Autostrăzile din România în 2010



Pe final de an 2010 am vrut să vedem cam în ce stadiu se află infrastructura de autostrăzi din România, un punct nevralgic de peste 20 de ani. Vedeţi în continuare cum stăm la două decenii de la revoluţia din decembrie '89. Comentariile vă aparţin.

În 1968 a început construcţia primelor autostrăzi din România. Până în 1973 au fost realizaţi 101 km între Bucureşti şi Piteşti, iar în 1987 au fost finalizaţi 18 km din Autostrada Soarelui, tronsonul dintre Feteşti şi Cernavodă. După care a urmat o lungă pauză, până la revoluţie.

După decembrie '89 au fost reluate proiectele de construcţie a autostrăzilor în România. Însă, la 20 de ani distanţă, capitalismul de junglă românesc are ca rezultat doar încă vreo 200 km de autostrăzi, care au însemnat multe miliarde de euro cheltuiţi mai mult sau mai puţin ineficient.

Practic, după aproape 50 de ani de la iniţierea proiectului de construire a unei infrastructuri serioase, am ajuns ca, în 2010, autostrăzile să cumuleze circa 350 km, ceea ce înseamnă 2% din reţeaua totală de drumuri din ţara noastră. O situaţie gravă, pe care am încercat să o înţelegem, pe scurt, într-o mică incursiune pe cele trei autostrăzi româneşti: A1 (Bucureşti - Piteşti), A2 ("Autostrada Soarelui") şi A3 ("Autostrada Transilvania", tronsonul Turda - Gilău).

Urmăriţi în continuare periplul ProMotor pe autostrăzile din România în 2010.

AUTOSTRADA A1 (Bucureşti - Piteşti)

Autostrada A1 Bucuresti - Pitesti in 2010 de pe tare.ro

AUTOSTRADA A2 ("Autostrada Soarelui", tronsonul Bucureşti - Cernavodă)

Autostrada A2 Bucuresti - Constanta in 2010 de pe tare.ro

AUTOSTRADA A3 ("Autostrada Transilvaniei", tronsonul Turda - Gilău)

Autostrada A3, tronsonul Turda - Gilau, in 2010 de pe tare.ro

Vezi aici testul comparativ cu maşinile folosite la realizarea acestui materiale, Honda Insight şi Chevrolet Cruze: e mai bună maşina hibrid decât diesel?