Saab PhoeniX Concept la Geneva 2011

Suedezii nu încetează cu surprizele: la Geneva 2011 suntem gratulaţi cu un concept inedit, Saab PhoeniX, care doreşte să ne arate cum ar putea arăta viitorul mărcii.

După ce Saab şi-a declarat indepdendenţa prin seria specialăSaab 9-3 Independence, e cazul să se rupă de trecutul cu GM.Iar la Salonul Auto Geneva2011 avem parte de un preview foarteinteresant: Saab PhoeniX Concept.

Saab PhoeniX Concept este o creatie semnata de Jason Castriota

Este vorba de un coupe cu un limbaj stilistic total nou,"Aeromotional", probabil influenţat de noul proprietar, Spyker. Saab PhoeniX Concept este uncoupe foarte fluid şi care aduce în peisaj o idee fantasmagorică:"aripile" laterale din partea superioară a acoperişului. Oidee stilistică greu de descris în cuvinte, dar care îi conferămaşinii o originalitate controversată.

Faţă de o idee relativ similară, aplicată la Ferrari 599 GTB, în cazul lui Saab PhoeniX designerulJason Castriota a avut o libertate de exprimare mult mai mare,fiind vorba de un concept. Cele două "aripi" suntexplicate de raţiunile arerodinamice, dar sunt şi o carte de vizităvizuală impresionantă.

Saab PhoeniX Concept aplica un stil de design denumit Aeromotional

Mai impresionantă, oricum, decât partea frontală, care,deşi exprimă forţă, este realizată într-un stil mai calm, fiindevidente căutările febrile pentru o imagine de marcăpregnantă, care să diferenţieze viitoarele maşini de serieSaab. Oricum, botul foarte lung şi spatele scurt fac din SaabPhoeniX o creaţie echilibrată şi reuşită.

Interiorul este conceput după formula 2+2 scaune,adoptând un stil minimalist. Comenzile sunt strânse înjurul celui de la volan, într-un nou modul de comandă, denumit SaabIQon, care se poate conecta la internet şi afişează informaţiile peun ecran tactil. Designerii au fost atenţi şi la iluminareainterioară, în podea şi plafon fiind integrate tuburi cu LED-uri,care îşi pot schimba culoarea.

Saab PhoeniX are un sistem hibrid eXWD: motor turbo de 200 CP in fata si motor electric in spate

Din punct de vedere tehnic, platforma lui Saab PhoeniXsuntem anunţaţi că va sta la baza noii generaţii Saab 9-3.Conceptul beneficiază de un sistem de propulsie hibridă, botezateXWD de către Saab. Roţile din faţă sunt puse în mişcare de unmotor turbo pe benzină, de 1,6 litri şi care dezvoltă 200 CP, iarroţile din spate primesc puterea de la un motor electric de 25 kW(34 CP).

Ca economie, PhoeniX anunţă un consum mediu de 5,0litri/100 km şi emisii CO2 de 119 g/km, însă date privindperformanţele nu au fost comunicate. Ştim însă că şoferul poatealege trei moduri de funcţionare pentru sistemul hibrid (Eco, Sportşi Traction - cel din urmă dezvoltat pentru aderenţa slabă a căiide rulare), iar cutia de viteze este manuală cu 6 trepte.

Platforma tehnica a lui Saab PhoeniX Concept va sta la baza viitorului Saab 9-3