Ce e mai rentabil: maşină diesel sau pe benzină?

Marea dilemă la cumpărarea unei maşini: să fie pe benzină sau pe motorină? În primul caz, costă mai puţin maşina la cumpărare, în al doilea caz ieşi mai ieftin în utilizare. Iată 10 exemple de calcule de amortizare.

Ce e mai rentabil: maşină diesel sau pe benzină? Ce e mai rentabil: maşină diesel sau pe benzină?

În orice situaţie, este mai scumpă o motorizare dieselechivalentă, ca putere, cu una pe benzină. Iar preţul mai mare alversiunii diesel faţă de una pe benzină reprezintă un primimpediment psihologic la cumpărarea unei maşini diesel.

Pe de altă parte, motorul diesel are un consum mai redus, ceeace contează foarte mult pentru şoferii care parcurg anual mulţikilometri, în general peste media uzuală de 20-25.000 km. Mai alescă litrul de motorină este ceva mai ieftin decât cel debenzină.

VEZI 10EXEMPLE DE AMORTIZARE DIESEL vs. BENZINĂ

Am încercat să vedem comparativ, cu 10 exemple din fiecare clasăimportantă, ce merită mai mult: versiunea pe benzină sau ceadiesel? De menţionat că acest calcul are doar rol orientativ, fiindteoretic şi luând în considerare consumurile medii oficiale. Înplus, aceste calcule consideră constantă evoluţia preţuluicombustibililor, în realitate aceasta fiind variabilă.

Preţurile combustibililor pe care le-am luat în calcul sunt 4,36RON pentru litrul de benzină, respectiv 4,14 RON pentru litrul demotorină.

Cursul valutar este 1 Euro = 4,2208 RON (valabil în data de10.06.2010).

Ca o scurtă concluzie: în majoritatea cazurilor, amortizareateoretică (aceea care ţine seama doar de diferenţele de consum) adieselului faţă de benzină se cifrează la peste 60.000 km, ceea ce,în condiţiile unui rulaj mediu anual de 20.000 km, înseamnă camtrei ani. Foarte rar se întâmplă ca amortizarea să aibă valorimici, în general motorizările de bază pe benzină având preţuriextrem de atractive.