Concept pentru 2021: Corvinus by Stelu Hârsan

Autor: Oraan Mărculescu 14 iun. 2010 Concepte auto

Corvinus este un E-Sports ALLRSDe Stelu Hârsan nu auzim
prima oară – nu de mult, ne-a gratulat cu un concept de maşină
sport, NRJ Stefeli. Acum, însă, abordează o temă
diferită: Corvinus se doreşte o maşină offroad inedită,
potrivită pentru anul 2021.

De fapt, este vorba despre un proiect care participă la un
concurs de „transportation design, iniţiat de Michelin MCD. Concurs unde, cu siguranţă,
conceptul Corvinus va atrage multe aprecieri.

Tema concursului de anul acesta este proiectarea unui
vehicul de care oamenii se vor bucura utilizându-l în anul
2021
. Acest vehicul trebuie să raspundă preferinţelor,
stilului de viaţă şi nevoilor de transport pentru populatia din
zona unde trăieşte designerul. Iar Stelu Hârsan locuieşte în nordul
Italiei, în sudul munţilor Alpi.

De aceea, Corvinus este conceput pentru a satisface cerinţele
zonei respective, fiind un E-Sport ALLRS Utility Vehicle: E
– ecologic, ALLRS – All Roads and Seasons
.

Sistem de rulare ineditPartea poate cea mai interesantă a
conceptului este sistemul de rulare format din patru
motoare electrice (unul pentru fiecare roată)
, iar
sistemul de prindere şi suspensia se deplasează pe o şină de formă
semicirculară, acţionarea fiind realizată prin intermediul unui
motor electric auxiliar, astfel generându-se rotirea roţii cu +/-
40 grade.

Vehiculul are capabilităţi de offroad şi are şi o zonă de
încărcare de tip pick-up. Suprafaţa de contact a roţii este
variabilă în funcţie de tipul de teren
, condiţi de vreme
şi anotimp. Tracţiunea, suspensia, cât şi rotirea sunt independente
pentru fiecare roată. Distribuţia de putere, frânarea şi rotirea
fiecărei roţi sunt coordonate de unitatea electronică centrală
(ECU), care astfel permite o eficienţă maximă în controlul
stabilităţii.

Când toate cele patru roţi sunt rotite, astfel încât direcţiile
de rulare formează un romb, maşina are capacitatea de a se roti pe
loc, schimbându-şi direcţia de mers cu 180 grade.
Generatorul de energie foloseşte ca şi combustibil bacterii
semisintetice
. Energia creată de generator şi cea produsă
prin frânare se stochează în baterii situate pe burta maşinii.

Corvinus ar fi dotat cu ADASCorvinus dispune de sisteme de
asistenţă la condus ADAS (Advance Driving Assistance
Systems)
, dintre care: asistenţa la schimbarea benzii de
mers, atenţionarea la schimbarea involuntară a benzii de mers,
indicator de siguranţă la depăşire, indicator de siguranţă unghi
mort, vedere pe timp de noapte, recunoaştere automată a semnelor de
circulaţie, recunoaştere facială şi a vocii, parcare asistată
automat, personalizarea comenzilor, senzori de temperatură/condiţii
meteo şi detectare automată a tipului de drum.

Corvinus mai ofera şi o protecţie sporită a
pietonilor
, materialul folosit pentru capota motorului,
apărători faţă şi structura frontala este un compus moale, dar şi
dur. Dimensiunile maşinii sun: lungime 4.658 mm, lăţime 2.032 mm,
înălţime 1.626 mm, garda la sol 266 mm şi unghiul de atac 20,5
grade.

Varianta actuală Corvinus are două locuri şi dispune de
trei compartimente pentru bagaje şi încărcare
: unul în
spatele scaunelor faţă (se reduce dacă se adaugă al treilea scaun),
unul de tip pick-up (benă free access) şi unul tot în spate cu
deschidere orizontală (key access).

ÎŢI PLACE SĂ
DESENEZI MAŞINI? TRIMITE-NE SCHIŢELE TALE LA ADRESA
[email protected]
ŞI AI ŞANSA SĂ LE VEZI PE
PROMOTOR.RO!

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide