente, la evenimentele importante din Tokyo, Paris sau Detroit. Aproape fiecare dintre ele a câştigat un tiltu de design, contribuind din plin la reputaţia globală a designului zoom-zoom specific constructorului japonez.

Noul concept-car este primul din cele patru noi concepte Mazda, care vor exprima designul japonez într-un nou limbaj, denumit Nagare, dezvoltat de noul director global de design Laurens van den Acker. Cuvântul Nagare se traduce prin fluiditate şi mişcarea trupului şi, aplicat în designul maşinii, se rezumă la analizarea felului în care vântul şi apa se mişcă în natură. Liniile naturale ne înconjoară, începând cu modelarea nisipului de către vânt şi terminând cu formele norilor de pe cer.

Nagare este astfel aplicarea acestui concept în designul auto, primul rezultat fiind Hakaze. Numele acesta îşi găseşte identitatea în frunza care pluteşte, un apropo întrucât Mazda forţează stilul de viaţă activ, realizând o conexiune puternica cu imaginea unui zmeu ce pluteşte pe cer.

Crossoverul compact are aceeaşi fluiditate ca predecesorii săi, împreună cu diversele detalii originale, precum dispariţia mânerelor portierelor, camere video în loc de oglinzi exterioare şi efecte nebuneşti de lumină. Mazda afirmă că, deşi acest vehicul din clasa compactă este un CUV/SUV, va avea dinamica unui roadster, o manevrabilitate ridicată şi un plafon parţial detaşabil. Suprafaţa exterioră este într-o mică măsură reminiscenţa conceptelor anterioare, inspirându-se din dunele de nisip, tehnică pe care Mazda o intitulează manipulare a culorilor. Detaliile de exterior duc tema frunzei în vânt pe un nou nivel, neatins de nimeni până acum. Formele unghiulare, dungile ce imită nervurile specifice şi forma lunetei spate stau mărturie.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide