Mercedes F800 Style la Geneva 2010

Designul Mercedes va sta sub semnul inspiraţiei provenite de la clasicul 300 SL Gulwing, primul concept care anunţă asta este Mercedes F800, prototip ce anunţă un frate mai mic pentru CLS.

VEZI GALERIA MULTIMEDIA CUNOUL MERCEDES F800 STYLE CONCEPT

F800 prefigureaza noul CLSLa Detroit2010, în ianuarie, am putut admira sculptura Mercedes Rising Car, un preview inedit alnoului Mercedes CLS. Care, la Geneva2010, este prefigurat de un nou concept, F800Style Concept.

Stilistic, maşina germanior arată destul de diferit faţă depropunerea promotor.ro din vara anului trecut,care se inspira din conceptul CLK Shooting Break. Practic,F800 Style Concept este total diferit de restul modelelordin gamă sau faţă de actualul CLS, fiind foarte modern şiaducând o serie de inovaţii, mai ales în interior.

F800 are un design proaspat Având o lungime de 4,72 metrişi un ampatament generos, F800 Style Concept arată compactşi sportiv, dar, în acelaşi timp, deosebit de fluid şielegant. Partea frontală şi cea laterală au un lookmusculos, dar farurile cu LED adoptă o formă total nouă faţă deactualele modele din gama Mercedes. Tot inedită (pentru o berlină)este şi soluţia uşilor din spate culisante, careoferă un acces foarte facil în interior, montantul centrallipsind.

Doar stopurile le vor da motive de critică fanilor Audi, având oformă destul de apropiată de a lui Audi A4, de pildă. Însă, per total, limbajulconceptului Mercedes este coerent, dinamic şi foarte modern. Se mairemarcă jantele cu un design sobru, dar cu detalii inedite,dând impresia că roţile sunt în mişcare chiar şi când maşinastă.

Interior high tech si inovator Acum, că aspectul exteriorv-a atras atenţia, să intrăm în habitaclul lui F800 StyleConcep,t, care este un pas uriaş în viitor. Dacă gamaactuală de maşini Mercedes reprezintă o întoarcere la un stil maisobru şi mai clasic, acest concept reprezintă o ruptură evidentă,oferind un spaţiu high-tech pentru cinci pasageri.

Cockpitul şoferului este, parcă, o dedicaţie pentru faniigadgeturilor: volanul are o formă inedită, ducându-te cugândul la un joc foarte complex de maşini, în timpinformaţiile sunt afişate în format digital, înlocuind completceasurile analogice.

Idee inedita: pad tactil si display Consola centrală secontinuă cu tunelul central şi cotiera, despărţind clar cele douălocuri din faţă, dar mai important este că integrează ointerfaţă evoluată COMAND System, cu un ecran tactil şi o camerăvideo, care înregistrează mişcarea mâinii pe acesta -imaginile sunt afişate pe ecranul din partea superioară, aproape denivelul ochilor şoferului, într-o formă inedită: mâna apare uşortransparentă, astfel fiind vizibile comenzile şi indicaţiile de peecran.

Prin intermediul ecranului tactil pot fi controlate o sumedenie defuncţii: aerul condiţionat, sistemul multimedia, sistemul denavigaţie, telefonul sau accesul la internet, iar subiecţii care autestat noul sistem s-au arătat foarte mulţumiţi deergonomia oferită de acesta, dar şi de nivelul mult maiscăzut de distragere a atenţiei de la condus, comparativ cusistemele actuale.

Senzatia de plutire a multor detalii În rest,ambianţa luxoasă, specifică Mercedes, este asigurată desuprafeţele largi, acoperite cu lemn. Gradul ridicat deluminozitate al interiorului, alături de formele sculpturale alemultor detalii interioare, contribuie la impresia de "plutire" - deexemplu, cotierele sunt de aşa natură profilate, încât nu parataşate portierelor.

Scaunele au o structură inovatoare: scheletul este dinmagneziu, fiind acoperit de o structură din fibră decarbon, îmbrăcată ulterior de o ţesătură foarterezistentă. Carcasa exterioară a şezutului scaunelor este realizatădin lemn, printr-un nou procedeu de modelare 3D alacestuia, procedeu utilizat, de altfel, şi pentru inserţiile dinlemn ale bordului şi portierelor. Pentru a îndeplini celemai înalte standarde în materie de securitate, inserţiile de lemnau partea interioară din aluminiu, astfel deformarea lor fiindcontrolată şi se evită ruperea aşchiilor care ar putea vătămacorpul uman.

Să vedem ce înseamnăF800 Style Concept la nivel tehnic.

Citeşte mai departe în pagina următoare »