Securitatea rutieră: noi reguli impuse de UE

Autor: Andrei Nan 22 iun. 2011 Dosar & Analize
Securitatea rutieră: noi reguli impuse de UE

Anual aproximativ 35.000 de locuitori ai Europei îşi pierd
viaţa, iar 1,5 milioane sunt răniţi în urma accidentelor rutiere
din ţările EU. Uniunea Europeană are în plan reducerea acestui
număr ridicat la 17.500, prin implementarea unor reguli care să
prevină pe cât posibil accidentele mortale. Mai bine zis, sunt
reguli şi condiţii menite să elimine principalele cauze
producătoare de evenimente tragice.

Statistic, pe teritoriul Europei 55% din accidentele mortale se
petrec pe drumuri naţionale, 36% în oraşe şi 6% pe autostrăzi. Tot
din punct de vedere statistic, un motociclist are de 18 ori mai
multe şanse să fie implicat într-un eveniment mortal faţă de o
persoană care conduce o maşină, de şapte ori faţă de un ciclist şi
de nouă ori faţă de un pieton.

Pentru programul de reducere a accidentelor mortale în perioada
2010-2020, sunt necesare aplicarea şi „urmărirea” a trei mari
acţiuni:

  • stabilirea unui cadru de cooperare structurat şi coerent, care
    să se bazeze pe cele mai bune practici, între statele membre
    UE
  • o strategie de prim ajutor pentru a răspunde urgenţelor în
    vederea reducerii fatalităţilor
  • îmbunătăţirea securităţii celor mai vulnerabili participanţi la
    trafic, în speţă motocicliştii.

Concret, iată măsurile pe care UE va dori să le
implementeze:

  • utilizarea obligatorie a sistemelor de blocare a pornirii
    autovehiculului atunci când şoferul a consumat alcool, în toate
    maşinile de transport pesoane şi marfă
  • copiii cu vârsta de până la trei ani să fie asiguraţi, în
    maşini, în scaune pentru copii
  • introducerea mai multor probe pentru obţinerea permisului de
    conducere, care prevăd elemente de pregătire practice şi după
    obţinerea permisului
  • formarea şi perfecţionarea participanţilor la trafic
  • echiparea maşinilor cu veste reflectorizante pentru toţi
    ocupanţii maşinii şi purtarea pe timpul nopţii a vestelor de către
    motociclişti
  • nivelarea trecerilor peste calea ferată – un avantaj major
    pentru motociclişti, pentru care aceste treceri sunt adevărate
    capcane în şosea
  • limită legală unitară de alcoolemie
  • interzicerea în timpul condusului a folosirii SMS-urilor,
    trimiterii de mail-uri, etc

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide