Maşini cu 7 locuri: SUV-uri mari

SUV-urile de categorie mare sunt perfecte pentru a oferi 7 locuri şi un spaţiu interior de invidiat. Dar sunt şi foarte scumpe. Hyundai Veracruz este un exemplu la limită, care se încadrează în marja de eroare de 10% faţă de bariera de 30.000 euro impusă.

Dacă nici un model din categoriile inferioare nu vă mulţumeşte,probabil sunteţi genul care doreşte un SUV cu 7 locurimare, luxos şi foarte spaţios, dar care să nu depăşeascăexagerat bariera celor 30.000 euro.

Ei bine, Hyundai Veracruz (cunoscut ca ix55 pe altepieţe din Europa) se încadrează în marja de 10%, având unpreţ de pornire de 33.356 euro. Un preţ pentru care acest SUVimpunător oferă un motor diesel V6 de 240 CP, cutie de vitezeautomată şi o dotare foarte bogată.

Există şi alternative: Mitsubishi Pajero, Nissan Pathfinder sauToyota Land Cruiser 150 sunt SUV-uri puternice, cu un renume greudeja, oferind şi ele şapte locuri, însă vorbim de preţuriceva mai mari, dat fiind accentul pus pe tehnologiaoffroad.

Hyundai Veracruz este cu adevărat un SUV de categorie mare: cu olungime de peste 4,8 metri şi o înălţime de 1,8 metri, nu treceneobservat. Maşina mai beneficiază şi de un ampatament de 2,8metri, ceea ce promite o habitabilitate foarte bună. Oarece înseamnă acest lucru pentru scaunele din spate?

Hyundai Veracruz - SUV-uri mari cu 7 locuri de pe tare.ro

După cum ne aşteptam, şezutul scaunelor din spate este integratîn podeaua portbagajului, fiind foarte uşor de ridicatspătarul - ar fi de preferat, totuşi, ca mânerul pentruridicarea spătarului să fie mai aproape de marginea portbagajului,ca să nu ne întindem aşa mult după el.

Acces mai restrans in spateFoarte interesant este faptulcă vorbim de două locuri reale, care nu par mai prejos caspaţiu şi confort decât bancheta de pe rândul al doilea.Nu par, dar diferenţele există. Dar, pentru a le vedea, trebuie maiîntâi să ajungem la ele.

În teorie, lucrurile sunt simple: spătarul banchetei depe rândul al doilea se rabate parţial, după carebancheta culisează cu totul, lăsând spaţiu de acces înspate. În practică, însă, vorbim de un SUV cu podeaua înaltă, ceeace înseamnă nişte efort pentru ridicarea piciorului şi strecurareape locurile din spate - "strecuratul" este cauzat de spaţiul cammic eliberat prin culisarea banchetei.

Am accentuat acest minus deoarece accesul la al treilea rând descaune va fi ceva mai anevoios pentru persoanele adulte care nu facsport. Păcat, deoarece pe locurile din spate chiar este locpentru aproape oricine - excepţie fac jucătorii debaschet, care se vor simţi ca în Nissan Qashqai+2.

Locuri foarte spatioaseDupă ce iei loc în spate, simţi cuadevărat că Veracruz este o maşină mare, deoarece avem parte dedouă scaune bine concepute, cu şezuturi mari şi spătarelate. Mai mult, spătarele pot fi înclinate la diverseunghiuri, pentru un confort cât mai bun (nefiind aproape verticale,ca la Captiva, de exemplu).

Spaţiul pentru genunchi este de la bun în sus, fiind de apreciatfaptul că, şi în situaţia în care bancheta de pe al doilea rândeste dată maxim în spate, acest lucru nu duce la presareagenunchilor. În mod normal, dacă avem pasageri adulţi deconstituţie medie, bancheta va putea fi dată circa 5 cm în faţă,iar pe al treilea rând de scaune se poate sta foarteconfortabil.

Cu 7 locuri, portbagajul are 200 litriGabaritul impozantal lui Veracruz nu înseamnă neapărat un spaţiu excedentar pentrucap - profilarea părţii din spate a acoperişului face distanţa dela creştet până la plafon să fie doar suficientă,persoanele mai înalte de 1,80 metri nesimţindu-se în largullor. De asemenea, din raţiuni de design, geamurilelaterale din spate sunt prea mici, ceea ce mai atenuează dinsenzaţia de spaţiu excedentar.

Pe de altă parte, lăţimea de aproape 2 metri a maşiniilasă mult loc pentru coate, deasupra pasajelor roţilorfiind concepute zone bune de sprijin, dotate şi cu suporţi pentrubăuturi. Mai lipseşte doar o cotieră centrală pentru ca ocupanţiilocurilor din al treilea rând de scaune să nu se simtă mai prejosdecât cei de pe bancheta din al doilea rând.

Geamurile spate puteau fi mai mariÎn mers se observă căscaunele din spate au şezuturile şi spătarele mai taridecât bancheta, ceea ce scade nivelul confortului. Însă nu într-omăsură foarte mare, astfel că se pot parcurge kilometri mulţi fărăa fi nevoie de pauze dese. Suspensia spate are o contribuţieinteresantă, asigurând o trecere suficient de lină pestedenivelări, şocurile făcându-se remarcate mai mult auditiv.

Pe drumuri mai desfundate (de exemplu, când inginerii şibancherii sunt duşi pe un şantier), zdruncinăturile dinspate nu sunt mai mari decât ceea ce resimt pasagerii depe bancheta de pe rândul al doilea. Păcat doar că nu există niştemânere de susţinere, pentru ca parcurgerea unui mic drum forestiersă nu îi afecteze pe cei din spate.

În configuraţia cu 7 locuri, portbagajul pare cam mic, dar are ocapacitate normală în aceste condiţii. Interesant, înrealitate, cei aproximativ 200 de litri se dovedesc foarteutili, lăţimea mare a portbagajului permiţând încărcareachiar şi a trei genţi medii de voiaj, puse pe verticală. Nu suntsuficiente pentru lucrurile a 7 persoane într-un voiaj lung, dar sănu uităm că Veracruz este conceput şi pentru a remorca facil orulotă.

Pentru cazurile când vreţi neapărat să folosiţi Veracruzul latransportul obiectelor voluminoase, rabatarea scaunelorduce la obţinerea unui volum util de aproape 1.800 delitri, configuraţia interiorului asigurând o geometriefavorabilă.

Veracruz: de la 33.000 euroCONCLUZIE:

Hyundai Veracruz reuşeşte cu brio să devină un rivalinteresant pentru monovolumele mari, oferind două locurisuplimentare foarte spaţioase şi destul de comode. O mică umbrăplanează asupra accesului mai greoi, compromis dictat de înălţimeamai mare faţă de sol.

Ca preţ, Veracruz rivalizează chiar cu SUV-uri decategorie medie, în condiţiile unui nivel de echipare maibogat şi a unui spaţiu interior mult mai mare. La care se maiadaugă confortul crescut şi capacităţile mai bune ale mareluidiesel V6.

Dacă bugetul vă permite să depăşiţi puţin bariera celor 30.000euro şi nu ţineţi neapărat ca SUV-ul să afişeze o siglă premium,Hyundai Veracruz merită luat în seamă, mai ales dacălocurile suplimentare şi confortul ridicat senumără printre lucrurile importante pe care le vreţi de lamaşină.

VEZI TOATE EPISOADELE DOSARULUI "MAŞINICU 7LOCURI"