Modul'eo Concept - maşina electrică ”acordeon”

Cu ocazia Salonului Auto Geneva 2011, specialiştii francezi de la AAA-Industries au expus într-un colţ el expoziţiei un concept foarte interesant: Modul'eo. Vedeţi în continuare de ce i-am spus ”acordeon”.

Despre Modul'eo am putea spune că e un fel de cutIuţă cusurprize, deşi ideea de a avea mai multe maşini în una singură nueste nouă. Principiul de "acordeon" este foarte simplu:Modul'eo are lungimea variabilă, aceasta putând ajunge dela 2,4 metri la 3,2 metri, în timp ce caroseria poate fitransformată din monovolum în pick-up.

Moduleo Concept are doar 2,4 metri si 2 locuri in configuratia scurta

În configuraţie scurtă, Modul'eo este un demn rivalpentru smart ForTwo, oferind doar două locuri, însă portbagajulrivalizează cu cel al... Logan-ului, deoarece se cifreazăla nu mai puţin de 500 litri. Dacă aveţi nevoie să transportaţiîncă doi pasageri, nici o problemă: la simpla apăsare a unui buton,nişte motoraşe electrice împing secţiunea din spate a caroseriei,alungind maşina.

Astfel, Modul'eo se transformă dintr-un gândac cu 2 locuriîntr-un monovolum cu 4 locuri, o lungime de 3,2 metri şi cuun portbagaj a cărui capacitate variază între 600 şi 1.000litri. Şi, dacă nu vi se pare de ajunscaracterul practic de care dă dovadă, Modul'eo poate fi transformatchiar şi în pick-up, tot automat, partea inferioară a spateluiglisând şi oferind astfel o benă.

In configuratie lunga, ajunge la 3,4 metri, poate avea 4 locuri si un portbagaj de 1.000 litri

În ce priveşte interiorul maşinii, avem parte de câteva ideiingenioase. Cele două scaune suplimentare, pentru configuraţia cu 4locuri, sunt pur şi simplu ascunse sub scaunele din faţă - de fapt,structura scaunelor le face extrem de subţiri, ocupând foarte puţinspaţiu. Puteţi spune la revedere pedalierului, deoarecetoate comenzile pentru conducerea maşinii se găsesc pevolan, iar pe un ecran tactil sunt afişate şi pot ficontrolate celelalte funcţii ale maşinii.

Propulsia lui Modul'eo este, evident, electrică, deşi detaliidespre motor şi baterii nu sunt oferite deocamdată. Ştim, însă, cămaşinuţa se laudă cu o autonomie de 150 km, în condiţiileunei viteze maxime de 90 km/h. Există însă şi un mod "CityMode", în care viteza maximă este limitată la 60 km/h, iarresursele motorului sunt folosit în mod optim, pentru a creşteautonomia. Bateriile au o durată de încărcare de 6 ore.

Moduleo Concept beneficiaza de propulsie strict electrica, avand autonomie de 150 km

Deocamdată doar în stadiul de proiect, Modul'eo sedovedeşte o propunere nu doar interesantă, ci chiarviabilă, având deja omologările pentru circulaţia peşosele. Chiar şi din punct de vedere estetic vorbim de o maşinăbine pusă la punct, proiectanţii oferind mai multe posibilităţi depersonalizare a exteriorului.

Dacă Modul'eo va reuşi să atragă cu adevărat atenţia unuiproducător mare de maşini, rămâne de văzut, însă, cel puţin dinpunct de vedere al unui vehicul de transport urban, aceastămaşină "acordeon" are foarte multe atuuri care i-ar putea interesape micii întreprinzători din oraşele aglomerate.

CREZI CĂ VA AJUNGE ÎN SERIE MODULEO, MAŞINAACORDEON?

Moduleo Concept la Geneva 2011 - masina electrica acordeon depe tare.ro