Poveşti Şofer de România: 17 - 23 ianuarie 2011

Citeşte aici poveştile userilor Şofer de România "Iarna pe uliţă" din săptămâna precedentă.

Poveşti Şofer de România: 17 - 23 ianuarie 2011 Poveşti Şofer de România: 17 - 23 ianuarie 2011

BH-31-Alexandra:Pedeapsa graduala

Era prin anii '60. Eram copil si mergeam prin Bucuresti cu untrabant 600. Era o masina combi folosita atunci, foarte des. Credca nu depasea 60 de Km pe ora. In spatele nostru rula cu nerabdareo Volga, mare, neagra. Pe atunci Volga erau masinile celorputernici ai zilei. Rula cu nerabdare si nu putea sa ne depaseasca.In masina soferul un om la 35 de ani, un batran si un copil.Soferul facea stanga, sa ne depaseasca, iar tragea inapoi pana agasit o straduta pe unde stia el ca poate depasi si ne-a depasit.L-am gasit dupa 2-3 sute de metrii rasturnat cu botul catre noi sicu rotile in sus. Ce se intamplase? Din cauza unei roti sarite seurcase pe o parama care ancora un stalp de telegraf. Ce mi-a ramasputernic intiparit si obsesiv, in minte, erau pedepsele primite, dela Cel de Sus, cu o anumita ierarhizare. Astfel, soferul, care eravinovat a trebuit dus cu salvarea. Batranul care era mai putinvinovat dar totusi vinovat pentru ca nu-i atrasese atentia sareduca viteza, era numai un pic lovit. Copilul care n-avea nici ovina a scapat curat ca lacrima. Aceasta gradualitate a pedepsei maurmareste si azi.

Dacă ţi-a plăcut această poveste, o poţi votaaici!

probabby: Si eu unde o parchez....

Mergem ca de obicei la botez,nu putem sa refuzam astfel depetreceri,vorba aceea traditia se respecta si sa respectat si inacea seara,.....si sa respectat rau de tot si cu mult sec,demisecsi ce sa mai nimerit asa ca cumintei pe la 3 dimineata hai si noiacasa nevasta treci la covrig azi esti soferita din nou.Zis sifacut era chiar la inceputul carierei de soferita pe vremea aceeaaveam mercedes 1300 de a noastra din popor, deja imi era mila demasina ca saraca dupa ce ca nu avea ea multe becuri toate erauaprinse si ghici ce culoare rosu mai putin benzina ca din aiaaveam, se incinsese toate din toate incheieturile,acum ce sa-i maifaci asta este lasa omul sa faca practica pe ea.Intr-un final amajuns acasa acum noaptea pe la trei locuri de parcare ciu ciu zicnevasta acum sa te vad ce faci cu ea si unde o bagi.la care reactiaei a fost tare,dupa vreun sfert de ora de cautari a lasat masina inmijlocul a unei intersectii de trei strazi si-a bagat piciorul inea de parcare si a plecat in bloc ca si asa se lasase frig.Tarem-am mai amuzat bineinteles ca barbatii oricat ar bea de mult totmai ramane loc de scos si de bagat masina in parcare ca asa-i lanoi.Mersul ca mersul dar parcarea le omoara.

Dacă ţi-a plăcut această poveste, o poţi votaaici!

Ayram: prima zi de condus

M-am hotarat sa fac si eu scoala de soferi.Era in februarie candse topea zapada si am zis ca e numai bun timpu sa ma apuc din acealuna,si ma duc vorbesc cu instructoru si dupa 2 saptamani incepscoala, in fin lelegislatie bla bla bla .Am ajuns si la prima zi decondus, vine instructoru ma ia cu masina ,ma duce intr-un loc undenu era asa muta circulatie se da jos de la volan si ma pofteste pemine,dupa explicatii imi zice "no sa mergem"dar.....ai grija labanda ca s-ar putea sa intri pe contrasens",Eu sigura pe mine i zic"cum ca nu se poate sa intru ",nici nu am zis bine si eu eram pecontrasens bineiteles ca m-am speriat fff tare si nu mai stiam cesa fac mai ales ca venea alta masina pe aceiasi banda.

Dacă ţi-a plăcut această poveste, o poţi votaaici!

cecyly: Un sot stresant

Conduceam nevoita si la insistentele sotului masina .... Dupavreo 10 km , in fata mea , o masina avansa foarte incet . Sotul mapistona sa depasesc ca am vizibilitate si pot face depasirea...,normal ca eu nu am ascultat! Dupa vreo 5 km de mers in ritm de melc, am ajuns in intersectie .... , sotul cu gura pe mine sa depasesc, eu nicicum... Enervata fiind , am oprit masina in mijloculintersectiei si am coborat din masina spunandu-i : ,,-Depasestedraga tu masina , ca eu nu am cum !!! '' :)) . Si asa masina aramas in intersectie fara sofer :)) , si de atunci nu mai conducsub presiune si sres... ca s-ar putea sa ramana masina iarasiprintr-o intersectie ... (Doamne fereste de vreo amenda).

