Peugeot HX1 Hybrid4 MPV Concept la Frankfurt 2011

Autor: Andrei Nan 01 sept. 2011 Concepte auto

După ce, la Shanghai 2011, francezii ne-au gratulat cu un crossover Peugeot SXC Concept foarte dinamic, iată că acum, la Salonul Auto Frankfurt 2011, a venit rândul lui Peugeot HX1 să ne atragă atenţia cu acelaşi stil „Metamorphosis”, grandios, sobru şi futurist.

Desi are 6 locuri, Peugeot HX1 nu este un monovolum obisnuit

Deşi termenul „monovolum” ne-ar face să ne gândim în primul rând la o maşină mare, familistă, iată că Peugeot HX1 mizează pe foarte mult dinamism: lungimea este de aproape 5 metri, iar înălţimea este extrem de redusă, de numai 1,37 metri, ceea ce îi conferă profilului un aspect de pană.

Partea frontală a lui Peugeot HX1 exprimă atât eleganţă, cât şi putere, reliefând o imagine de marcă proaspătă pentru marca franceză. Spatele maşinii este sobru, dar are şi câteva detalii mai agresive, cum ar fi eleronul segmentat retractabil sau cele două fante masive laterale.

Jantele lui Peugeot HX1 sunt concepute aerodinamic: peste 100 km/h, suprafata lor devine plana

O idee îndrăzneaţă o reprezintă jantele cu design turbină, cu câte 7 spiţe care, de fapt, ascund mici plăcuţe aerodinamice, acestea deschizându-se la o viteză de peste 100 km/h, creând o suprafaţă plană a jantei. Astfel, coeficientul aerodinamic al acestui monovolum coboară până la 0,28, la fel ca în cazul sportivelor de mare performanţă.

Accesul în interiorul lui Peugeot HX1 se realizează prin intermediul a patru portiere inedite, cu deschidere de tip Lambo, montantul central lipsind. Maşina beneficiază de 6 locuri individuale, pe trei rânduri, designul interiorului continuând tema suprafeţelor largi şi a detaliilor agresive.

In Peugeot HX1 se poate crea o atmosfera de lounge, iar accesul este prin patru usi tip Lambo

Interesant, în maşină se poate crea o atmosferă de lounge, locurile de pe rândul al doilea culisând peste cele din rândul al treilea, aşa încât pot fi transportaţi fără probleme pasagerii obişnuiţi cu luxul limuzinelor gen Rolls Royce. Mai ales că materialele interioare sunt specifice segmentului de lux: tapiţerie din piele fină, ornamente metalice sau furnir de stejar – plus iluminare cu baghete LED sau minibar.

În ce-l priveşte pe şofer, volanul şi scaunul îşi adaptează poziţia în funcţie de stilul de condus, iar displayul central poate fi setat în mai multe moduri de afişare, în funcţie de priorităţile celui de la volan. Peugeot HX1 beneficiază de un sistem de propulsie Hybrid4, care combină un motor diesel cu un motor electric.

Peugeot HX1 combina un diesel de 204 CP cu un motor electric de 95 CP

Dieselul este un 2,2 HDi de 204 CP, cuplat la o cutie de viteze automată cu 6 trepte, punând în funcţiune roţile din faţă. Pe puntea spate este montat un motor electric de 70 kW (95 CP), aşa încât, în regim combinat, Peugeot HX1 beneficiază de tracţiune integrală, necesară pentru a ţine în frâu cei 299 CP.

Evident, HX1 poate funcţiona şi în regim strict electric pe o distanţă de 30 km, sistemul fiind de tip plug-in (bateriile plug-in pot fi încărcate şi de la o sursă independentă de curent electric). Consumul mediu anunţat de francezi pentru Peugeot HX1 se cifrează la 3,2 litri/100 km, cu emisii CO2 de 83 g/km.

Peugeot HX1 consuma 3,2 litri/100 km si poate rula strict electric maxim 30 km

Ca un „bonus”, Peugeot HX1 este dotat şi cu o… pereche de pantofi de damă speciali: realizaţi din metal, aceştia au fost concepuţi de designerul Pierre Hardy, care a fost inspirat chiar de formele conceptului. Pentru moment nu e clar dacă HX1 prefigurează şi un model de serie, dar aşteptăm generalizarea pe maşinile de serie a sistemului de propulsie Hybrid4.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide