Maşini electrice şi ecologice la Geneva 2011

La Salonul Auto Geneva 2011 producătorii au venit cu propuneri diverse pentru sisteme de propulsie cât mai ecologice. Iată cele mai interesante 10 maşini electrice şi ecologice de la salonul elveţian.

Maşini electrice şi ecologice la Geneva 2011 Maşini electrice şi ecologice la Geneva 2011

Încet-încet, cam toţi producătorii ne arată maşini electrice,măcar la nivel de concept. Accentul rămâne pe propulsia hibridă,dar nici motorizările convenţionale nu se fac de râs când vinevorba de emisii scăzute de CO2. Iată un TOP 10ale celor mai importante maşini ecologice prezentate în premierămondială la Salonul Auto Geneva2011:

Rolls Royce 102EX - autonomie 200 km

Locul 1: Rolls Royce 102EX

Dacă până şi cea mai luxoasă marcă din lume a ajuns să propună omaşină electrică, e clar că acesta e viitorul, nu? Rolls Royce 102EX este, de fapt, un prototip de maşină de lux electrică fără unviitor cert, oficialii aşteptând feedback din partea publicului şiclienţilor pentru a lua o decizie privind viabilitatea unui Phantomelectric. Inginerii anunţă o autonomie maximă de 200 km pentrulimuzina de lux electrică RR 102EX.

BMW ActiveE - autonomie 160 km

Locul 2: BMW ActiveE

Este primul BMW electric de serie, chiar dacă vorbim de o serieredusă, iar maşinile vor fi, practic, nişte cobai testaţi de unpublic bine ales de către bavarezi. Prin modelul ActiveE, ingineriitestează în condiţii reale o mare parte din tehnologia care vaechipa noile maşini electrice i3 şi i8. Pentru moment, autonomialui BMW ActiveE este anunţată ca fiind de 160 km, dar în viitor nise promite o creştere a acestei valori.

Toyota iQ EV - autonomie 100 km

Locul 3: Toyota iQ EV

La Geneva 2011, această maşină electrică de oraş a fostprezentată sub formă de concept, deşi e destul de clar că modelulde serie va fi 95% identic. Dezvoltat în colaborare cu Tesla,Toyota iQ EV este al doilea model cu propulsie strict electrică pecare japonezii îl prezintă publicului, momentan pachetul tehnicanunţând o autonomie de circa 100 km.

Volvo V60 diesel plug-in hybrid - emisii CO2 de 49 g/km

Locul 4: Volvo V60 diesel plug-in hybrid

Suedezii se mişcă repede, iar la Geneva 2011 aproape că au uimitasistenţa prin noua versiune diesel-hibrid plug-in, dezvoltată pebaza lui Volvo V60. Maşina este capabilă de un consum mediu demotorină de doar 1,9 litri/100 km, iar emisiile CO2 se cifrează ladoar 49 g/km, dar există şi un mod de funcţionare în regim strictelectric, autonomia maximă fiind de 50 km.

KIA Rio ISG - emisii CO2 de 85 g/km

Locul 5: KIA Rio ISG

Proaspătul model de clasă compactă al coreenilor este fidelmotorizărilor clasice, deocamdată, dar, graţie tehnologiei ISG, Riodevine o maşină foarte economică, nivelul minim al emisiilor de CO2cifrându-se la 85 g/km, iar consumul minim fiind de 3,2 litri/100km. Aşa încât coreenii reuşesc să ţină piept relativei crize acombustibilului care a început.

Range Rover e - emisii CO2 de 89 g/km

Locul 6: Range Rover e

Cel mai "verde" model Land Rover este această versiune RangeRover e, care, deşi pare greu de crezut, are emisii de CO2 de numai89 g/km. Acest lucru este posibil datorită sistemului hibridplug-in, care combină un motor V6 diesel de 3,0 litri cu un motorelectric, existând posibilitatea de rulare în regim strictelectric, pe o distanţă maximă de 32 km. Însă autonomia maximă amaşinii ajunge până la 1.100 km, dacă se utilizează şi motoruldiesel.

Nissan Micra DIG-S - emisii CO2 de 95 g/km

Locul 7: Nissan Micra DIG-S

Japonezii oferă o motorizare nouă pentru citadina lor, carecombină cilindreea redusă cu un compresor mecanic şi cu injecţiadirectă, astfel rezultând atât valori bune pentru putere şi cuplu,dar mai ales un nivel scăzut al emisiilor de CO2: doar95 g/km.

Toyota Prius+ - emisii CO2 de circa 106 g/km

Locul 8: Toyota Prius+

Corespondentul european al lui Prius V primeşte un mic "+" laindicativ, dar şi două locuri suplimentare, faţă de omologul săuamerican. Are aceeaşi propulsie hibridă ca şi un Prius normal, dar,fiind mai mare, consumul creşte cu 20%, prin urmare emisiile CO2 secifrează în jurul valorii de 106 g/km.

Mini Cooper SD - emisii CO2 de 114 g/km

Locul 9: Mini Cooper SD

Mini primeşte un nou motor diesel, cu un foarte bun raport întreperformanţe şi consum. Astfel, vorbim de un diesel common-rail de2,0 litri şi 143 CP, dar care are emisii CO2 de numai114 g/km, o valoare foarte bună pentru un diesel de asemeneacilindree şi putere.

Porsche Panamera S Hybrid - emisii CO2 de 159 g/km

Locul 10: Porsche Panamera S Hybrid

Pentru maşinile de lux, versiunile de propulsie hibridă nu suntcu mult mai scumpe, dar nivelul de poluare este mult mai scăzut: odemonstrează versiunea hibridă Porsche Panamera S Hybrid, care areemisii CO2 de 159 g/km, faţă de 265 g/km versiunea cumotor convenţional.