Ce e mai rentabil: maşină diesel sau pe benzină?

Autor: Oraan Mărculescu 10 iun. 2010 Dosar & Analize

În orice situaţie, este mai scumpă o motorizare diesel
echivalentă, ca putere, cu una pe benzină. Iar preţul mai mare al
versiunii diesel faţă de una pe benzină reprezintă un prim
impediment psihologic la cumpărarea unei maşini diesel.

Pe de altă parte, motorul diesel are un consum mai redus, ceea
ce contează foarte mult pentru şoferii care parcurg anual mulţi
kilometri, în general peste media uzuală de 20-25.000 km. Mai ales
că litrul de motorină este ceva mai ieftin decât cel de
benzină.

VEZI 10
EXEMPLE DE AMORTIZARE DIESEL vs. BENZINĂ

Am încercat să vedem comparativ, cu 10 exemple din fiecare clasă
importantă, ce merită mai mult: versiunea pe benzină sau cea
diesel? De menţionat că acest calcul are doar rol orientativ, fiind
teoretic şi luând în considerare consumurile medii oficiale. În
plus, aceste calcule consideră constantă evoluţia preţului
combustibililor, în realitate aceasta fiind variabilă.

Preţurile combustibililor pe care le-am luat în calcul sunt 4,36
RON pentru litrul de benzină, respectiv 4,14 RON pentru litrul de
motorină.

Cursul valutar este 1 Euro = 4,2208 RON (valabil în data de
10.06.2010).

Ca o scurtă concluzie: în majoritatea cazurilor, amortizarea
teoretică (aceea care ţine seama doar de diferenţele de consum) a
dieselului faţă de benzină se cifrează la peste 60.000 km, ceea ce,
în condiţiile unui rulaj mediu anual de 20.000 km, înseamnă cam
trei ani. Foarte rar se întâmplă ca amortizarea să aibă valori
mici, în general motorizările de bază pe benzină având preţuri
extrem de atractive.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide