TOP 10: cele mai vândute modele din Europa în 2013

Autor: Oraan Mărculescu 21 ian. 2014 Dosar & Analize

TOP 10 vânzări modele noi Europa 2013:

  1. Volkswagen Golf: 470.229 maşini (+8,9%)

  2. Ford Fiesta: 293.663 maşini (-4,1%)

  3. Renault Clio: 287.111 maşini (+17,6%)

  4. Volkswagen Polo: 266.994 maşini (-7,2%)

  5. Opel/Vauxhall Corsa: 239.814 maşini (-9,5%)

  6. Peugeot 208: 239.102 maşini (+49,3%)

  7. Ford Focus: 224.232 maşini (-7,2%)

  8. Nissan Qashqai: 202.593 maşini (-2,6%)

  9. BMW Seria 3: 201.224 maşini (+14,8%)

  10. Opel/Vauxhall Astra: 194.683 maşini (-15,4%)

Volkswagen Golf este cel vândut model nou din Europa pentru al şaselea an consecutiv, compacta germană fiind o adevărată mină de aur pentru concernul german în aceste vremuri de criză. Mai mult, numele Golf putem spune că sărbătoreşte şi altceva în 2013: în ultimii 30 de ani a terminat 25 de ani cu titulatura de cel mai vândut din Europa.

În ultimii 30 de ani, VW Golf a fost de 25 de ori cel mai vândut model din Europa. Măria Ta!

Pentru grupul VW, Golf este cu atât mai important cu cât modelul compact a terminat 2013 cu o creştere de aproape 10% faţă de 2012, deşi VW a vândut cu 3,5% mai puţine maşini anul trecut faţă de acum doi ani. Nu e de neglijat aportul pieţei germane, unde s-au vândut circa jumătate din modelele Golf de pe plan european.

Vânzările lui Opel Astra au scăzut mult, în parte şi datorită confratelui Mokka. Să vedem în 2014 ce va fi

Cei de la Volkswagen sunt cu atât mai mulţumiţi cu cât vânzările lui Golf sunt mai bune decât vânzările cumulate ale principalilor rivali Ford Focus şi Opel Astra, care au terminat 2013 cu scăderi ale vânzărilor importante – de fapt, Astra a fost foarte aproape în 2013 să cedeze ultima poziţie a podiumului confratelui Opel Mokka.

E criză, bate vântul prin buzunarele europenilor. Ford Focus rezistă

Revenind la podium, după Golf asistăm la o luptă strânsă între modelele de clasă mică Ford Fiesta şi Renault Clio, care le-au ”suflat” poziţiile unor modele germane, altă dată mai bine clasate: VW Polo şi Opel Corsa.

Lui Ford Fiesta ar trebui să i se dedice melodia ”Mambo Number Two”. E al doilea. După Golf

Fiesta şi Clio sunt avantajate clar de faptul că sunt mai noi şi au un design fresh (mai ales francezul, care, faţă de 2012, evoluează cu peste 15%), în timp ce Polo şi Corsa sunt pe final de carieră şi rezistă mai mult datorită reputaţiei şi ofertelor.

Cred că, dacă Renault Clio nu ar fi avut o creştere a vânzărilor, cineva şi-ar fi dat demisia

Peugeot 208 are cea mai spectaculoasă creştere procentuală a vânzărilor în 2013 faţă de 2012 (circa 50%), după ce, în 2012, nici măcar nu a intrat în TOP 10, cu toate că debutul vânzărilor imediat după lansarea pe piaţă promiteau multe. Practic, 208 e un fel de gură de oxigen pentru grupul francez aflat în reorganizare şi care speră să revină cât mai repede la liman.

Peugeot 208 are rolul leului care s-a trezit. ”Răgetul” lui a dus la o creştere nesperată a vânzărilor

Cei de la Nissan rămân surpriza foarte plăcută a topului, deşi nu ar mai trebui ca plasarea lui Qashqai între cele mai vândute 10 modele din Europa să fie o surpriză, deoarece şi în 2012 tot pe locul 8 era plasat (tot cu peste 200.000 de exemplare vândute, uşor mai multe decât în 2013).

Prima generaţie Nissan Qashqai iese la pensie ca o divă: cel mai vândut crossover şi în 2013

Rămâne singurul crossover din acest top şi, evident, cel mai bine vândut crossover din Europa, lucru cu atât mai mult de apreciat cu cât 2013 a fost ultimul an plin de vânzare al primei generaţii, în 2014 urmând să fie înlocuit de o nouă generaţie, de la care se speră un succes cel puţin la fel de bun.

Bavarezii îşi freacă mâinile mulţumiţi: singurul model premium din TOP 10 le aduce profituri bunicele

BMW Seria 3 e un fel de răzbunare a bavarezilor, după ce, în 2012, modelul premium fusese eliminat din TOP 10 de VW Passat. În 2013, berlina de clasă medie BMW şi-a luat din plin revanşa, cu o creştere excelentă dacă ne gândim că are preţuri mult mai mari decât ale modelelor din acest top.

Hip, hip, ura! Dacia Sandero e printre cele mai vândute 20 de modele din Europa. Hai, că noi îţi ţinem pumnii să ajungi între primele 15, iar apoi între primele 10 şi, cine ştie, dacă ne ajută d-zeu…

Terminăm cu o veste bună pentru Dacia, modelul Sandero plasându-se între următorii 10 clasaţi (pe locul 18), cu o creştere impresionantă, de peste 70%. Majoritatea dintre modele au fost Sandero Stepway, care a intrat în lupta pentru cel mai vândut crossover accesibil din Europa.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide