Tata Nano Pixel Concept la Geneva 2011

Mai puţin băgat în seamă, dar nu lipsit de interes, a fost conceptul Tata Pixel, pe care indienii l-au expus cu mândrie la Salonul Auto geneva 2011. Un concept care poate prefigura stilul de design pe care îl va aborda viitoarea generaţie Tata Nano.

Tata Nano Pixel Concept la Geneva 2011 Tata Nano Pixel Concept la Geneva 2011

Indienii de la Tata nu renunţă la planurile de a cuceripiaţa europeană, iar Tata Nano rămâne un model important înstrategia lor. La Salonul Auto Geneva 2011nu am avut parte de încă vreo versiune interesantă sau, dimpotrivă,controversată a celei mai ieftine maşini din lume, ci de un conceptdestul de interesant: Tata Pixel.

Tata Pixel Concept - asa ar putea arata urmatoarea generatie Tata Nano

Răutăcioşii ar putea comenta că e doar un Nano cu pretenţii deLambo, datorită portierelor cu deschidere în sus, ca la celebrelemaşini sport italiene. Vorbind obiectiv, însă, avem în faţă unexerciţiu stilistic bine conceput, echilibrat şi, cel maiimportant, care ne poate da o idee despre noua imagine pecare o va avea următoarea generaţie Tata Nano.

Conceptul Tata Pixel este bazat, din punct de vederetehnic, tot pe actualul Tata Nano, însă oferă un spaţiumai generos pentru patru persoane şi un interior decent, cu tentăfuturistă. Surprinde dimensiunea foarte mare a portierelor, careoferă un acces foarte bun într-un interior situat ceva mai sus, caîntr-un mini-crossover.

Tata Pixel Concept - motor diesel de 1,2 litri si sistem de directie pe Zero Turn pe toate rotile

Motorizarea lui Pixel este un turbodiesel cu numai 3cilindri, de 1,2 litri şi care, deşi nu ştim ce putereare, anunţă un consum mediu de numai 3,4 litri/100 km şi emisii CO2de 89 g/km, în timp ce cutia de viteze este automată cu variaţiecontinuă IVT (Infinitely Variable Transmission). În plus,Tata Pixel beneficiază de un sistem de direcţie pe toatepatru roţile, denumit Zero Turn, care reduce raza debracaj la numai 2,6 metri.