Emisiunea ProMotor este în pole-position şi rating-ul ne este martor. După şase ani prodigioşi de emisiune, a apărut revista ProMotor, acum la a patra aniversare. Cap la cap, cele două au format un brand transmedia combativ.

10 ani de ProMotor 10 ani de ProMotor

Cu 10 ani în urmă, Dan Tobescu era ales primul producător al emisiunii ProMotor. Dinastia sa nu a durat mult, din varii motive pur personale. Acum, ProMotor este în pole-position şi rating-ul ne este martor, oricît ar încerca alţii să infirme acest fapt. Au fost 10 ani în care s-au perindat zeci de oameni prin postul Pro, toţi cu dorinţa de a oferi telespectatorilor o emisiune de profil totală. În timp, experienţa şi-a spus cuvîntul şi nimeni nu poate pune la îndoială forma actuală, plină de prospeţime şi dinamism. Ca orice rezultat bun, ProMotor a cerut sacrificii din partea tuturor pentru a ajunge la nivelul performant din acest moment, sacrificii înţelese, sacrificii onorate.

După şase ani prodigioşi de emisiune, s-a simţit nevoia unui suport media auxiliar, revista ProMotor, acum la a patra aniversare. Cap la cap, cele două au format un brand transmedia combativ, care a anulat încă din startul alianţei orice efort al concurenţei. În prezent, ProMotor îşi doreşte ce şi-a propus dintotdeauna: evoluţie. Şi cu ajutorul important al site-ului, “cel mai bun prieten al pasionaţilor de automobile” – ProMotor – a început o campanie de revigorare cu aproape un an în urmă, manevră socotită de peste 99% dintre voi benefică şi necesară. Întotdeauna, părerea voastră a contat şi am acţionat numai în virtutea ei. La fel vom face şi în viitor şi sperăm că procentul la limita perfecţiunii se va rotunji mai repede decît trecerea altor 10 ani.

Cei dintîi
Prima echipă ProMotor a fost compusă din Dan Tobescu (producător) şi Cristina Comănescu (scenarist). Dan lucra la Pro Tv înca din 1995, întîi ca asistent de producţie la "Ora 7, bună dimineaţa!", emisiunea care i-a lansat în televiziune pe Florin Călinescu şi Neti Sandu. “Dosarul” ProMotor a fost aprobat în primăvara lui 1997, iar prima emisie a avut loc în luna octombrie a aceluiaşi an.

În urma unui casting, a fost ales crainic Florin Chiriac, cunoscut pînă atunci ca prezentator de ştiri la TVR 2 şi Tele7abc. Din echipa dedicată emisiunii au mai facut parte, la început, Florin Costache (cameraman, actualmente director de imagine la Acasa TV) şi Cristian Moţiu (voice-over). Din octombrie 1998, o parte din echipă, respectiv Dan Tobescu, Cristina Comănescu şi Cristian Moţiu, a încheiat contractul cu ProMotor.

Şase luni de mariaj
Lui Dan Bittman i s-a dat “inelul” ProMotor pe mînă la începuturi, pe vremea producătorului Dan Tobescu. Anul în care a apărut prima oară pe sticlă ca prezentator al show-ului auto nu şi-l mai aduce bine aminte, ci doar că ruptura s-a petrecut după numai şase luni. Diplomat, nu a divulgat motivul divorţului. Ne-a spus numai că formula de start era preocupată mai mult de vizitarea obiectivelor turistice internaţionale decît de realizarea materialelor necesare emisiunii.

Cea mai interesantă experienţă din timpul său la ProMotor a fost excursia prelungită la Salonul de Automobile din Paris, unde a conştientizat diferenţa dintre piaţa românească auto a acelor vremuri şi cea occidentală: “Importatorii noştri erau mult sub şcoala europeană din toate punctele de vedere. Acum, lucrurile s-au schimbat.” Dintre test drive-urile “suferite” la ProMotor, Volvo XC70 l-a marcat cu adevărat: “O maşină puternică.

Nici nu am simţit cînd am atins 200 km/h. Face faţă pe orice suprafaţă.” S-a ataşat de un cameraman cu ştate vechi, foarte cooperant şi cu puţin păr pe cap, dar nu-şi mai aduce aminte numele său, deşi l-ar recunoaşte într-o clipă. ProMotor a fost un pasaj important în pregătirea carierei din televiziune, printre primii paşi pe platou, iar acest extrajob din perioada respectivă nu a interferat în nici un fel cu activitatea trupei Holograf.

Citeşte mai departe în pagina următoare »