Cum poate să-ţi explodeze cauciucul la viteză. Ce faci dacă ai o explozie la roată? Mergi la vulcanizare sau vezi cum faci pana singur?

Calm, calm şi mult calm dacă se întâmplă

Cum poate să-ţi explodeze cauciucul la viteză. Ce faci dacă ai o explozie la roată? Mergi la vulcanizare sau vezi cum faci pana singur? Cum poate să-ţi explodeze cauciucul la viteză. Ce faci dacă ai o explozie la roată? Mergi la vulcanizare sau vezi cum faci pana singur?

Nu e deloc o fericire să-ţi explodeze o anvelopă la viteză mare, cu atât mai mult cu cât este vorba de o anvelopă de pe puntea faţă, iar viteza în sine este de 327 km/h... Ce trebuie să faci dacă ai parte de un astfel de eveniment? Şoferul acestui Nissan GT-R ne arată (sperăm că era pe o autostradă din Germania când făcea asta, deşi nici acolo n-am sfătui pe nimeni să meargă cu peste 250 km/h).

E adevărat că, cel mai probabil, a avut anvelope runflat, care mai permit rularea pe anumite distanţe, însă viteza la care s-a produs explozia era suficientă pentru a arunca în decor un şofer mai puţin experimentat.

Câteva învăţăminte despre reacţia potrivită atunci când îţi explodează o roată:

1. Nu brusca maşina din cauza sperieturii. Dacă simţi că maşina trage într-o parte, compensează uşor, altfel vei intra în derapaj, iar la viteze mari, chiar şi de 80-90 km/h, vei ieşi în decor. Nu mai vorbim la peste 130 km/h...

2. Nu frâna brusc. Pare contraintuitiv, dar aplicarea frânelor la viteze mari, de peste 130 km/h, va avea drept efect destabilizarea maşinii, iar ăsta e ultimul lucru pe care îl vrei. Evident, dacă în faţa ta sunt nişte obstacole, poate nu vei avea de ales şi va trebui să frânezi treptat. Dar, în lipsa lor, ia piciorul de pe frână!

3. Pune frână de motor. Dacă spaţiul îţi permite, scopul tău va fi să reduci viteza maşinii într-atât, încât să poţi frâna în siguranţă pentru a opri fără a derapa. Astfel că prima ta acţiune este să iei piciorul de pe acceleraţie şi să retrogradezi cât de repede îţi permite motorul. Exact ceea ce a făcut şoferul din clip.

4. Asigură-te că ai unde să opreşti maşina. Nu te grăbi să opreşti maşina în drum sau într-un loc periculos. Trage de ea câţiva metri până ajungi într-un loc unde vei putea schimba roata în condiţii de siguranţă. Viaţa ta e mai valoroasă decât eventualele stricăciuni cauzate de rularea pe ce a mai rămas din anvelopă.

Dacă aveţi şi voi alte sfaturi, nu ezitaţi să le scrieţi mai jos!

Şi, apropo, nu rula niciodată cu viteze mai mari decât cele suportate de anvelopele în cauză, scrise cât se poate de clar pe talonul anvelopei. Asta e, de altfel, şi cauza probabilă a exploziei din clipul video de mai sus...