Dacă ţi-a plăcut această poveste, o poţi votaaici!

pablodiablo: o noapte de groaza

Acum doi ani, in concediu, dupa doua saptamani de mare, ne-amhotarat sa mergem patru zile la Olanesti. Zis si facut. La plecaredin Olanesti, dupa un consiliu de familie, ne-am zis ca ce-ar fi savedem ca tot romanul Transfagarasanul si sa ne oprim o noapte laLepsa, ca auzisem de la cineva ca este un hotelas bun acolo. Ne-ampornit, am traversat Transfagarasanul, super! Fagaras, Brasov,Targu Secuiesc, dreapta spre Lepsa cam pe intuneric.Trecem prinvreo doua localitati mici si ne afundam frate intr-un codru negrusi pustiu pe un drum de te durea sufletul pentru masinuta. Darmergem inainte spre odihna binemeritata ca doar Lepsa e inainte. Laun moment dat fiica-mea de cinci ani plangea, nevasta-mea maimplora sa ne intoarcem, fiu-miu de 16 ani dormea (tipic la varstaasta), iar eu ma rugam sa nu facem vreo pana ca m-a apucat o fricade tenebrele alea unde mi se parea ca dupa fiecare copac se vadochi fiorosi. Unde mai pui ca mi se parea ca am mers o mie dekilometri si nu mai aparea nici o urma de civilizatie, basca vreomasina macar.Intr-un final si intr-un loc unde am putut intoarce,am pus azimut pe drumul inapoi, ca cel mai sigur drum e cel pe careai venit, si am mers dragilor toat noaptea pana am ajuns acasa laivirea zorilor, am tras o palinca de la cei mai buni producatori,fratii nostri de la Maramu si am dormit neintors o zi si o noapte.Si de-atunci adevar va spun : nu ma mai aventurez pe traseenecunoscute.

Dacă ţi-a plăcut această poveste, o poţi votaaici!

Adi344: Coincidente

Povestea mea are printre altele avantajul, sau mai bine zisdezavantajul de a fi adevarata. In iarna anului 2008 amachizitionat o masina noua, de fapt prima mea masina. Marca simodelul nu sunt relevante, pot adauga doar ca este vorba de unautomobil decent, interzis fandositilor, care a costat pana in12.000 euro. De incantat eram foarte incantat de masinuta si potaduga ca inca sunt. Odata cu noua achizitie am descoperit "bucuria"zilnica a oricarui sofer dintr-un oras aglomerat al tarii - gasireaunui loc de parcare. Si iata-ma intr-o zi la nici 3 luni de lafericitul eveniment, in parcarea facultatii, 110 la suta plina.Deodata zaresc o jumatate de loc si repede ma grabesc sa parchez.Partea stanga a masinii avea loc pe carosabil, dar partea dreapra aramas pe spatiul verde. Imi zic ca nu e nimic si inaintez cuincredere. Din senin masina cade in plan vertical vreo cativacentimetrii intr-o groapa si se sectioneaza flancul anvelopeidreapta fata, tocmai intr-un hidrant. Si cand te gandesti ca suntangajat al regiei locale de alimentare cu apa, tocmai intr-undepartament care inventariaza reperele aferente retelei de apapotabila. Cel putin de acest reper voi fi constient multa vreme deacum incolo.

Dacă ţi-a plăcut această poveste, o poţi votaaici!

zbura: stilul manelistic de condus iese inevidenta in toata Europa

Am sa va spun o istorioara foarte scurta petrecuta in Germania.Sunt convins ca toti participantii la trafic s-au intalnit cu totfelul de soferi priceputi ce nu respecta nici o regula, sfidanduipe cei din jur si eventual impartasind cu acestia muzica excelentape care o asculta. Asta se intampla peste tot in Romania si doaraici,credeam eu. Am ajuns pe mult visatele autostrazi din Germaniasi m-am convins ca nu este asa. Acolo unde nemtii stau linistiti intrafic, ba chiar se ajuta uni pe altii si respecta regulile decirculatie soferii smecheri de Romania ies in fata. In urma cu cevaani mergeam pe o autostrada din Germania la o ora cand traficul nueste aglomerat si totusi se mergea destul de greu, de ce? O masinade Romania mergea cu 100 kmh pe banda 3 ,in zona fara limita deviteza, iar prima banda era ocupata de tiruri ce mergeau cu 90 kmh,deci ramanea o singura banda pentru restul . Nici o problema, toatemasinile se strecoara linistite ,nu am auzit nici un claxon, pebanda ramasa. Ajungem la o portiune de autostrada pe care seexecutau lucrari si viteza era restrictionata la 60 kmh. Toatemasinile se conformeaza si circula cu viteza redusa pe zonarestrictionata pana cand linistea este intrerupta de claxoane.Aceiasi masina de Romania care bloca circulatia mai devreme isifacea loc printre masinile ce respectau viteza.

