Concept pentru 2021: Corvinus by Stelu Hârsan

Stelu Hârsan este un român pasionat de design auto. Ultima lui creaţie se numeşte Corvinus şi se doreşte o propunere ecologică şi high-tech de maşină offroad.

Concept pentru 2021: Corvinus by Stelu Hârsan Concept pentru 2021: Corvinus by Stelu Hârsan

Corvinus este un E-Sports ALLRSDe Stelu Hârsan nu auzimprima oară - nu de mult, ne-a gratulat cu un concept de maşinăsport, NRJ Stefeli. Acum, însă, abordează o temădiferită: Corvinus se doreşte o maşină offroad inedită,potrivită pentru anul 2021.

De fapt, este vorba despre un proiect care participă la unconcurs de "transportation design, iniţiat de Michelin MCD. Concurs unde, cu siguranţă,conceptul Corvinus va atrage multe aprecieri.

Tema concursului de anul acesta este proiectarea unuivehicul de care oamenii se vor bucura utilizându-l în anul2021. Acest vehicul trebuie să raspundă preferinţelor,stilului de viaţă şi nevoilor de transport pentru populatia dinzona unde trăieşte designerul. Iar Stelu Hârsan locuieşte în nordulItaliei, în sudul munţilor Alpi.

De aceea, Corvinus este conceput pentru a satisface cerinţelezonei respective, fiind un E-Sport ALLRS Utility Vehicle: E- ecologic, ALLRS - All Roads and Seasons.

Sistem de rulare ineditPartea poate cea mai interesantă aconceptului este sistemul de rulare format din patrumotoare electrice (unul pentru fiecare roată), iarsistemul de prindere şi suspensia se deplasează pe o şină de formăsemicirculară, acţionarea fiind realizată prin intermediul unuimotor electric auxiliar, astfel generându-se rotirea roţii cu +/-40 grade.

Vehiculul are capabilităţi de offroad şi are şi o zonă deîncărcare de tip pick-up. Suprafaţa de contact a roţii estevariabilă în funcţie de tipul de teren, condiţi de vremeşi anotimp. Tracţiunea, suspensia, cât şi rotirea sunt independentepentru fiecare roată. Distribuţia de putere, frânarea şi rotireafiecărei roţi sunt coordonate de unitatea electronică centrală(ECU), care astfel permite o eficienţă maximă în controlulstabilităţii.

Când toate cele patru roţi sunt rotite, astfel încât direcţiilede rulare formează un romb, maşina are capacitatea de a se roti peloc, schimbându-şi direcţia de mers cu 180 grade.Generatorul de energie foloseşte ca şi combustibil bacteriisemisintetice. Energia creată de generator şi cea produsăprin frânare se stochează în baterii situate pe burta maşinii.

Corvinus ar fi dotat cu ADASCorvinus dispune de sisteme deasistenţă la condus ADAS (Advance Driving AssistanceSystems), dintre care: asistenţa la schimbarea benzii demers, atenţionarea la schimbarea involuntară a benzii de mers,indicator de siguranţă la depăşire, indicator de siguranţă unghimort, vedere pe timp de noapte, recunoaştere automată a semnelor decirculaţie, recunoaştere facială şi a vocii, parcare asistatăautomat, personalizarea comenzilor, senzori de temperatură/condiţiimeteo şi detectare automată a tipului de drum.

Corvinus mai ofera şi o protecţie sporită apietonilor, materialul folosit pentru capota motorului,apărători faţă şi structura frontala este un compus moale, dar şidur. Dimensiunile maşinii sun: lungime 4.658 mm, lăţime 2.032 mm,înălţime 1.626 mm, garda la sol 266 mm şi unghiul de atac 20,5grade.

Varianta actuală Corvinus are două locuri şi dispune detrei compartimente pentru bagaje şi încărcare: unul înspatele scaunelor faţă (se reduce dacă se adaugă al treilea scaun),unul de tip pick-up (benă free access) şi unul tot în spate cudeschidere orizontală (key access).

ÎŢI PLACE SĂDESENEZI MAŞINI? TRIMITE-NE SCHIŢELE TALE LA ADRESA promotor@mpinteractiv.ro ŞI AI ŞANSA SĂ LE VEZI PEPROMOTOR.RO!