Jaguar C-X16 Concept la Frankfurt 2011

Iată că britanicii vin în întâmpinarea pasionaţilor care voiau un baby-Jag sportiv: noul concept Jaguar C-X16, prezentat la Salonul Auto Frankfurt 2011, nu face altceva decât să prefigureze un frate al lui Jaguar XK. Vă place?

Ei bine, de multă vreme se vorbeşte despre aducerea în actualitate a celebrului Jaguar E-Type, model iconic acum o jumătate de secol. Iar surpriza pregătită de britanici pentru Salonul Auto Frankfurt 2011 pare să fie exact răspunsul aşteptat de fanii mărcii: Jaguar C-X16 Concept.

Jaguar C-X16 Concept prefigureaza urmasul celebrului Jaguar E-Type

Având un nume de cod cam complicat, la fel ca fabulosul Jaguar C-X75, prezentat anul trecut, la Salonul Auto Paris 2010 (şi despre care se spune că va fi un rival al lui Bugatti Veyron), noul concept Jaguar C-X16 este o maşină sport foarte compactă, cu doar două locuri şi cu un motor de aproape 400 CP.

Probabil mulţi vor fi tentanţi, la prima vedere, să spună că Jaguar C-X16 prefigurează noua generaţie a gamei XK - nicidecum, acest concept este mai scurt, având 4,44 metri lungime, devenind astfel cel mai scurt model Jaguar construit după 1954. Conceptul se mai laudă cu o lăţime totală de 2 metri şi o înălţime de 1,29 metri, iar caroseria este realizată din aluminiu, pentru o masă cât mai scăzută.

Jaguar C-X16 este mai compact decat XK, avand 4,44 metri lungime

Ampatamentul lui Jaguar C-X16 este destul de generos, având 2,62 metr - dar nu pentru a asigura un spaţiu bun celor din spate, deoarece acesta este un coupe cu numai două locuri. Pe lângă raţiunile de design (maşina arătând ca un adevărat grand-tourism, chiar dacă e foarte compactă), ampatamentul mai lung contribuie şi la o repartiţie ideală a maselor pe punţi, în proporţie de 50:50.

Sub capota maşinii regăsim un motor V6 dotat cu compresor mecanic, care se laudă cu o putere maximă de 380 CP şi un cuplu motor maxim de 450 Nm, transmisia făcându-se la roţile din spate, prin intermediul unei cutii secvenţiale cu 8 trepte. Dar nu e totul.

Jaguar C-X16 are sub capota un V6 supraalimentat, de 380 CP si 450 Nm

Jaguar C-X16 se inspiră din Formula 1 şi mai propune un generator electric integrat în cutia de viteze, alimentat de la bateriile de 1,6 kWh, plasate în spatele scaunelor şi care sunt încărcate de un sistem de recuperare a energiei. Practic, acest sistem semi-hibrid este conceput ca o funcţie suplimentară de overboost.

La apăsarea unui buton de pe volan, maşina mai primeşte un surplus de 95 CP şi 235 Nm, aşa încât Jaguar C-X16 anunţă performanţe excepţionale: 0-100 km/h în circa 4,4 secunde, repriza 80-120 km/h în doar 2,1 secunde şi o viteză maximă de 297 km/h.

Jaguar C-X16 beneficiaza de o functie overboost, demarajul 0-100 km/h realizandu-se in 4,4 secunde

Jaguar C-X16 se doreşte şi o maşină sport cu tendinţe ecologice: poate rula în regim strict electric până la o viteză de 50 km/h (dar nu ştim pe ce distanţă), iar emisiile de CO2 se cifrează la 165 g/km (din nou, sunt omise valorile consumului de benzină, dar să nu uităm că, deocamdată, vorbim de un concept).

Probabil la fel ca şi noi, aşteptaţi cu nerăbdare să aflaţi când va apărea modelul de serie pe care Jaguar C-X16 îl prefigurează şi, foarte important, cum se va chema acesta. Sperăm să aflăm răspunsurile la salonul auto german.

Noul concept Jaguar C X16 de pe tare.ro