Dacă ţi-a plăcut această poveste, o poţi votaaici!

Radop: FURIA ALBASTRA-spaimasoselelor

FURIA ALBASTRA ERA O DACIE CAM DIN ANII 70,DAR MERGEA FOARTEBINE,TATAL MEU (D_ZEU SA_L IERTE)O INGRIJEA CA PE OCHII DIN CAP,IAREU VENEAM ODATA DE LA ORADEA SPRE CASA SI AVEAM CEVA VITEZA PEE_60,DAR DINTR-O DATA A INCEPUT EA SA SCUTURE,SA TREPIDEZE LA CAREEU M-AM SPERIAT,OARE CE_O AVEA FURIA,CAND COLO NU ERA NICI OPROBLEMA DOAR CA ERA VITEZA MULT PREA MARE LA ANII EI,AVEAM CAM LA130KM-ORA.CAND AM POVESTIT ACASA INTAMPLAREA AU RAS CU TOTII DEMINE SI DE FURIA ALBASTRA.

Dacă ţi-a plăcut această poveste, o poţi votaaici!

nice_car: Intamplare

Tocmai ieri am patit-o! In graba de a rezolva cat mai multelucrari si de ajunge rapid dintr-un loc in altul era sa lovescmasina destul de urat! Incercand sa parchez rapid, am fortat obordura...am accelerat si am reusit sa urc bordura...dar cu ce pret?! :( Am pierdut numarul....mi-am spart suportul de numar si....cel mai important...m-am suparat foarte tare pe mine pentru ca,fiind atat de grabita nu am mai tinut cont de greseala pe care erasa o fac. Bine ca nu a fost ceva mai mult, insa a fost suficientincat sa ma indispuna pentru restul zilei. Stiu, o sa spuneti caasta nu e nimic pe langa alte intamplari din trafic ale voastre,dar pentru mine a fost destul. Asa ca ....data viitoare....sa avetisi voi mai multa grija ! Toate cele bune si ...... da-ti unvot!

Dacă ţi-a plăcut această poveste, o poţi votaaici!

bobyclau: Cand bunul simt lipseste

Era intr-o dupa amiaza de vara si mergeam spre capitala cu untransport de vin.Aproape de intrarea in satulCOZMESTI,Galati,dispre Tecuci este o curba foarte periculoasa.Acolosi-au gasit sfarsitul 6 tineri teribilisti care au incercatimposibilul,sa depaseasca in acea curba.A iesit o catastrofa incare toti cei 6 din acea masina au decedat. Eu ma apropiam de aceacurba iar o autocisterna cu numar de Basarabia a intrat in depasirein acea curba.Am redus viteza,am blitzat dar nimic.Am fost nevoitsa parasesc carosabilul si sa intru in ogorul unui galatean.Soferulrespectiv nici nu a redus viteza macar,de oprit nici atat.Am facutpana si incarcat cum eram nu puteam sa fac nimic.Nimeni nu oprea sama tracteze pana in asfalt,circa 5 metri.A trecut un coleg soferdin Iasi si mi-a cerut 50 lei,asta in 2005 pt ajutor. L-am refuzatsi dupa 3 ore de stat a trecut un baiat din Tecuci cu un AROfurgoneta care transporta tuburi de oxigen.M-a scos si nu a vrut saprimeasca nimic specificand ca poate o sa-l ajut si euvreodata.L-am asigurat ca ajut pe oricine daca am posibilitatea sifac tot ce imi sta in puteri sa ajut colegi la ananghie.In catevaore bunul simt si conduita preventiva a lasat de dorit.Apropo,candma intorceam,colegul din Iasi care nu m-a ajutat,l-am gasit in panape la Crasna.Eu am oprit sa vad care e problema.A zis ca o rezolvasi ca se descurca.L-am asigurat ca nu ii ceream bani pt ajutorulcare il ofeream.Asta e fratilor cand ai ocazia sa dai pesteasemenea specimene!

Dacă ţi-a plăcut această poveste, o poţi votaaici!

CITEŞTE POVEŞTILE DIN ŞOFER DE ROMÂNIARECOMANDATE DE PROMOTOR!