Luna mai 2014 a fost a noua lună de creştere a vânzărilor de maşini noi în Europa

Cu o creştere de 4,5% faţă de luna mai din 2013 şi un volum de vânzări de aproape 1,1 milioane de maşini noi, luna mai din 2014 este una îmbucurătoare pentru industria auto. Dar nu neapărat pentru Dacia.

Luna mai 2014 a fost a noua lună de creştere a vânzărilor de maşini noi în Europa Luna mai 2014 a fost a noua lună de creştere a vânzărilor de maşini noi în Europa

Şi în luna mai 2014 cei din domeniul auto pot răsufla liniştiţi, deoarece volumul de 1,09 milioane de maşini noi comercializate în UE înseamnă o creştere de 4,5% faţă de luna mai a anului trecut.

Topul mărcilor auto - mai 2014 UE:

  1. Volkswagen: 139.300 (+5%)
  2. Ford: 80.764 (-2,0%)
  3. Opel/Vauxhall:  79.158 (+6,8%)
  4. Renault: 70.486 (+16,2%)
  5. Peugeot:  67.162 (+4,9%)
  6. Audi: 64.285 (+5%)
  7. Mercedes-Benz: 55.612 (+5,9%)
  8. Fiat: 53.951 (-4,2%)
  9. BMW: 53.387(+1,5%)
  10. Citroen: 52.966 (+3,5%)
  11. Skoda: 49.707 (+21,8%)
  12. Toyota: 40.839 (+2,1%)
  13. Nissan: 37.365 (+10,7%)
  14. Hyundai: 34.166 (-2,7%)
  15. Seat: 31.476 (+23%)
  16. Dacia: 30.848 (+25,1%)
  17. KIA: 30.465 (+2.9%)
  18. Volvo:  20.413 (+17,1%)
  19. Mazda: 12.826 (+19,8%)
  20. Suzuki: 11.456 (-2,4%)
  21. Mini: 10.906 (-17,3%)
  22. Honda: 10.419 (-0,1%)
  23. Land Rover: 9.464 (+15,5%)
  24. Mitsubishi: 7.625 (+38,3%)
  25. Lancia/Chrysler: 7.424 (-2,0%)
  26. Alfa Romeo: 5.382 (-19,3%)
  27. smart: 4.835 (-17,0%)
  28. Jeep: 2.967 (+100%)
  29. Chevrolet: 2.596 (-80,9%)
  30. Lexus: 2.126 (+36,6%)
  31. Jaguar: 2.076 (-3,2%)

În ce priveşte podiumul nu ne mai impresionează prima poziţie ocupată de Volkswagen (care e chiar pe creştere), ci lupta foarte strânsă între ceilalţi doi producători generalişti germani, Opel apropiindu-se ameninţător de Ford, recuperând rapid diferenţa foarte mare din aprilie 2014.

Veste bună şi pentru francezi, care nu doar că-şi văd vânzările pe plus, dar beneficiază de creşteri bunicele. Lupta dintre cei trei grei premium germani e câştigată fără drept de apel de Audi, în timp ce BMW are cea mai redusă creştere, fiind devansat de Mercedes-Benz.

Fiat, ca de altfel toate mărcile din acest grup, continuă să scadă, fiind destul de clar că, în curând, va ieşi din TOP 10. În afara primelor zece branduri, se remarcă evoluţiile foarte bune ale lui Dacia, Seat şi Skoda, cu menţiunea că, faţă de luna trecută, Dacia a coborât de pe poziţia 15 pe poziţia 16 (faţă de aprilie, în mai s-au comercializat cu 3.000 de maşini mai puţin).

La capitolul creşteri se mai remarcă japonezii Mazda, Nissan şi Mitsubishi, dar şi suedezii la Volvo, care-şi continuă discret trendul ascendent. Spre deosebire de mărcile premium Mini şi smart, care nu reuşesc să ţină pasul şi înregistrează scăderi serioase ale vânzărilor (ambele de circa 17%, deşi vorbim de volume diferite).

În ce priveşte vânzările pe ţări, se remarcă în primul rând un reviriment nesperat al României (+46,1%), Greciei (+42,3%) şi Portugaliei (+36,5), pieţe lovite din plin de criza auto. Practic, în România vânzările au crescut cu 1.000 de unităţi în mai 2014 faţă de aprilie 2014, ajungând la 6.000 de maşini noi, un reviriment care rămâne de văzut dacă e doar de conjunctură sau chiar vorbim de o însănătoşire a pieţei.

Cele mai mari pieţe auto europene stau binişor în luna mai: Germania creşte cu 5,2%, Marea Britanie cu 7,7%, iar Franţa cu 0,3%. Doar Italia scade cu 3,8%, fiind depăşită ca şi scădere doar de Austria (-7,2%). În general, însă, în majoritatea ţărilor din UE vânzările de maşini noi au crescut uşor în mai 2014.

Ca o concluzie, în primele 5 luni din 2014 (perioada ianuarie-mai) pe piaţa auto europeană s-au vândut 5,4 milioane de maşini noi, ceea ce înseamnă o creştere de 6,9% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2013. Aşa încât, deşi cu destule rezerve încă, analiştii consideră că asistăm la un reviriment suficient de sănătos al pieţei de maşini noi.