Toyota EV Concept la Geneva 2011

Cel mai mic model din gama Toyota este iQ, iar, la Geneva 2011, japonezii ne arată un preview pentru viitoarea maşină electrică Toyota.

Toyota EV Concept la Geneva 2011 Toyota EV Concept la Geneva 2011

Deşi Toyota are deja reputaţia celui mai cunoscut constructor demaşini hibride, nobless oblige - aşa încât, laSalonul Auto Geneva2011, japonezii ne arată Toyota iQ EV, unsemi-concept pentru o viitoare maşină electrică de oraş,bazată pe cunoscuta citadină iQ.

Toyota iQ EV are un motor electric de 47 kW - 64 CP si baterii Li-ion de 270V si 11 kWh

Toyota iQ EV urmează să intre, începând cu acest an, într-oserie de teste intensive, după modelul aplicat de germani pentruMini E. Toyota iQ EV este echipată cu un motor electricde 47 kW (64 CP), alimentat de la un pachet de bateriiLi-ion de 270V şi 11 kWh, plasat sub scaune.

Autonomia maximă a lui Toyota iQ EV se cifrează la circa100 km, dar specialistul Tesla (care se ocupă de partea depropulsie electrică) crede că, în momentul în care maşina va fiprodusă în serie, această valoare va fi mai mare. Un avantaj îlreprezintă timpul scăzut pentru încărcarea completă abateriilor: doar 4 ore. Iar modul rapid, prin carebateriile sunt încărcate la 80% din capacitate, durează doar 15minute.

Timpul de incarcare pentru bateriile lui Toyota iQ EV este de 4 ore

Toyota iQ EV are performanţe oneste pentru o maşină electrică deoraş: viteză maximă de 125 km/h şi un demaraj până la 100km/h în 14 secunde, un timp similar cu al majorităţiimaşinilor de oraş cu motoare de circa 1,0 litri.

Deocamdată e clar că punctul forte al Toyota rămâne propulsiahibridă, dar presiunile unor constructori precum Renault sau BMW îiobligă pe japonezi să se adapteze mai repede noului trend almaşinilor electrice, iQ EV fiind a doua maşină electricădupă RAV4 EV.

Toyota iQ EV are o autonomie maxima de 100 km si un demaraj 0-100 km/h in 14 secunde