Maşina anului 2008 promotor.ro: UNISEX!

Scurtul sondaj realizat de promotor.ro, referitor la maşina anului pentru EA şi pentru EL a avut un rezultat surpriză: Audi A4 este, în opinia userilor promotor.ro, maşina cea mai bună în 2008, atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei.

Maşina anului 2008 promotor.ro: UNISEX! Maşina anului 2008 promotor.ro: UNISEX!
Maşina Anului 2008 în Europa a fost votată Fiat 500 - informaţie care a "transpirat" deja de săptămâna trecută. Marele merit al lui Fiat 500 este că a câştigat acest titlu detaşat, cu 385 de puncte, în timp de Mazda2 şi Ford Mondeo au primit numai 325, respectiv 202 puncte. Dar deocamdată să ne concentrăm atenţia asupra votingului propus de promotor.ro, pentru maşina anului 2008 pe sexe.

Maşina anului 2008 pentru femei a ieşit Audi A4, în timp ce maşina anului pentru bărbaţi a ieşit... Audi A4. Surprinzător, româncele şi românii care au votat săptămâna trecută pe promotor.ro au ajuns la aceeaşi concluzie, noua generaţie a berlinei nemţeşti conducând lejer în ambele clasamente, atât cel feminin, cât şi cel masculin.

Top femei Top bărbaţi
1 Audi A4 - 2008 Audi A4 - 2008
2 Mazda6 Ford Mondeo
3 Ford Mondeo Mercedes C-Class
4 BMW Seria 1 Coupe Mazda6
5 Fiat Bravo Mitsubishi Lancer
6 Mercedes C-Class BMW Seria 1 Coupe
7 Jaguar XF Fiat Bravo
8 VW Tiguan KIA c'eed
9 Nissan Quashqai VW Tiguan
10 Fiat 500 Citroen C5 - 2008
11 KIA c'eed Jaguar XF
12 Citroen C5 - 2008 Nissan Quashqai
13 Mazda2 Peugeot 308
14 Peugeot 308 Renault Laguna
15 Mitsubishi Lancer Fiat 500
16 Renault Laguna Subaru Impreza
17 Skoda Fabia Mazda2
18 Opel Agila Skoda Fabia
19 Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso
20 Subaru Impreza Opel Agila

Se vede că, în cazul femeilor, dictează simţul estetic: Audi A4 este urmat, la scurtă distanţă, de formele unduitoare ale noii generaţii Mazda6, iar apoi de noua imagine dinamică a lui Ford Mondeo. Din primele zece clasate, cinci modele sunt nemţeşti, iar Mazda6 şi Jaguar XF au platforme tehnice de provenineţă teutonă (aparţinând de Ford). Deci putem concluziona că româncele care au votat pe promotor.ro au o înclinaţie filogermană, al doilea criteriu ca importanţă după cel estetic.

Nu considerăm surprinzătoare poziţionarea lui Fiat 500 de-abia pe locul 10, cu doar un sfert din voturile pentru Audi A4, deoarece deducem din clasament că femeilor care au votat pe promotor.ro nu le plac maşinile ieftine sau de oraş, cum ar fi KIA c'eed, Mazda2 sau Opel Agila. Interesant, deşi bărbaţii acuză un design efeminat al noului Subaru Impreza faţă de vechea generaţie, acest model nu a obţinut nici un vot din partea reprezentantelor sexului frumos. Ceilalţi "codaşi" sunt, culmea, maşini pentru care producătorii mizează în mare măsură pe publicul feminin: Citroen C4 Picasso (doar un vot!), Skoda Fabia, Renault Laguna sau Peugeot 308.

În cazul bărbaţilor, lucrurile sunt ceva mai clare: maşinile preferate sunt fie germane, fie masculine. Podiumul bărbaţilor este strict nemţesc premium - deşi Ford Mondeo încă nu concurează cu Audi A4 şi Mercedes C-Class, renumele acestui model este în continuă expansiune. Mazda6 a fost votată la mică distanţă de C-Class, în parte datorită platformei tehnice provenită de la Mondeo, dar cel mai probabil datorită soţiilor...

Însă noul Mitsubishi Lancer sigur a fost o decizie strict bărbătească, având de zece ori mai multe voturi decât concurentul principal, Subaru Impreza. BMW Seria 1 Coupe din nou credem că îşi datorează poziţia bunicică în clasament datorită brandului, dar şi imaginii de maşină potrivită pentru amantă. Oricum, stuaţia se repetă şi în cazul bărbaţilor: din primele zece clasate, cinci sunt germane. Şi, la fel ca în cazul femeilor, cam aceleaşi maşini sunt "aruncate" în coada clasamentului.

Concluzionând, rezultatele acestui vot online au fost surprinzătoare - şi nu facem comparaţie cu rezultatele votului jurnaliştilor din Europa. Nimeni nu se aştepta ca femeile să voteze pe primul loc aceeaşi maşină ca şi bărbaţii, iar estimările care ţineau seama de "maşinile pentru femei" au fost date cu totul peste cap. Doamnelor şi domnişoarelor, sunteţi complet imprevizibile! Aşteptăm să vedem la următoarea ediţie a votingului, pentru Maşina Anului 2009, ce surprize vom mai avea.