Volkswagen Formula XL1 Concept consumă doar 0,9 litri/100 km

Tradiţia motoarelor diesel nu dispare prea uşor din istoria maşinilor Volkswagen. Germanii revin în actualitate printr-un concept cunoscut, dar upgradat, care acum se numeşte VW XL1 si are un consum de numai 0,9 litri/100 km. Ţi-ai lua aşa ceva?

Dacă aveţi impresia că aţi mai văzut undeva acestVolkswagen Formula XL1 Concept, nu greşiţi prea mult, deoarece evorba de un upgrade al conceptului VW L1, prezentatacum doi ani la Salonul Auto Frankfurt 2009, "trabucul" care selăuda cu un consum de numai 1,38 litri/100 km de motorină.

Noul concept Volkswagen XL1 va fi prezentat in premiera in patria petrolistilor, Qatar

Noul concept VW XL1 va fi prezentat în premieră la iminentulsalon auto din... Quatar, ceea ce ar putea părea o palmă datămiliardarilor petrolului, nu? Şi a deoarece noul "trabuc VW" anunţăun consum mai mic de 1 litru/100 km - mai exact, VW XL1consumă doar 0,9 litri/100 km de motorină.

VEZI GALERIA MULTIMEDIA CU VOLKSWAGEN XL1CONCEPT

Aşadar, cei de la Volkswagen se pot mândri că, în epocamaşinilor hibride şi electrice, au reuşit să-şi îndeplineascăpromisiunea de a realiza maşina de 1 litru/100 km,deoarece, conform declaraţiilor oficialilor, VW XL1 este foarteaproape de o eventuală producţie de serie.

Volkswagen XL1 anunta un consum mediu de motorina de numai 0,9 litri/100 km

Până când ne vom pune întrebarea dacă, într-adevăr, vor existadestui clienţi pentru o astfel de maşină VW, cu numai două locurişi un design prae futurist faţă de gama actuală, să vedemce înseamnă, pe plan tehnic, acest concept VW XL1.

Sistemul de propulsie este unul hibrid plug-in, constânddintr-un motor TDI cu 2 cilindri şi 48 CP, asociat cu unmotor electric de 27 CP (20 kW), alimentat de la un pachetde baterii litiu-ion (care pot fi încărcate de la o sursă externăatunci când maşina este parcată). Transmisia este asigurată de ocutie automată cu dublu ambreiaj DSG şi 7 trepte, pentru oeficienţă cât mai mare.

Volkswagen XL1 este un hibrid plug-in, cu un TDI de 48 CP si un motor electric de 27 CP

Mai adăugăm la reţetă lucruri deja ştiute, precum ocaroserie monococă din fibră de carbon şi un coeficient aerodinamiccX de numai 0,186 al caroseriei, et voila: consum mediu de0,9 litri/100 km şi emisii CO2 de numai 24 g/km. Maimult, fiind un hibrid plug-in, atunci când bateriile sunt completîncărcate VW XL1 poate fi condus în regim strict electric pe odistanţă de circa 35 km.

În ce priveşte interiorul maşinii, marea modificare oreprezintă plasarea celor două locuri alăturat, nu în tandem, ca laconceptul precedent. În plus, accesul în maşină este multmai facil, graţie portierelor cu deschidere în sus, ca laLamborghini. Planşa de bord este mult mai apropiată de o maşină azilelor noastre, caracterul său simplist şi ergonomia amintindîntrucâtva de VW E-Up Concept.

Interiorul lui Volkswagen XL1 are doua locuri alaturate si un layout specific unei masini actuale

Singura necunoscută rămâne preţul pe care l-ar avea un eventualmodel de serie. Dată fiind tehnologia avansată de care dispune noulconcept şi materialele scumpe, este foarte probabil ca VWXL1 să fie mult mai scump decât o maşină electricăactuală, precum Nissan Leaf sau Renault Fluence Z.E.

Prin urmare, rămânând cu picioarele pe pământ, e cam clar căambiţiosul proiect al lui Ferdinand Piech, "maşina de 1litru", are toate şansele să rămână doar în muzeulVolkswagen.

Voi ce credeţi?

VA APĂREA ÎN PRODUCŢIE DE SERIE VOLKSWAGENXL1?