Clasamentul celor mai mari rateuri din istorie [GALERIE FOTO]

În cei peste 100 de ani de producţie de maşini, au existat şi exemple negative, de maşini foarte prost făcute sau total inadaptate cerinţelor pieţei. Iată în continuare un top cu unele dintre cele mai mari eşecuri comerciale.

Clasamentul celor mai mari rateuri din istorie [GALERIE FOTO] Clasamentul celor mai mari rateuri din istorie [GALERIE FOTO]

Alfa Romeo Arna

Produs între 1983 şi 1987, modelul Arna reprezintă ”oaia neagră” a companiei italiene Alfa Romeo - se poate observa că, la nivel stilistic, Arna nici nu pare înrudit cu alte modele Alfa Romeo ale vremii.

Cum, emblema Alfa Romeo pe o asmenea urâţenie maşină banală?!

Explicaţia este simplă: Arna a fost, de fapt, rezultatul colaborării dintre Alfa Romeo şi Nissan. Numai că, dacă se combină stilul italian şi calitatea japoneză, rezultatul este unul. În timp ce, dacă se inversează rolurile, rezultatul este... Arna.

Cum sună: o maşină japoneză construită de italieni? Mille problemi!

Mai precis, Alfa Romeo Arna era un Nissan Cherry uşor modificat la nivel estetic (deci pur şi simplu o maşină banală), aportul italienilor din punct de vedere mecanic fiind adaptarea suspensiei faţă de la modelul Alfasud. În rest, producţia şi asamblarea maşinii era realizată în uzina de pe porţile căreia ieşea şi Alfasud.

Nicio şansă în lupta cu VW Golf. Ba chiar era mai bine să-ţi iei un Nissan Cherry original...

Ceea ce a însemnat mari probleme de calitate şi de fiabilitate, în paralel cu mari dezamăgiri la capitolul ţinutei de drum. După doar 4 ani şi puţin peste 50.000 de exemplare produse, experimentul unei maşini Alfa Romeo care să rivalizeze cu Golf-ul a luat sfârşit, spre uşurarea fanilor mărcii italiene.

Vezi un nou eşec auto PE PAGINA URMĂTOARE


Citeşte mai departe în pagina următoare »