Maşini cu 7 locuri: SUV-uri medii

SUV-urile medii oferă suficient spaţiu pentru adaptarea a două locuri suplimentare în portbagaj. Ce înseamnă "suficient", ne demonstrează Chevrolet Captiva.

Maşini cu 7 locuri: SUV-uri medii Maşini cu 7 locuri: SUV-uri medii

Modelul Chevrolet Captiva a fost lansat pe piaţă în 2006, intrând într-un domeniu SUV deja dominat de modele cunoscute, cum ar fi Toyota RAV4, Hyundai Santa Fe sau Nissan X-Trail. Practic, modelul coreenilor nu a venit cu nimic nou, principalul avantaj ţinând de un raport foarte bun preţ/echipare.

În curând, Captiva va primi un facelift, care va avea premiera probabil chiar la Salonul Auto Paris 2010, însă nu cred că acesta va afecta în vreun fel cele două locuri suplimentare pe care le oferă SUV-ul coreean în portbagaj.

Oricum, Captiva are de înfruntat concurenţi redutabili, care, la rândul lor oferă, standard sau opţional, cele două locuri de pe al treilea rând. Mai întâi, este vorba despre conaţionalii Hyundai Santa Fe sau KIA Sorento, iar apoi de Mitsubishi Outlander, cu omologii săi francezi Citroen C-Crosser şi Peugeot 4007.

În România, Chevrolet Captiva este oferit standard în versiunea cu 7 locuri, având un motor diesel de 2,0 litri şi 150 CP şi un nivel de echipare de bază foarte bogat. Preţul de pornire este şi el pe măsură, pornind de la 30.055 euro (cu TVA inclus).

Chevrolet Captiva - masini de familie cu 7 locuri de pe tare.ro

Dimensional, Chevrolet Captiva este un SUV generos, de categorie medie, având o lungime de 4,63 metri, o lăţime de 1,85 metri şi o înălţime de 1,72 metri. Prin urmare, cote care asigură montarea a încă două scaune, mai ales că ampatamentul este unul bun, de 2,7 metri.

Captiva ofera scaune generoaseScaunele din spate sunt integrate în podeaua portbagajului, fiind foarte uşor de "montat": pur şi simplu se ridică spătarul. În acest moment se observă că spătarul este înalt, dar şi lat, ceea ce promite locuri spaţioase. O menţiune pentru ideea bună a tetierelor, care se înclină automat când tragi de mâner pentru a rabata spătarul.

Pentru accesul în spate, trebuie rabatată bancheta de pe rândul al doilea în prealabil. Din fericire, manevra se realizează dintr-o singură mişcare: este suficient să tragi de clapeta de pe spătar pentru ca acesta să se rabateze (cam violent, dar nu e cazul de panică), iar un arc va trage şi şezutul la verticală. Foarte comod.

Astfel, se degajă mult loc pentru accesul la locurile din spate, un alt lucru de apreciat fiind faptul că nu trebuie ridicat piciorul aşa de mult cum ne-am aştepta, dat fiind că vorbim despre un SUV. Totuşi, atenţia la "călcâiul lui Ahile": suporţii de prindere ai banchetei sunt cam ascuţiţi şi proeminenţi, deci la intrarea sau ieşirea de pe locurile de pe al treilea rând, grijă la coate sau, de ce nu, să nu vă agăţaţi hainele.

Geamuri suficient de mariO dată aşezat pe scaunele din spate, realizezi că suntem departe de ideea de strapontină. Sunt două locuri suficient de generoase pentru persoanele adulte, atât şezutul, cât şi spătarul având suprafaţă mare, iar textura materialului este destul de moale. Nu sunt probleme cu spaţiul la cap, iar senzaţia de claustrofobie este mult diminuată, datorită geamurilor corect dimensionate.

Totuşi, se remarcă un mic inconvenient: şezutul este plasat foarte aproape de podea, aşa încât genunchii vor fi ţinuţi mai sus decât dacă ai sta pe un scaun normal. De asemenea, spătarul banchetei este aproape vertical, prin urmare poziţia în spate nu e chiar confortabilă, chiar dacă spaţiu este suficient.

Acest inconvenient se remarcă în mers, mai ales pe drumuri deteriorate, şocurile fiind transmise direct coloanei, pe verticală. Pe drumuri normale, suspensia absoarbe bine şocurile (doar la nivel auditiv este ceva mai deranjantă), iar scaunele sunt, din fericire, suficient de moi. Totuşi, la drumuri mai lungi, sunt necesare pauze de dezmorţire după câteva zeci de kilometri.

Spatiu bun in spateDacă vorbim despre pasagerii care nu au încă vârsta pentru buletin, aceste probleme se diminuează substanţial. Eventual poate deveni o mică problemă claustrofobia, deoarece vizibilitatea în faţă pentru copii sau persoanele de statură foarte mică este clar obturată de spătarul banchetei de pe rândul al doilea.

Cu 7 locuri, portbagajul lui Chevrolet Captiva este mai mic de 100 de litri, dar măcar are o formă geometrică destul de bună. Plasa pentru bagaje se dovedeşte o idee inspirată, mai ales dacă vorbim de bagaje îngrămădite, care ar putea să cadă la deschiderea hayonului. Dacă rabatăm scaunele din rândurile doi şi trei, obţinem un spaţiu de 1.500 de litri, foarte util pentru cazurile când avem lucruri voluminoase de transportat.

Bun raport pret/echipareCONCLUZIE:

Chevrolet Captiva este un exemplu foarte bun de habitabilitate pentru 7 persoane în domeniul SUV-urilor medii, spaţiul pe locurile din spate depăşindu-ne aşteptările. Totuşi, inginerii au fost nevoiţi să facă nişte compromisuri ţinând de confort, deci nu-i putem acorda nota 10 SUV-ului coreean pentru locurile din spate.

Pentru escapade mai scurte, de exemplu un picnic la munte la maxim 100-200 km distanţă, Captiva se dovedeşte o alegere foarte bună, demonstrând că SUV-urile pot prelua suficient de bine şi "îndatoririle" monovolumelor.

Este adevărat, vorbim de un preţ situat chiar la limita celor 30.000 euro, pe care am impus-o de la început, dar care este justificat de motorizare, dotări şi, mai ales, spaţiul pentru cei 7 pasageri. Oricum, şi restul concurenţilor tot în această zonă se învârt ca preţ, diferenţele fiind date de nivelurile de echipare.

VEZI TOATE EPISOADELE DOSARULUI "MAŞINI CU 7 LOCURI"