KIA KV7 - concept de monovolum la Detroit 2011

Coreenii nu se lasă şi, la Salonul Auto Detroit 2011, tatonează terenul cu un concept de monovolum de mari dimensiuni, KIA KV7, care vine cu idei destul de originale şi chiar îndrăzneţe pentru categoria maşinii.

KIA KV7 - concept de monovolum la Detroit 2011 KIA KV7 - concept de monovolum la Detroit 2011

Cei de la KIA nu au venit cu noutăţi marcante la Salonul AutoDetroit 2011, spre deosebire de firma soră Hyundai. Însăau prezentat publicului un concept destul de interesant,din categoria monovolumelor mari: KIA KV7.

KIA KV7 are dimensiuni generoase, atat la exterior, cat si in interior

Acesta are dimensiuni generoase, anunţând o lungime de4,87 metri, o lăţime de 2 metri şi o înălţime de 1,73metri, prin urmare şi spaţiul interior pe care îl oferă seanunţă mare. De fapt, dacă ne referim la spaţiul din spatelelocurilor pentru şofer şi pasagerul din dreapta, putem vorbi chiarde o mică sufragerie, mai ales că ampatamentul ajunge la 3,1metri.

Amenajarea interioară este specifică unei camere, nu uneimaşini, în partea stângă fiind plasate două fotolii şi omică masă, iar în dreapta o mică sofa, la fel ca în limuzineleamericane. De fapt, măsuţa este un display de maridimensiuni, iar micile fotolii se pot roti. Podeaua esteparchetată, iar suprafaţa vitrată este foarte mare, în timp cepereţii interiori, tapetaţi în alb, se distanţează foarte mult deceea ce găsim în habitaclul unei maşini normale.

Interiorul lui KIA KV7 este apropiat de ceea ce ofera un birou de lux

Accesul în spate este un alt punct de interes pentru KIA KV7,deoarece a doua portieră de pe partea dreaptă are o deschidereneconvenţională pentru un monovolum. Este, de fapt, o idee preluatădin lumea... supercarurilor, uşa fiind de tipul fluture, cala Mercedes SLS AMG, de exemplu, iar acţionarea se faceelectric. Mai mult, lipsa montantului central în parteadreaptă oferă un acces mai mult decât generos în KIA KV7. Pe parteastângă, uşa din spate este doar culisabilă.

Usa din spate de pe partea dreapta este la KIA KV7 de tip gullwing

În ce-l priveşte pe şofer, acesta are la dispoziţie un post deconducere foarte aerisit, întreaga planşă de bord fiind,practic, un imens display, iluminat prin LED-uri verzi,iar principalele funcţii pot fi controlate de la joystick-ul dinpartea centrală. Volanul are o structură destul de interesantă,precum şi o conformaţie foarte sporivă, iar, la pornirea motorului,întreaga planşă de bord culisează spre şofer, pe o distanţă de pânăla 15 cm.

In KIA KV7, postul de conducere este foarte aerisit, iar bordul este un imens display

Propulsia nu este electrică sau hibridă, fiind vorba deun motor termic GDI pe benzină, de 2,0 litri şi având 285CP, în timp ce cutia de viteze este automată cu 6 trepte.Prin urmare, coreenii vor să ne inspire sportivitate, deşi stilulexterior, masiv şi destul de simplist, ne arată doar o maşinăfamilistă coerentă din punct de vedere al designului, cu accente pemasivitate şi soliditate.

Rămâne de văzut cum va arăta monovolumul de serie pecare îl prefigurează KIA KV7 şi dacă acesta va fi gânditdoar pentru piaţa nord-americană sau şi pentru cea europeană.

Conceptul KIA KV7 este echipat cu un motor turbo pe benzina, de 2,0 litri si 285 CP