Chevrolet Niva Concept se laudă că ştie off-road

Imaginează-ţi asta: General Motors, unul dintre cele mai mari nume din industria auto, a prezentat la Moscova conceptul numit Niva, care urmează să se transforme într-un model de serie. Dar maşina asta nu o să fie construită în Statele Unite ale Americii, ci chiar în Rusia, în fabrica AvtoVAZ care e controlată, de fapt, de Renault. Avem mai multe detalii în continuare.

Chevrolet Niva Concept se laudă că ştie off-road Chevrolet Niva Concept se laudă că ştie off-road

Chevrolet Niva Concept a fost prezentat la Salonul Auto Moscova 2014 şi, potrivit informaţiilor furnizate de General Motors, ar trebui să se transforme într-un model de serie în următorii doi ani, când va deveni urmaşul primei generaţii Chevrolet Niva. Nu urmaşul lui Lada Niva, ci a doua generaţie de Chevrolet Niva. Ca să înţelegi mai bine despre ce este vorba, o să încerc să îţi explic grafic în poza de mai jos.

În stânga e eterna Lada, în dreapta e copilul-problemă Chevrolet Niva

Acum că am trecut de bariera numelor, urmează o nouă barieră – cea a fabricii în care urmează să fie construită acest minunat vehicul. Vezi tu, chiar dacă scrie Chevrolet pe ea, actuala generaţie Niva este construită în fabrica AvtoVaz, care este controlată de Renault, printr-un joint-venture numit GM-AvtoVaz. Cu alte cuvinte, cam asta însemnă globalizarea în lumea auto.

Revenind la conceptul Niva, trebuie să spun că arată surprinzător de bine, dar că nu ar trebui să te aştepţi ca modelul de serie să arate la fel. De fapt, cam toate bunătăţile o să dispară – troliul, snorkelul, anvelopele de noroi şi rampa de lumini de pe acoperiş o să fie istorie atunci când va intra în producţia de serie.

Imaginează-ţi poza asta fără zăpadă, fără troliu şi fără roţile de off-road

Motorul, în schimb, ar putea rămâne neschimbat. Este vorba despre o unitate de 1,8 litri pe benzină care e cuplată la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte şi care trimite puterea către toate cele patru roţi prin intermediul unui sistem de tracţiune integrală cu diferenţial blocabil.

Per total, maşina arată ca şi cum ar fi gata de asamblare – cam cum a fost şi cu conceptul Dacia Logan Steppe, care s-a transformat apoi în versiunea de serie a primei generaţii Logan MCV. Interiorul e un amalgam de componente GM trecute de prima tinereţe – de la volanul de Aveo şi până la consola centrală de Cruze. Dar tot e mai bine decât actualul Chevrolet Niva.