Peugeot SR1 – conceptul care aduce schimbarea

Autor: Cosmin Iordache 11 ian. 2010 Concepte auto

De cele mai multe ori Peugeot a şocat prin schimbările
radicale, care împărţeau publicul în două tabere: cei care adorau
designul şi cei care îl contestau vehement. Acum cu noul concept,
Peugeot SR1, francezii ne arată o nouă traiectorie pe care nu prea
ai cum să o urăşti. Stilul este mult mai calculat, fără
excese, fără forme neînţelese, liniile curg natural, partea
frontală nu mai aminteşte de Hannibal Lector şi există o
proporţionalitate care tinde spre elegantele coupe-uri
britanic
e. Te vei afla în tabăra
contestatarilor doar dacă strâmbi din nas şi la vederea unui Aston
Martin Vantage sau Jaguar XK, pentru că SR1 chiar dacă nu îl putem
acuza de plagiat, pare să replice spiritul unui gentelman car.

Dacă nu ar avea sigla (care cu această ocazie se prezintă
profund stilizată), nu ne-am fi dat seama că este un Peugeot,
farurile, grila, formele fiind în contrast cu ceea ce aveam până
acum reprezentat în minte ca automobile Peugeot. Nici
configuraţia de Grand Tourer cu trei locuri şi cei 313 CP „hibrizi”
nu sunt prea caracteristici pentru marca franţuzească
,
deci aveam toate şansele să oscilăm între un concept japonez sau
unul britanic, dacă nu am fi ştiut apartenenţa.

Da, motorizarea este hibridă având în prim plan
motorul de 1.6 litri turbo, care contribuie cu 218 CP pe puntea
faţă
, iar motorul electric furnizează punţii din spate 95
CP. Cu acest tandem, SR1 se laudă cu emisii de doar 119 g/km şi un
consum mediu de 4,1 litri la 100 km parcurşi. Fiind doar un concept
această valoare nu poate fi testată încă în lumea reală fiind uşor
înşelătoare, la fel cum şi acoperişul este puţin iluzoriu. Credeţi
că avem două modele diferite în galeria foto? Nu, este de fapt
acelaşi automobil cu şi fără n plafonul dintr-un plastic foarte
uşor, folosit în aeronautică, material care păstrează
caracteristicile metalului, dar nu şi masa. Prin urmare, poate fi
foarte facil scos şi pus în garaj, pentru a lăsa soarele să
intre.

Decapotarea scoate la iveală un interior elegant (pus în valoare
de nuanţele complementare), dar totodată high-tech, datorită
ecranelor LCD şi a afişajelor HD. În plus, pentru a sublinia latura
„gentelman car” în habitaclu, într-un lăcaş special, se
află un ceas de mână, creat de Bell&Ross
. Bineînţeles,
în versiunea de serie cam toate aceste dotări vor fi şterse de pe
listă, dar măcar ne vor încânta ochii la Salonul de la Geneva, în
Martie 2010.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide