Mini Rocketman Concept la Geneva 2011

Pentru că părea cam ciudat să îi spună Mini Mini, bavarezii au denumit noul lor concept de maşină urbană Mini Rocketman. Adică un Mini mai mic decât actualul Mini. Interesant, nu?

Mini RocketmanConcept la Geneva 2011 de pe tare.ro

S-ar părea că Mini se întoarce la origini prin conceptulMini Rocketman, care prefigurează o maşină cu un gabarit redus, înspiritul modelului originar desenat de Sir Alec Issigonis.Totuşi, să nu credem că modelul de serie se va încadra la categorialow-cost, deoarece Mini nu îşi propune să renunţe la imaginealife-style.

Conceptul Mini Rocketman prefigureaza aparitia celui mai mic model Mini

Mini Rocketman are un stil foarte cunoscut,imaginea de ansamblu integrându-l fără dubii în familia din ce înce mai mare a constructorului. Partea din faţă, cu cele două farurirotunde mari şi o grilă destul de impunătoare, putem spune că edeja o carte suficientă.

Apoi avem un parbriz nu prea înclinat, cu montanţii faţăvopsiţi în altă culoare decât caroseria, lucru valabil şipentru marginea plafonului. Chiar şi oglinzile retrovizoare suntrotunjite şi vopsite diferit de caroserie, iar montanţii spate suntdestul de drepti, suprafaţa vitrată laterală având o formăgeometrică simplistă.

Stilul lui Mini Rocketman este familiar, dar beneficiaza de idei de design inedite

În spate, marea modificare pe care o aduce acest concept ţine destopurile inedite - practic, vorbim de nişte baghetemodelate în exteriorul caroseriei, într-o formă careaminteşte de stopurile unui Mini de serie actual. Evacuarea este plasatăcentral, ca la un Mini Cooper S, iar hayonul... ei bine,decuparea acestuia pare cam ciudată.

Şi asta deoarece accesul la portbagaj se face într-un modinedit: în partea superioară avem parte de un hayon aproapeconvenţional, care "muşcă" suficient de mult din plafon, iar înpartea inferioară designerii au conceput un... sertar.Adică o mică platformă care culisează în afara caroseriei şi carepropune noi idei de depozitare a diverselor obiecte (cum ar fiplaca de snowbord).

Idei originale pentru accesul in interiorul lui Mini Rocketman Concept

Plafonul este realizat într-un mod original, amintind clar deMarea Britanie prin liniile care stilizează, practic, drapelulţării de origine a lui Mini (de altfel, în istoria Mini au existatdestule modele speciale, cu plafonul vopsit în steagul Angliei).În cazul lui Mini Rocketman, vorbim de un plafon dinsticlă, liniile "steagului" nefiind altceva decât baghete de tipLED, care îşi pot schimba culoarea.

O altă idee interesantă o reprezintă accesul în interiorul luiMini Rocketman: cele două portiere au o deschidere neconvenţională,cu nişte "balamale" integrate în caroserie. Practic, portiereleputem spune că sunt realizate din două bucăţi, oferind un accesmult mai facil în spaţiile restrânse. În plus, integrarea soluţieitehnice în designul general pare foarte reuşită.

Portiere lui Mini Rocketman au o modalitate interesanta de deschidere

Interiorul lui Mini Rocketman mizează pe un stil aproapespartan, dar şi pe un design futurist. Volanul estesimplist, iar informaţiile sunt grupate în imensul ecran ciculardin partea centrală a bordului, graţie sistemului deja cunoscutMini Connected. Consola este de dimensinifoarte reduse, iar la baza acesteia avem câteva spaţii dedepozitare minimaliste.

Însă interiorul reuşeşte să devină un univers foarte plăcut,prin plasarea inteligentă a surselor de iluminare, MiniCountryman beneficiind de o ambianţă coloristică diversă,aducând cu o mică discotecă pe patru roţi. La care mai adăugăm ogamă interesantă de materiale de ultimă generaţie, începând de lapodeaua realizată integral din fibră de carbon până la tapiţeriadin piele specială şi finisările high-gloss.

Interiorul lui Mini Rocketman pare relativ spartan, dar beneficiază de o iluminare diversă

Dimensiunile lui Mini Rocketman sunt specifice uneibubuline de oraş, maşina având o lungime de numai 3,42metri (cu 30 cm mai puţin decât un Mini One), iar lăţimeatotală, incluzând retrovizoarele, se cifrează la 1,9 metri, în timpce înălţimea conceptului este de 1,4 metri.

Deşi valoarea ampatamentului nu este dată, e clar că ingineriiau încercat să se descurce cât mai bine cu un spaţiu interiorrestrâns. Iar soluţia a fost de a oferi 3+1 locuri, după oreţetă deja aplicată şi de alţii: scaunul pasagerului esteplasat mai în faţă, iar în spatele şoferului avem o strapontină,folosită doar în cazuri de urgenţă, pentru copii.

Gabaritul restrans a lui Mini Rocketman a impus solutia cu 3 plus 1 locuri

Pentru că, în majoritatea cazurilor, doar şoferul şi pasageruldin dreapta circulă cu maşina, cele două scaune împreună cutoată planşa de bord pot culisa înapoi, oferind un spaţiurelaxant celor doi. Scaunele din spate se rabat şi eliberează unspaţiu pentru bagaje suficient. Când este necesar transportul aîncă una sau chair două persoane, planşa de bord şi scaunele faţăculisează înainte, iar Mini Countryman devine un vehicul suficientde încăpător pentru 4 pasageri.

În privinţa sistemului de propulsie pentru Mini Rocketman,oficialii s-au arătat zgârciţi cu detaliile, menţionând doar că evorba de un motor care îmbină performanţele cu un consumfoarte redus (anunţat la o valoare de numai 3 litri/100km). Consumul este ajutat foarte mult de masa foarteredusă a maşinii, graţie materialelor uşoare folosite înconstrucţia caroseriei şi a subansamblelor.

Una peste alta, Mini Rocketman este o surprizăinteresantă la Salonul Auto Geneva 2011, lăsând caledeschisă speculaţiilor referitoare la modelul de serie pe care îlprefigurează. Şi care va fi cel mai mic Mini din epoca modernă.

Mini Rocketman marchează o reîntoarcere la modelul originar, desenat de Alec Issigonis