Renault R-Space Concept în premieră la Geneva 2011

Să fie Renault R-Space un preview al viitoarelor monovolume franţuzeşti? Dacă da, înseamnă că noile Renault Scenic şi Espace vor fi nişte rivali de temut în segmentele lor, cel puţin din punct de vedere al aspectului.

Renault R-Space Concept în premieră la Geneva 2011 Renault R-Space Concept în premieră la Geneva 2011

Renault R-Space Concept a fost spionat înaintea apariţiei în premieră mondială laSalonul Auto Geneva2011. Dar acum avem posibilitatea săvedem mult mai bine ce înseamnă acest concept, care prefigurează,fără doar şi poate, viitorul design al monovolumelor Renault.

De fapt, Renault R-Space este al doilea concept pe carefrancezii îl expun la salonul elveţian, alături deRenault Captur Concept. Designerii spun despre R-Space căprefigurează o nouă nişă, a maşinilor de familie sportive. Iardesignul conceptului este clar că le dă dreptate.

Renault R-Space este un monovolum foarte compact, avândo lungime de 4,25 metri, roţile plasate foarte aproape deextremităţi indicând un ampatament foarte generos. Faţă de unmonovolum obişnuit, precum Renault Scenic, R-Space nu este aşa deînalt, iar liniile caroseriei şi profilarea suprafeţei vitrate ducla o puternică impresie de dinamism.

Partea frontală impunătoare afişează o imagine de marcăserioasă şi bine conturată, în mijlocul grilei îngustetronând rombul Renault, care este flancat pe margini de faruri linconturate, subliniate de fante de aerisire laterale. Suprafaţavitrată este foarte mare, parbrizul continuându-se cu un acoperlşpanoramic din sticlă, garnisit cu o soluţie de design care încearcăsă amintească de Renault Sport.

În ce priveşte portierele, cele din spate se deschid însens invers, iar montantul central lipseşte. Geamurilelaterale au un design neobişnuit şi am putea spune chiar îndrăzneţpentru acest domeniu, împreună cu paleta coloristică interesantăcontribuind la senzaţia de dinamism a maşinii, dar şi deeleganţă.

Interiorul lui Renault R-Space este un univers foarteinteresant. În faţă, maşina pare să îşi îmbrace pasagerii într-unstil "cocoon", scaunele având un design fluid, la fel ca şi bordulamplu, dominat de marele volan cu un aspect futurist. Dacăiluminarea interioară te duce cu gândul la sofisticat, nu la felputem spune despre spaţiul din spate, conceput ca un fel de...banchetă din lego. Bizar sau inedit, rămâne la latitudineaprivitorului să aleagă.

Chiar dacă maşina arată sportiv, motorul este mai degrabăspecific maşinilor economice. Este vorba de un propulsor îndoar 3 cilindri, de 900 cmc şi beneficiind de injecţie directă şiturbo. Puterea maximă se cifrează la 110 CP, iar cuplulmotor maxim atinge valoarea de 160 Nm.

Vorbim de un motor mic, dar care se dovedeşte foarte performant,Renault R-Space anunţând performanţe precum 11 secundepentru demarajul 0-100 km/h sau o viteză maximă de 200km/h. Bineînţeles, consumul mediu este foarte redus,cifrându-se la 2,28 litri/100 km, iar emisiile de CO2 fiindde 95 g/km (motorul beneficiază de sistem automatstart/stop, iar cutia de viteze este automată, cu dubluambreiaj).