Curând, accidentele vor fi înregistrate de "cutiile negre" din maşini

Industria aeronautică şi-a văzut multe concepte adaptate şi integrate în maşinile pe care le conducem zi cu zi, iar acum, un nou sistem specific avioanelor este gata să fie preluat de industria auto.

Curând, accidentele vor fi înregistrate de "cutiile negre" din maşini Curând, accidentele vor fi înregistrate de "cutiile negre" din maşini

Momentan, sistemul Head-Up Display este cel mai popular împrumut realizat între aviaţie şi zona auto, dar lucrurile sunt pe cale să se schimbe. Asta pentru că la Qualcomm, specialiştii lucrează de zor la dezvoltarea unui sistem cu funcţii similare unei "cutie neagre" de la bordul unui avion: înregistrarea accidentelor şi a parametrilor în care acestea s-au produs.

Aşa că până la maşini autonome cu interior business class, camerele de pe bordul maşinilor -  în mare parte generatoare de filmuleţe cu şoferi ruşi şi folosite ca dovadă în cazul unei tamponări - vor preda ştafeta celor destinate asistenţei la parcare, deja existente pe autovehicule.

Cel puţin cu asta se laudă inginerii de la Qualcomm, care spun că noile lor procesoare de date pot dicta camerelor pentru parcare deja existente din fabrică pe o maşină să înregistreze imagini automat, în eventualitatea unui impact sau la comanda utilizatorului, printr-o apăsare de buton.

Cum camerele de filmat de pe bord capătă popularitate din ce în ce mai mare, tehnologia propusă de Qualcomm ar putea simplificat mult viaţa şoferilor. Mai mult, datele şi imaginile înregistrate în timpul unui accident vor putea fi stocate şi transferate către compania de asigurări de pe orice smartphone, astfel că premisele accidentului şi vinovaţii pot fi stabiliţi mult mai rapid.

Un sistem care înregistrează datele de telemetrie din timpul unei deplasări nu este o noutate pe maşinile moderne - vezi Tesla Model S - dar următoarea tendinţă ar fi ca aceste date să fie folosite de comaniile de asigurări. Pe baza valorilor oferit de sistem, acestea identifică ulterior comportamentul şoferului la volan precum şi parametrii în care a avut loc accidentul de circulaţie: dinamica maşinii, viteza impactului, forţa impactului sau daunele suferite de motor, direcţie sau tren de rulare.

Aşadar, urmează să dispară constatarea amiabilă şi să ne prezentăm la sediul companiei de asigurări cu un stick USB după un accident în trafic?