10 maşini SH pe care merită se le cumperi ca investiţie pentru viitor - FOTO

Se tot vorbeşte despre maşini cumpărate ca investiţie, dar de multe ori aceste investiţii sunt foarte scumpe – de la sute de mii de euro şi până la zeci de milioane de euro. Aşa că ne-am gândit să facem o listă cu zece maşini pe care chiar ţi le poţi permite şi care au şanse mari să devină mai scumpe în următorii ani.

10 maşini SH pe care merită se le cumperi ca investiţie pentru viitor - FOTO 10 maşini SH pe care merită se le cumperi ca investiţie pentru viitor - FOTO

Piaţa maşinilor clasice e în creştere de mai bine de patru ani. De fapt, potrivit Hagerty, media preţurilor pentru cele mai dorite maşini clasice a crescut de la 944.000 de dolari americani în ianuarie 2010 până la peste două milioane de dolari în mai 2014.

Un exemplu foarte bun în acest sens este minunatul Ferrari 250 GTO Berlinetta care a fost vândut pentru preţul-record de 38.115.000 de dolari americani după ce a fost deţinut de acelaşi proprietar vreme de 45 de ani.

În general, orice Ferrari clasic merită cumpărat ca investiţie, dar cum nu toată lumea are la dispoziţie sute de mii de euro, ne-am gândit să facem o listă cu zece maşini la mâna a doua care costă mai puţin de 15.000 de euro şi care au şanse foarte mari să devină mai scumpe în viitor.

Zece maşini pe care poţi să le conduci (aproape) în fiecare zi, fără să îţi fie teamă că o să ai nevoie de o avere dacă ajungi la service.

BMW Z3M Coupe (1998-2002)

Aceasta este cea mai scumpă maşină din listă şi va trebui să ai parte de destul de mult noroc ca să o găseşti la un preţ de 15.000 de euro, însă nu e imposibil.

Lăsând la o parte designul care i-a adus porecla de Bread Van (maşina de pâine), BMW Z3M Coupe este una dintre cele mai rare maşini sport moderne, fiind produsă în mai puţin de 7.000 de exemplare. În plus, are peste 300 CP care merg direct către puntea din spate şi se conduce ca şi cum nu ar mai exista ziua de mâine.


 


Honda S2000 (1999-2009)

Sigur ai auzit de Honda S2000 şi de minunatul motor de 2,0 litri care are linia roşie pe turometrul digital tocmai la 8.000 rpm.

Decapotabilă, peste 200 CP, tracţiune spate şi un raport de distribuţie a greutăţii faţă/spate de 50/50. Cei ai putea să vrei mai mult?

Peugeot 205 GTi (1983-1995)

Unul dintre primele hot hatch-uri din istorie, Peugeot 205 GTi a fost produs vreme de 12 ani, aşa că ai de unde alege. Există două motorizări, ambele pe benzină – de 1,6 litri şi de 1,9 litri.

Cele mai căutate exemplare sunt cele din primii ani de producţie, dotate cu motor de 1,6 litri, în vreme ce modelele cu motor de 1,9 litri sunt mai ieftine şi mai uşor de găsit.


 


Porsche 944 (1982-1991)

Da, avem şi un Porsche pe această listă, dar – aşa cum probabil te aşteptai – nu este nici un 356 original, şi nici un 550 Spyder.

În schimb, este binecunoscutul Porsche 944, unul dintre cele mai accesibile modele ale producătorului german. Deşi nu scrie 911 pe el, rămâne, în definitiv, un Porsche, ceea ce se traduce prin putere destulă şi un comportament rutier exemplar.

Nu e foarte rar, fiind produse peste 160.000 de exemplare, dar dacă te uiţi după versiunile de la sfârşitul vieţii – 944 S2 sau 944 Turbo – o să găseşti cu siguranţă unul care să fie pe placul tău.

Renault Avantime (2001-2003)

Avantime a fost unul dintre încercările eşuate ale producătorului francez Renault de a încerca marea cu degetul în segmentul premium. Dar asta nu înseamnă că nu a fost o maşină interesantă.

Gândeşte-te că este, în esenţă, un monovolum coupe. Unde ai mai auzit tu de aşa ceva? Cel mai probabil, nicăieri.

Pe lângă designul futurist şi neobişnuit, Avantime-ul mai are şi avantajul exclusivităţii, fiind produse mai puţin de 9.000 de exemplare în cei doi ani de viaţă. Au existat trei motoare – două pe benzină (de 2,0 litri şi de 3,0 litri) şi un diesel (2,2 litri). Dacă vrei să te bucuri de maşină, atunci alege versiunea V6 de 3,0 litri pe benzină împreună cu cutia manuală cu şase trepte.

Următoarele cinci maşini, pe pagina următoare.


Citeşte mai departe în pagina următoare »