Mitsubishi Global Small Concept

Dezvăluit în premieră, sub numele de “Concept-Global Small”, la ediţia 2011 a Salonului Auto de la Geneva, acest “e-compact” urmează să fie prezentat în formula sa finală până la finele acestui an.

Mitsubishi Global Small Concept Mitsubishi Global Small Concept

Dezvoltat la Okazaki (Japonia) - la centrul global decercetare şi dezvoltare al MMC - în mai puţin de doi ani, viitorulproiect Global Small este gândit să îmbine toate cerinţele"eco/compact" într-un singur pachet astfel conceput încât să nupresupuna adaptări ulterioare. Startul producţiei esteprevăzut pentru începutul lui 2012 într-o nouă uzină a MitsubishiMotors Corporation care este construită actualmente înThailanda.

Noul Mitsubishi este propus ca model de start al gamei pentrupieţele emergente şi drept un automobil eficient din punctul devedere al consumului de combustibil pe cele dezvoltate. Drepturmare, noul proiect e-compact urmează să fie răspunsul MMC pentrucâteva dintre adevărurile fundamentale:

- Cu 80% din totalul producţiei destinat exportului, MitsubishiMotors ia în considerare tendinţele induse de globalizareacomerţului şi comunicaţiilor indiferent de segmentul pieţei.

- Pe pieţele cu dezvoltare rapidă, precum China, ţările ASEANsau alte zone emergente (50% din pieţele globale până în 2013), MMCîşi propune să răspundă cererii în creştere vizând mobilitatea prinvehicule compacte accesibile şi eficiente din punctul de vedere alconsumului de combustibil.

- Pe pieţe precum Japonia, America de Nord sau cele dezvoltatedin Europa, reducerea dimensiunilor şi eficienţa sunt elementecheie pentru respectarea regulilor de protecţie a mediului, oferindîn plus, prin produse din reinventatul segment B, acoperireanevoilor legate de motorizare.

- În contextul volatilităţii ratelor de schimb, dar şi,deopotrivă, din dorinţa de a servi toate pieţele lumii cu vehiculemici care presupun - prin definiţie - adaosuri reduse, MitsubishiMotors va trebui să obţină un nivel înalt al eficienţei graţieconceptului de facilitate de producţie globală.

"e-" de la…

- "e" de la "eficienţă": eficient în cel mai înalt grad, modelule-compact produs de Mitsubishi Motors combină virtuţile vehiculelorde clasă mică (manevrabilitate şi vizibilitatea excelentă), permiteacomodarea a cinci adulţi în cel mai deplin confort şi un spaţiusuficient în portbagaj, oferind în acelaşi timp o arhitecturăsuper-compactă, cu o amprentă redusă (3,74 m lungime x 1,68 mlăţime). Este unul dintre cele mai eficiente modele din segmental Bîn ceea ce priveşte folosirea spaţiului.

- "e" de la "engineering": arhitectură pe care se bazeazămodelul e-compact a fost concepută în aşa fel încât să respectecerinţele consumatorilor şi reglementările de pe toate pieţeleglobale, indiferent că vorbim de Japonia, America de Nord, ţărileemergente din Europa, eliminând astfel necesitatea costisitoareloradaptări ulterioare. Acest lucru reprezintă o premieră în clasamaşinilor mici.

- "e" de la "environment": graţie măsurilor vizând reducereagreutăţii, noilor propulsoare pe benzină MIVEC de 1.0 şi 1.2 litri,a aplicării soluţiilor tehnologice verzi ale MMC (Auto Stop and Go,sistem de frânare care permite regenerarea energiei,, etc,…) şi aaerodinamicii atent studiate, exemplificată de linia înclinată aacoperişului, Mitsubishi e-compact oferă un nivel redus alconsumului de combustibil şi, implicit, al emisiilor, în ton cutendinţele pieţei.

- "e" de la "vehicul electric": urmare a măsurilor de protecţiea mediului - şi ca efect direct al arhitecturii integrate GlobalSmall - e-compact este conceput în aşa fel încât să poată acomodaşi o viitoare variantă cu tren de rulare 100% electric.

- "e" de la " economic": robust şi fiabil, aşa cum suntcunoscute produsele nipone, "Global Small" va trebui să garantezeşi costuri de exploatare reduse.

- "e" de la "design efectiv": Mitsubishi e-compact, un modelfiabil, destinat uzului cotidian, atât în traficul urban, cât şisprinţând pe autostradă (în limitele de viteză impuse), a fostconceput având drept principal ţel eficienţa. Robust, dar inspirândo aerodinamică sofisticată, el se va integra în trafic cu o imagineprietenoasă.

- "e" de la "export": "Global Small", primul model dintr-o nouaserie, urmează să fie construit într-o uzină MMC dedicată, LaemChabang Industrial Estate din provincia Chonburi (Thailanda).Volumul anual preconizat este de 150.000 de unităţi (este posibilăo creştere până la 200.000 unităţi), automobilele urmând să fieexportate în ţările ASEAN, Japonia, Nordul Asiei, Australasia,Europa, America de Nord, dar şi în multe alte pieţe de pe glob.

La 50 de ani după ce a propus primul model de clasă mică, "500",lansat în 1960 (într-un moment care marca începutul exporturilormasive din Japonia), ambiţiosul e-compact al Mitsubishi Motorsdeschide o nouă pagină semnificativă în istoria MMC…

Specificaţii:

Lungime totală: 3,74 m

Latime totală: 1,68 m

Înălţime totală: 1,49 m

Tren de rulare: motor 3 cilindri MIVEC (benzină), 1.000 cmc,

cutie cu 5 trepte manuală

Auto Stop and Go

Frâne cu sistem regenerativ al energiei

Pneuri 185/55 R 16 cu rezistenţă redusă la rulare