Operaţiunea CUBO: n-ai asigurare? Ţi se confiscă maşina

Nu e un scenariu de groază, ci e crunta realitate pentru britanicii fără asigurare. Dar mai mult decât atât: vorbim de o lege care ar putea fi aplicată în UE (deci şi în România) mai repede decât credem. Iată despre ce e vorba.

Operaţiunea CUBO: n-ai asigurare? Ţi se confiscă maşina Operaţiunea CUBO: n-ai asigurare? Ţi se confiscă maşina

Operaţiunea CUBO - poate suna ca o chestie din filmele cu spioni, dar nu e altceva decât o măsură pe care a luat-o şeful Poliţiei Metropolitane din Londra, Sir Bernard Hogan Howe, pentru a-i descuraja pe şoferii care circulă fără asigurare.

”Men in Black” sunt mici copii pe lângă noi. N-ai asigurare? Ai de-a face cu NOI, agenţii CUBO!

Pe scurt, o dată pe lună, în cadrul aşa-numite operaţiuni CUBO, poliţiştii fac razii în anumite zone din Londra (zone ţinute secrete până în ultimul moment), unde ”trec prin sită” sute de şoferi pentru a-i depista pe cei care nu au asigurare. Care o păţesc scump - pur şi simplu le este confiscată maşina.

Iar dacă vă închipuiţi că e genul de acţiune doar de ochii lumii, vă înşelaţi amarnic: de la demararea operaţiunii CUBO, în octombrie 2011, au fost confiscate până acum 14.000 de maşini. Doar în Londra!

Imagine de coşmar: acestea au fost maşinile unora care circulau fără asigurare auto...

Ce se întâmplă cu maşinile confiscate? Ei bine, în cazul în care proprietarii nu se prezintă într-un anumit termen să le ridice (după ce, evident, aceştia fac dovada plăţii amenzii usturătoare şi că au asigurarea la zi), maşinile sunt pur şi simplu casate sau dezmembrate, pentru vânzarea pe bucăţi. Există şi cazuri în care unele maşini sunt vândute la licitaţie - cele mai scumpe de până acum au fost un Rolls Royce şi un Lamborghini.

Banii astfel obţinuţi intră în vistieria poliţiei, iar sumele sunt realmente mari: în doar doi ani de zile de la implementarea operaţiunii CUBO, au fost strânşi circa 5,5 milioane de lire sterline (adică peste 6,6 milioane de euro), banIi fiind utilizaţi în diversele programe ale Poliţiei Metropolitane.

Pentru că e scump, acest Rolls Royce a scăpat de casare. A fost vândut la licitaţie. Măcar atât...

Nu e de mirare că, dat fiind succesul operaţiunii CUBO, foarte multe alte oraşe din Anglia vor să implementeze programe similare. Asta în timp ce unii oficiali UE încearcă să aducă pe ordinea de zi a Parlamentului European cât mai repede acest subiect.

Franţa, de exemplu, este foarte interesată de adoptarea unei legislaţii după modelul operaţiunii CUBO, deoarece în ultimul timp autorităţile franceze se confruntă cu o creştere alarmantă a numărului de şoferi fără asigurare. Asta în condiţiile în care legislaţia franceză prevede amenzi modice: maximum jumătate din valoarea asigurării...

În curând, o nouă ameninţare UE: ”dacă nu ai asigurare, aşa va arăta maşina ta!”

Aşadar, se pare că lumea asigurărilor auto va redeveni un business foarte profitabil, dacă autorităţile vor recurge la asemenea mijloace drastice de combatere a celor care circulă fără asigurare auto.

Spuneţi-ne şi părerea voastră:

CREDEŢI CĂ AR TREBUI CONFISCATE MAŞINILE CELOR FĂRĂ ASIGURARE AUTO?