Renault Frendzy Concept debutează la Frankfurt 2011

Francezii aduc la Salonul Auto Frankfurt 2011 al patrulea concept electric din noua lor strategie de design: Renault Frendzy combină eficienţa unei utilitare cu flexibilitatea unui monovolum.

Renault Frendzy Concept debutează la Frankfurt 2011 Renault Frendzy Concept debutează la Frankfurt 2011

Renault a ales Salonul Auto Frankfurt 2011 pentru a-şi definitiva noua imagine de marcă. După ce au prezentat conceptele DeZir, Captur şi R-Space, ce evocau câte o etapă distinctă a noii direcţii de design a mărcii, francezii completează saga cu noul Renault Frendzy.

Conceput pornind de la nevoile unui vehicul comercial şi preluând motorizarea electrică de pe Kangoo Z.E., cel mai nou concept al francezilor are şi o a doua personalitate, orientată către confortul familial. Conform oficialilor Renault, Frendzy Concept poate fi considerat un preview al unei noi game de utilitare de clasă mică în viitorul apropiat.

Sursele de inspiraţie pentru exteriorul conceptului sunt avioanele Airbus Beluga si Antonov 224, iar, ca imagine de marcă, putem spune că grila frontală, care cuprinde sigla romboidală, este din ce în ce mai bine conturată. În ciuda caroseriei vopsite în două tonuri, se observă că, de fapt, Frendzy mizează pe un caracter mai simplist, având o caroserie în care forma urmează funcţia.

Caracterul dual al maşinii se observă încă de la exterior, prin deschiderea asimetrică a portierelor. În partea stângă a maşinii portierele oferă o deschidere de tip "suicide-doors", montantul central lipsind, în timp ce, pe partea dreaptă, uşa spate este culisantă.

Frendzy vine cu mai multe idei inedite. De exemplu, uşa dreapta spate are geamul lateral înlocuit cu un display de mari dimensiuni, pe care pot fi afişate diverse mesaje, iar hayonul este alcătuit din două segmente, cel superior deschizându-se clasic, în timp ce partea inferioară culisează în jos, pentru a facilita încărcarea obiectelor voluminoase.

Nici la interior Renault Frendzy Concept nu va părea mai hotărât asupra orientării sale, pentru marfă sau pentru persoane, astfel că ambianţa la bordul maşinii vine în două setări: Work şi Family. Principalele diferenţe dintre cele două moduri sunt iluminarea planşei de bord (culoarea verde pentru Work, respectiv orange pentru Family), precum şi poziţia oglinzilor retrovizoare (verticale în Work sau orizontale în Family).

Formele organice ale planşei de bord se combină optim cu ornamentele din lemn, iar modularitatea şi spiritul practic sunt asigurate de acoperişul adaptabil transportului obiectelor voluminoase sau de suporţii magnetici pentru fixarea obiectelor de podea.

Dacă scaunul şoferului este fixat în podea şi îl separă pe acesta de restul habitaclului, scaunul pasagerului poate fi pliat în podea, pentru a elibera cât mai mult spaţiu în maşină - lucru care va fi apreciat de micii întreprinzători. Aceştia vor fi mulţumiţi şi de tableta BlackBerry Playbook, plasată pe consola centrală, excelentă pentru eficientizarea operaţiunilor de livrare, de exemplu.

Tableta BlackBerry mai are şi alte utilizări, pentru multimedia, internet şi comunicare, de pe ea putând fi alese mesajele afişate pe portiera din dreapta spate. Frendzy mai are integraţi în portiere senzori RFID, pentru identificarea rapidă a coletelor echipate cu microcipuri, astfel obţinându-se o inventariere în timp real a mărfii care este transportată cu maşina.

O ultimă inovaţie a lui Renault Frendzy Concept constă în semnătura sa sonoră: inginerii Renault au dezvoltat împreună cu specialiştii IRCAM un program de sunete pe care să le scoată maşina (dat fiind că motorul electric face maşina prea silenţioasă). Practic, în funcţie de modul de utilizare al maşinii, Work sau Family, Frendzy îşi adaptează "vocea", pentru atenţionarea celor din jur.