Cele mai vândute dieseluri în România

În primele zece luni ale anului, în România s-au comercializat peste 100.000 de autoturisme diesel, 2007 prefigurându-se anul cel mai prolific de până acum pentru acest tip de motorizare. Surprinzător, poate, nu dieselul german reprezintă etalonul calităţii cu miros de motorină.

Cele mai vândute dieseluri în România Cele mai vândute dieseluri în România

Motivul pentru care românii îşi doresc un autotursim autohton pe motorină este reprezentat de economia de combustibil. Deşi preţul iniţial al unui model cu propuslor dCi este mai mare decât al unui MPI, investiţia se poate amortiza în cazul unei exploatări intense într-un interval de timp relativ scurt. Totuşi, dezavantajele dCi-urilor sunt date de cheltuielile mai mari de întreţinere şi de reparaţie, iar fiabilitatea dieselului nu mai este cea de altădată.

Motorizare Putere (CP) Vânzări
Dacia Logan
1.5 dCi 65 599
1.5 dCi 70 20.891
1.5 dCi 85 344
Dacia Logan MCV
1.5 dCi 65 3
1.5 dCi 70 8.083
1.5 dCi 85 1.150
Total 31.070
Cum era de aşteptat, cel mai comercializat model, sub capota căruia ronţăie” un diesel, este mioriticul Dacia Logan, echipat cu propulsoarele dCi de sorginte franţuzească.

Motorizările 1,5 dCi de 70 CP şi, mai nou, de 85 CP au fost comandate în 31.070 exemplare. Adică aproximativ 40% din vânzările totale Dacia Logan, atât în varianta sedan, cât şi în cea MCV, în primele zece luni.

Intrat pe piaţă începând cu luna august, noul şi mai potentul 1,5 dCi de 85 de cai a fost comandat de aproape 1.500 de clienţi, reprezentând un succes moderat pentru constructorul din Mioveni. Plusul de putere şi rafinament se dovedeşte, astfel, puţin tentant pentru cei în căutarea unui mijloc de transport ieftin şi economic.

Motorizare
Putere (CP) Vânzări
Renault Megane Bicorp
1.5 dCi 80 94
1.5 dCi 85 128
1.5 dCi 100 31
1.5 dCi 105 1
1.9 dCi
120 5
1.9 dCi 130 7
Renault Megane Sedan
1.5 dCi 80 2.035
1.5 dCi 85 1.556
1.5 dCi 100 756
1.5 dCi 105 769
1.9 dCi 120 83
1.9 dCi 130 113
Renault Megane Break
1.5 dCi 80 91
1.5 dCi 85 119
1.5 dCi 100 90
1.5 dCi 105 8
1.9 dCi 120 31
1.9 dCi 130 11
Total 5.928

La capitolul automobile de import, care reprezentau până nu de mult principalii clienţi ai pompelor de motorină, cel mai vândut model este Renault Megane, cu peste 5.900 de unităţi.

Motorizările 1,5 dCi, patru la număr, cu o plajă de puteri între 80 şi 105 CP, precum şi cele de 1,9 litri, de120 şi 150 CP, au contat în proporţie de peste 60% la totalul vânzărilor Megane-ului. Cea mai solicitată este cea aflată la baza scalei puterilor şi preţurilor, fenomen ce pune un egal românesc între diesel franţuzesc, ietin şi economie.







Motorizare Putere (CP) Vânzări
Renault Clio Symbol
1.5 dCi 65 587
1.5 dCi 70 4.402
1.5 dCi 80 887
1.5 dCi 85 4
Total
5.880

Următorul în topul motorinei este Renault Clio Symbol. Acesta împarte aceleaşi motorizări economice cu amfitrionul Logan, cu precizarea că modelul din Hexagon oferă patru variante de putere: 65, 70, 80 şi 85 CP.

Românii sunt însă mulţumiţi de raportul preţ - consum - performanţă şi rămân fideli celor 70 de cai storşi din 1,5 dCi, atât pentru noul Clio III, cât şi pentru varianta în trei volume derivată din precedenta generaţie, cunoscutul Symbol.

Între variantele de bază pe benzină şi diesel ale lui Clio Symbol există o diferenţă de preţ mai mică decât în cazul Logan-ului, ceea ce explică de ce mai bine de jumătate dintre unităţile de Clio Symbol se vând cu propulsoare diesel.

Iată cum podiumul vânzărilor diesel în România este dominat, fără drept de apel, de grupul Renault-Dacia, sigla dCi reprezentând aproximativ 45% din totalul modelelor diesel care s-au vândut în primele zece luni ale anului.

Citeşte mai departe în pagina următoare »