Ce anunţă conceptul Lada X-Ray 2: un frate-rival pentru Duster sau pentru Sandero Stepway?

Ruşii continuă să ne uimească zilele astea, dar nu criza politică ne face să ne punem semne de întrebare, ci noutăţile de la Salonul Auto de la Moscova. Unde AvtoVaz a prezentat un concept de crossover de-a dreptul derutant: Lada X-Ray 2, continuarea lui X-Ray.

E clar: Carlos Ghosn are planuri foarte mari cu AvtoVaz, proaspăt intrată în alianţa Renault-Nissan, iar la Salonul Auto de la Moscova din acest an analiştii au fost ”bombardaţi” cu nişte noutăţi demne de atenţia noastră.

Principala noutate o reprezintă Lada Vesta, rivalul lui Logan, care aduce în prim plan noua imagine de marcă a producătorului rus, o imagine foarte tinerească şi dinamică, ”vina” căzând pe şeful de design Steve Mattin, care a mai lucrat la Mercedes-Benz şi Volvo. Dacă zilele trecute versiunea de curse Vesta WTCC ne-a dat dureri de cap (din cauza invidiei...), acum e rândul conceptului X-Ray 2 să ne pună pe jar.

Lada X-Ray 2 e, de fapt, evoluţia conceptului X-Ray din 2012, care a reprezentat propunerea iniţială a noii imagini de marcă Lada. Dacă primul X-Ray se prezenta sub forma unui SUV-coupe cu doar două portiere, conceptul X-Ray din 2014 adoptă o configuraţie mai aproape de un model de serie, fiind un crossover cu 5 uşi, arătând 90% gata pentru producţia de serie.

Oficialii ruşi şi francezi sunt zgârciţi cu informaţiile despre acest nou crossover, dar lasă să se înţeleagă că, la fel ca Lada Vesta, X-Ray 2 e bazat pe platforma tehnică B0 a alianţei Renault-Nissan-AvtoVaz, platformă utilizată şi pentru modelele ENTRY din gama Dacia. Deci X-Ray 2 e un rival pentru Sandero Stepway şi Duster?

Lada X-Ray 2 are un aspect foarte compact şi arată prea urban pentru a-i tenta pe clienţii de Duster. Însă arată mai sexy decât Sandero Stepway, nu credeţi?

 

Mai degrabă prima variantă, deoarece Lada X-Ray 2 arată ca un crossover mult mai bine pregătit pentru asfalt decât pentru teren accidentat. Garda la sol e mai puţin generoasă decât la Sandero Stepway, iar unghiurile de trecere par mult mai dezavantajoase decât la SUV-ul Duster. Şi, oricum, designul mizează pe dinamism, nu pe spirit de aventură.

Rămâne de văzut dacă în producţia de serie vor fi păstrate farurile cu LED sau stopurile cu o formă complexă (care amintesc întrucâtva de cele de la Peugeot 2008...), însă e destul de clar că maşina de stradă nu va renunţa la ciudatele detalii de design de deasupra roţilor - profilarea tablei în aceste zone intră în contradicţie cu ceea ce suntem obişnuiţi de la bosajele unui crossover.

Aspect general plăcut, cu amenajarea normală a comenzilor şi afişajelor

 

În ce priveşte interiorul lui X-Ray 2, acesta arată mai pământesc decât al primului concept, iar legătura cu Vesta e suficient de vizibilă, chiar dacă planşa de bord suferă câteva modificări, datorate înălţimii ceva mai mari. Gruparea comenzilor este logică, iar aspectul general, chiar dacă nu inspiră un nivel ridicat al calităţii, se poate spune că reuşit pentru o maşină modernă.

Aşadar, Lada X-Ray 2 e de aşteptat să nu-i pună beţe în roate Duster-ului, mai ales că publicul amator de aventuri are la dispoziţie un nou facelift pentru offroaderul Lada Niva. Sandero Stepway urmează, însă, să aibă ceva bătăi de cap cu noul ”verişor”, modelul ruşilor fiind mai tentant pentru cei care preferă preoponderent mediul urban.

Detaliile de deasupra roţilor se doresc un semn distinctiv, dar sigur vor naşte multe controverse

 

Însă Lada X-Ray 2 poate deveni un rival neaşteptat şi pentru Renault Captur sau Nissan Juke, aşa încât rămâne de văzut pe ce pieţe europene urmează să fie oferit acest crossover, începând cu 2016. Până atunci, suntem curioşi ce surprize mai pregăteşte Lada, dar şi dacă noile modele vor fi expuse la Salonul Auto de la Paris.

Voi ce credeţi:

ARE ŞANSE DE SUCCES LADA X-RAY 2?