Maşini cu 7 locuri: SUV-uri medii

SUV-urile medii oferă suficient spaţiu pentru adaptarea a două locuri suplimentare în portbagaj. Ce înseamnă "suficient", ne demonstrează Chevrolet Captiva.

Modelul Chevrolet Captiva a fost lansat pepiaţă în 2006, intrând într-un domeniu SUV deja dominat demodele cunoscute, cum ar fi Toyota RAV4, Hyundai Santa Fe sauNissan X-Trail. Practic, modelul coreenilor nu a venit cu nimicnou, principalul avantaj ţinând de un raport foarte bunpreţ/echipare.

În curând, Captiva va primi un facelift, care va avea premiera probabil chiarla Salonul Auto Paris 2010,însă nu cred că acesta va afecta în vreun fel cele două locurisuplimentare pe care le oferă SUV-ul coreean în portbagaj.

Oricum, Captiva are de înfruntat concurenţiredutabili, care, la rândul lor oferă, standard sauopţional, cele două locuri de pe al treilea rând. Mai întâi, estevorba despre conaţionalii Hyundai Santa Fe sau KIA Sorento, iar apoi de Mitsubishi Outlander, cu omologii săi francezi CitroenC-Crosser şi Peugeot 4007.

În România, Chevrolet Captiva este oferit standard în versiuneacu 7 locuri, având un motor diesel de 2,0 litri şi 150 CP şi unnivel de echipare de bază foarte bogat. Preţul de pornireeste şi el pe măsură, pornind de la 30.055 euro (cu TVAinclus).

ChevroletCaptiva - masini de familie cu 7 locuri de pe tare.ro

Dimensional, Chevrolet Captiva este un SUV generos, decategorie medie, având o lungime de 4,63 metri, o lăţimede 1,85 metri şi o înălţime de 1,72 metri. Prin urmare, cote careasigură montarea a încă două scaune, mai ales că ampatamentul esteunul bun, de 2,7 metri.

Captiva ofera scaune generoaseScaunele din spate suntintegrate în podeaua portbagajului, fiind foarte uşor de"montat": pur şi simplu se ridică spătarul. În acest moment seobservă că spătarul este înalt, dar şi lat, ceea ce promite locurispaţioase. O menţiune pentru ideea bună a tetierelor, care seînclină automat când tragi de mâner pentru a rabata spătarul.

Pentru accesul în spate, trebuie rabatată bancheta de pe rândulal doilea în prealabil. Din fericire, manevra se realizeazădintr-o singură mişcare: este suficient să tragi declapeta de pe spătar pentru ca acesta să se rabateze (cam violent,dar nu e cazul de panică), iar un arc va trage şi şezutul laverticală. Foarte comod.

Astfel, se degajă mult loc pentru accesul la locurile din spate,un alt lucru de apreciat fiind faptul că nu trebuie ridicatpiciorul aşa de mult cum ne-am aştepta, dat fiind căvorbim despre un SUV. Totuşi, atenţia la "călcâiul luiAhile": suporţii de prindere ai banchetei sunt camascuţiţi şi proeminenţi, deci la intrarea sau ieşirea de pelocurile de pe al treilea rând, grijă la coate sau, de ce nu, să nuvă agăţaţi hainele.

Geamuri suficient de mariO dată aşezat pe scaunele dinspate, realizezi că suntem departe de ideea de strapontină.Sunt două locuri suficient de generoase pentru persoaneleadulte, atât şezutul, cât şi spătarul având suprafaţămare, iar textura materialului este destul de moale. Nu suntprobleme cu spaţiul la cap, iar senzaţia de claustrofobie este multdiminuată, datorită geamurilor corect dimensionate.

Totuşi, se remarcă un mic inconvenient: şezutul esteplasat foarte aproape de podea, aşa încât genunchii vor fiţinuţi mai sus decât dacă ai sta pe un scaun normal. De asemenea,spătarul banchetei este aproape vertical, prin urmare poziţia înspate nu e chiar confortabilă, chiar dacă spaţiu estesuficient.

Acest inconvenient se remarcă în mers, mai ales pe drumurideteriorate, şocurile fiind transmise direct coloanei, peverticală. Pe drumuri normale, suspensia absoarbe bineşocurile (doar la nivel auditiv este ceva mai deranjantă), iarscaunele sunt, din fericire, suficient de moi. Totuşi, la drumurimai lungi, sunt necesare pauze de dezmorţire după câteva zeci dekilometri.

Spatiu bun in spateDacă vorbim despre pasagerii care nu auîncă vârsta pentru buletin, aceste probleme se diminueazăsubstanţial. Eventual poate deveni o mică problemă claustrofobia,deoarece vizibilitatea în faţă pentru copii sau persoanele destatură foarte mică este clar obturată de spătarul banchetei de perândul al doilea.

Cu 7 locuri, portbagajul lui Chevrolet Captiva este mai mic de100 de litri, dar măcar are o formă geometrică destul de bună.Plasa pentru bagaje se dovedeşte o idee inspirată,mai ales dacă vorbim de bagaje îngrămădite, care ar putea să cadăla deschiderea hayonului. Dacă rabatăm scaunele din rândurile doişi trei, obţinem un spaţiu de 1.500 de litri, foarte util pentrucazurile când avem lucruri voluminoase de transportat.

Bun raport pret/echipareCONCLUZIE:

Chevrolet Captiva este un exemplu foarte bun de habitabilitatepentru 7 persoane în domeniul SUV-urilor medii, spaţiul pelocurile din spate depăşindu-ne aşteptările. Totuşi,inginerii au fost nevoiţi să facă nişte compromisuri ţinând deconfort, deci nu-i putem acorda nota 10 SUV-ului coreean pentrulocurile din spate.

Pentru escapade mai scurte, de exemplu un picnic la munte lamaxim 100-200 km distanţă, Captiva se dovedeşte o alegere foartebună, demonstrând că SUV-urile pot prelua suficient de bineşi "îndatoririle" monovolumelor.

Este adevărat, vorbim de un preţ situat chiar la limita celor30.000 euro, pe care am impus-o de la început, dar care estejustificat de motorizare, dotări şi, mai ales, spaţiul pentru cei 7pasageri. Oricum, şi restul concurenţilor tot în această zonă seînvârt ca preţ, diferenţele fiind date de nivelurile deechipare.

VEZI TOATE EPISOADELE DOSARULUI "MAŞINICU 7 LOCURI"