Maşini cu 7 locuri: SUV-uri şi crossovere compacte

Nissan Qashqai reprezintă un caz interesant de crossover compact, care oferă şi o versiune ceva mai încăpătoare. Botezată Qashqai+2, aceasta oferă două locuri suplimentare. Să vedem cât de bune sunt acestea.

În mod normal, Nissan Qashqai se situează la limitainferioară a SUV-urilor şi crossoverelor compacte, având olungime sub 4,4 metri, faţă de media segmentului, de circa 4,5metri. Prin urmare, mai mult de 5 locuri nu pot fi oferite deaceastă maşină.

Însă japonezii au găsit soluţia: alungirea maşinii. Astfel,Nissan Qashqai+2 câştigă nu mai puţinde 21 de centimetri în lungime, ceea ce a permis montareaa încă două scaune în portbagaj. Faţă de celelalte SUV-uri compactecu care se poate compara direct (Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundaiix35 sau VW Tiguan), Qashqai+2 este singurul care oferă 7locuri.

Crossoverul japonez are un preţ de pornire de 19.780euro cu TVA, valabil pentru motorizarea pe benzină de 1,6 litri şitracţiunea 4x2, în timp ce dieselul 2,0 dCi DPF 150 CP cutracţiune faţă porneşte de la 25.790 euro (versiunea 4x4 porneştede la 26.206 euro). Cu alte cuvinte, preţuri foarte interesantepentru acest pachet aproape complet, mai ales prin prisma lipseiconcurenţei directe.

NissanQashqai+2 - masini de familie cu 7 locuri de pe tare.ro

Revenind la dimensiunile lui Qashqai+2, pe lângă lungimea de4,54 metri vorbim de un ampatament de 2,76 metri, cu 13 cmmai mult decât un Qashqai normal. La prima vedere, pareinsuficient pentru a putea adapta încă două locuri în portbagaj,dar uite că japonezii au reuşit acest lucru. Cât de bine, vedem încontinuare.

Qashqai+2 are doua strapontineÎncă din momentul în care seridică spătarele scaunelor din spate, ascunse în podeauaportbagajului, se observă că spaţiul disponibil pentruacestea e destul de mic (dat fiind că înălţimea interioarăa lui Qashqai e mai mică decât a concurenţilor), iar dimensiunilecelor două locuri sunt reduse.

Accesul la locurile din spate este rezolvat în mod destul defericit prin rabatarea şi culisarea facilă a banchetei depe rândul al doilea. Atenţie, Qashqai+2, fiind o maşinăjaponeză, are fracţiunea mai mică a banchetei pe partea stângă, nupe cea dreaptă, spre trotuar - prin urmare, este necesar ca doipasageri de pe banchetă să iasă pentru ca să poată urca cineva pescaunele din spate.

O dată ajuns pe locul din spate, se remarcă în primul rânddimensiunile foarte mici ale şezutului şi spătarelor, dacăocupanţii sunt două persoane adulte. Copiii până în 10-12ani au loc suficient în mod normal, dar, dacă bancheta de pe aldoilea rând este dată maxim în spate, nici aceştia nu mai au spaţiupentru genunchi.

Locurile din spate sunt pentru copiiDin fericire,am remarcat un lucru foarte pozitiv: nu este nevoie cabancheta să fie dată prea mult în spate, deoarece distanţafaţă de spătarele scaunelor celor din faţă este foarte mare.Practic, reglându-mi scaunul şoferului pentru constituţia mea, amreuşit să poziţionez bancheta de pe rândul doi astfel încât nu doarsă am suficient de mult loc pentru picioare, dar şi pentru a-milăsa loc la limită pentru genunchi pe scaunele de pe al treilearând.

Cu siguranţă, cei care au nevoie de locurilesuplimentare pentru copiii mici nu vor găsi minusurimajore. Totuşi, trebuie să remarcăm două aspecte:înălţimea la care trebuie ridicat piciorul ca să intri în spateeste destul de mare, deci în majoritatea cazurilor va fi nevoie deajutor suplimentar pentru cei mici; şezutul scaunelor estecam tare, ceea ce va presupune pauze dese la drumurile mailungi (păcat, deoarece suspensia amortizează bine denivelările,chiar şi cele mai mari).

Portbagaj de 130 de litri cu 7 locuriCu 7 locuri înmaşină, este normal ca spaţiul pentru bagaje să fie foarte mic, înjur de 130 de litri - dacă mergeţi la picnic în familie(tata, mama, doi bunicii şi trei copii), este loc pentru grătar,alimente şi un sac de cărbuni. Rabatarea scaunelor spate lasă unspaţiu pentru portbagaj destul de bun, de 450 de litri, cu doar 50de litri mai mult decât la un Qashqai normal.

Iar, dacă se rabate şi bancheta de pe rândul al doilea, rămâneun volum util de circa 1.520 de litri, la acelaşi nivel cumodelul Qashqai normal. Dacă ar exista posibilitateascoaterii facile a celor două scaune din spate, portbagajul ar fimai mare, dar Nissan Qashqai+2 nu îşi propune să rivalizeze, înmaterie de caracter util, cu Fiat Doblo, de exemplu.

CONCLUZIE:

Deşi cele două locuri suplimentare pe care le oferăNissan Qashqai+2 sunt mai mult nişte strapontine, indicatedoar pentru copii, crossoverul japonez reuşeşte să ne convingă,fiind un pachet excelent pentru cei cu familii numeroase.

Pachet polivalent, pret atractivDe exemplu, versiuneaQashqai+2 2.0 dCi All Mode Visia are un preţ de pornire de 26.206CP, în condiţiile în care vorbim de un crossover deloctimid în afara şoselelor, care oferă un motor diesel potent,tracţiune integrală şi un nivel de echipare foarte bogat.Plus, bineînţeles, două locuri suplimentare, pentru copii.

Faţă de un Qashqai având acelaşi motor şi acelaşi nivel deechipare, diferenţa de preţ se cifrează la circa 2.000euro, ceea ce, dacă sunt foarte rare situaţiile în care aiavea neoie de 7 locuri, poate părea destul de mult pentru douăstrapontine suplimentare şi doar 50 de litri în plus la portbagaj(în configuraţia cu 5 locuri).

Însă, în domeniul maşinilor de familie cu 7 locuri, găsim căNissan Qashqai+2 devine o propunere extrem detentantă, care ar putea fura cu uşurinţă clienţi dincelelalte segmente, fiind o maşină polivalentă.

VEZI TOATE EPISOADELE DOSARULUI "MAŞINICU 7 LOCURI"