8 prejudecăţi care arată că nu te pricepi la maşini

Autor: Adrian Mihălţianu 29 apr. 2014 Dosar & Analize

Am adunat opt prejudecăţi regăsite des în mentalitatea unor „experţi” auto din România, însă suntem siguri că lista nu se opreşte aici. Aşa că oricine poate contribui cu sugestii, prin comentarii în secţiunea dedicată de mai jos. Dar până să ajungem acolo, să bifăm cele nouă prejudecăţi eronate:

1. Transmisiile automate sunt pentru femei.

Iar cele manuale, pentru bărbaţi. Cu cât mai multe trepte!

Înţelegem că mulţi şoferi vor „să simtă maşina”, chiar dacă în oraş nu vor circula cu mai mult de 60 km/h pe porţiuni de drum drept, însă afirmaţia de mai sus este total greşită. Pe lângă faptul că există doamne care se descurcă mult mai bine cu jonglatul vitezelor faţă de unii bărbaţi (vom reveni asupra acestui aspect la punctul 8), dacă amesteci de zor vitezele între două semafoare nu devii un Vin Diesel în Fast and Furious.

Transmisiile automate sunt gândite în primul rând pentru confort iar abia apoi pentru performanţe superioare. Apropo, ce performanţe superioare ai într-o maşină de 90 de cai, cu care doar ţi se pare că pleci repede de la stop? Iar dacă vi se pare că stăpâniţi arta condusului, o transmisie automată este completată de padele pe volan în cazul unor modele de top, mai performante. Deci, dacă sunteţi experti în schimbatul vitezelor, nu ar trebui să aveţi o problemă cu asta nu?

2. Tot ce e diesel e TDI. Iar TDI e rege. Altceva nu există

TDI e foarte competent, dar nu cel mai competent. Se aude şi acolo, în spate?

Aici avem în faţă un fenomen similar cu cel al acceptării în limba română a termenului „adidas”. Adică tot ce e TDI e diesel, însă nu tot ce e diesel e neapărat TDI. Aşadar, mai există şi alte motoare diesel pe lumea asta. Multe dintre ele mai bune. A nu se înţelege greşit, TDI-urile sunt motoare competente, dar asta nu le face singurele motoare diesel existente pe piaţă, şi nici reginele balului. De exemplu, cei de la Dacia/Renault au motoarele dCi, cei de la Opel au CDTI (sau DTI în cazul modelelor mai vechi), motoarele diesel de la Mercedes-Benz au indicativul CDI iar gama de motoare diesel Ford este denumita TDCi, în timp ce la Peugeot şi Citroen diesel-urile sunt aşezate sub denumirea de HDi.

Apropo, motoarele franţuzeşti common rail sunt recunoscute pentru fiabilitatea lor, tocmai de-aia le-au preluat şi cei de la Mercedes-Benz, în timp ce noile TDI-uri, mai puţin…

3. Dacă e construită în ţară, maşina este din start inutilă şi trebuie să dispară.

Duster. Bătaia de joc a românaşilor cu maşini pe Bulgaria, dar foarte iubit în Vest

Cel mai bun exemplu de ideologie preconcepută şi în acelaşi timp eronată este uşor de detectat în rândul celor care critică noile modele Dacia, cu predilecţie Logan, Sandero dar şi Duster. Ei bine, cel mai bun mod de a-i contrazice pe aceşti experţi este prin intermediul cifrelor de vânzări înregistrate de Dacia în Europa dar şi în ţară, la care se adaugă popularitatea de care se bucură Duster în restul Europei. Deci, cu părere de rău, nu suntem noi buricul târgului…

Apropo, am ajuns de repetate ori, în cadrul testelor, cu Duster fix în vârful munţilor. La capătul a peste 10.000 de kilometri acumulaţi de redacţie la volanul mai multor Dustere, concluzia e simplă: maşina asta chiar poate!

4. Cât bagă la oră, cât are în bord? 220? Prea puţin…

Cât bagă? Un milion două sute şaizeci şi patru de miliarde de kilometri pe oră. Dar vei merge cu 130…

Este perfect normal să-ţi placă viteza, însă evaluarea unei maşini după viteza maximă indicată de vitezometru (adică un număr desenat pe un cadran) este pur şi simplu nulă. Pe lângă faptul că în România nu prea ai şansa să depăşeşti 140 km/h fără să ai diverse probleme (cu legea, cu preţul combustibilului, cu gropile sau mai grav cu, viaţa), de ce ai vrea să-ţi duci maşina de zi cu zi la limită pe străzile de la noi? Să fim serioşi, viteza maximă indicată de vitezometru te poate ajuta în cel mai bun caz într-un joc video, ca să ştii ce maşină trebuie să-ţi cumperi la începutul carierei, ca să nu fie nevoie să dai pumni în tastatură şi restart după fiecare cursă. Concret, vitezometrul unui Golf 4 cu motor de 1,6 l pe benzină va afişa valoarea maximă de 260 km/h, însă în realitate cu greu va atinge 160-170 km/h. Dar din nou, de ce ai vrea să mergi cu viteza asta într-o maşină obişnuită? Te invităm în Germania, să te convingi…

Următoarele 4 prejudecăţi, în pagina următoare. Te regăseşti în vreuna dintre ele?

 

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide