Autostrăzile din România în 2010

Pe final de an 2010 am vrut să vedem cam în ce stadiu se află infrastructura de autostrăzi din România, un punct nevralgic de peste 20 de ani. Vedeţi în continuare cum stăm la două decenii de la revoluţia din decembrie '89. Comentariile vă aparţin.

În 1968 a început construcţia primelor autostrăzi din România.Până în 1973 au fost realizaţi 101 km între Bucureşti şi Piteşti,iar în 1987 au fost finalizaţi 18 km din Autostrada Soarelui,tronsonul dintre Feteşti şi Cernavodă. După care a urmat o lungăpauză, până la revoluţie.

După decembrie '89 au fost reluate proiectele de construcţie aautostrăzilor în România. Însă, la 20 de ani distanţă,capitalismul de junglă românesc are ca rezultat doar încă vreo 200km de autostrăzi, care au însemnat multe miliarde de eurocheltuiţi mai mult sau mai puţin ineficient.

Practic, după aproape 50 de ani de la iniţierea proiectului deconstruire a unei infrastructuri serioase, am ajuns ca, în2010, autostrăzile să cumuleze circa 350 km, ceea ce înseamnă 2%din reţeaua totală de drumuri din ţara noastră. O situaţiegravă, pe care am încercat să o înţelegem, pe scurt, într-o micăincursiune pe cele trei autostrăzi româneşti: A1 (Bucureşti - Piteşti), A2 ("Autostrada Soarelui") şi A3 ("Autostrada Transilvania", tronsonul Turda - Gilău).

Urmăriţi în continuareperiplul ProMotor pe autostrăzile din România în2010.

AUTOSTRADA A1 (Bucureşti- Piteşti)

Autostrada A1 Bucuresti - Pitesti in 2010 de pe tare.ro

AUTOSTRADA A2("Autostrada Soarelui", tronsonul Bucureşti -Cernavodă)

Autostrada A2Bucuresti - Constanta in 2010 de pe tare.ro

AUTOSTRADA A3("Autostrada Transilvaniei", tronsonul Turda -Gilău)

Autostrada A3, tronsonul Turda - Gilau, in 2010 de pe tare.ro

Vezi aicitestul comparativ cu maşinile folosite la realizareaacestui materiale, Honda Insight şi Chevrolet Cruze:e mai bună maşina hibrid decâtdiesel?