Studiu J.D. Power 2010 în Germania – Dacia surprinde

Raportul anual al satisfacţiei pe care J.D. Power îl emite în Germania a adus o ordine absolut şocantă, Dacia devansând mărci cu tradiţie şi foarte multe pretenţii.

Studiu J.D. Power 2010 în Germania – Dacia surprinde Studiu J.D. Power 2010 în Germania – Dacia surprinde

Top 10 Marci J.D. Power, studiul anual al satisfacţieifăcut în Germania a adus un rezultat absolut surprinzător pentruDacia, marca românească ocupând poziţia a doua la egalitate cu BMW,în creştere cu 11 poziţii faţă de anul precedent. DaciaLogan, de asemenea, a devansat modele precum Mercedes C Class, BMWSeria 7 sau Volkswagen Golf. Mercedes este însă cea maisatisfăcătoare marcă adunând un punctaj de 83,8%, nu la o distanţăprea mare de marca românească. Este însă primul an când Mercedesreuşeşte să devanseze la general mărcile japoneze care s-auremarcat drept cele mai satisfăcătoare în precedentele studii.

Înainte de a danaştere polemicilor, trebuie să vedem exact ce înseamnă acestrezultat. Fiind un indice al satisfacţiei, acesta nu relevăneapărat cele mai bune maşini sau mărci, ci surprinde raportuldintre aşteptări şi experienţa concretă, astfel explicându-se cumun automobil low cost se plasează în faţa limuzinelor delux.

Cele mai bune modele pe claseTotuşi. acest studiu se facedupă nişte criterii concrete în punctajul, care poate fi maxim100%, se iau în calcul atractivitatea maşinii - 32%,calitatea şi fiabilitate - 26%, costurile de întreţinere - 22 % şicele cu reparaţiile - 20%. La sondaj au participat peste16.300 de respondenţi, dar punctajele se iau în calcul dacă suntcel puţin 50 de răspunsuri valide pentru modele şi minim 100 pentrumărci. Şoferii trebuie să posede un automobil de minim 2 ani şi săîl fi condus peste 34.000 kilometri pentru a fi eligibili de aparticipa la acest studiu. Luând în calcul aceşti factori, luaţisinguri în considerare relativitatea punctajelor finale.

Cel maisatisfăcător automobil este BMW X5 cu un punctaj de89,6%, iar al doleaeste Mercedes CLK cu 88,2%, topul fiind încheiat de Hyundai SantaFe. Ce este foarte interesant este faptul că în afara automobilelorsportive şi de lux, japonezele domină topurile şi chiar în cel pemărci sunt o marcă românească, una suedeză, 3 nemţeşti şi 5japoneze, nemţii fiind mai mulţumiţi de produsele nipone decât decele autohtone.

VEZI AICI TOPULCOMPLET PE MODELE