Prima ieşire pe circuit a lui Citroen Survolt

Citroen Survolt ne lasă cu gura căscată cu ocazia înfăţişării în “carne şi oase” pe circuitul de la Le Mans. Acest concept este pur şi simplu spectaculos…

Citroen Survolt a strâns un prim val de ovaţii la lansarea de aSalonul de la Geneva din primăvară şi, deşi ştiam ce ne aşteaptă,pur şi simplu văzându-l în lumina naturală pe circuit ne-a făcut sărămânem iarăşi pironiţi în faţa monitorului pentru a vizualizaîntreaga galerie. Nu ştim dacă există planuri pentru unmodel de serie, dar dacă se va întâmpla atunci Audi ar trebui săîşi exileze designerii la planşele de desen pentru căacest model de categorie apropiat cu a lui TT arată de-a dreptulextraterestru.

Nu este însă uncorespondent perfect prin preajma dimensiunilor pentru Audi TT,Survolt având o lungime de 3,85 metri, dar par să deserveascăacelaşi scop, coupe-uri trendy pentru tineri. Doar că Survolt oface incredibil de futurist. Este clar totuşi că Citroen pregăteşteceva în acest sens, pentru că împreună cu Citroen GT (prezent şi elpe circuit) însumează prea mult stil pentru a putea fi pur şisimplu clasate. Doar viitorul ne va elucida spre ce se îndreaptăCitroen.

Profil spectaculos

Sub capotă seaflă o soluţie tehnică tot de viitor, două motoareelectrice care livrează 300 CP, alimentate de baterii li-ion carecântăresc împreună 140 Kg. Pentru că întreaga caroserieeste din fibră de carbon şi şasiul este tubular, acest bolidelectric demarează până la 100 km/h în mai puţin de 5 secunde şiatinge o viteză maximă de 260 km/h. Distracţia nu durează însăfoarte mult pentru că doar preţ de 200 km ţin bateriile, desigur nula regim maxim, şi încărcarea se face în 2 ore la o sursă specialăsau 10 ore la un 220 standard.

De acestcalităţi a putut să se convingă Vanina Ickx, fiica celebrului JackyIckx, care a testat Survolt pe circuit în cadrul Le Mans Classic.Belgianca s-a arătat impresionată de bolidul electric, spunând căeste o adevărată maşină de curse, cu un potenţial uriaş pentruviitor.

Un aer foarte suparat