TOP 10 conceptele de la Geneva 2011

Autor: Oraan Mărculescu 02 mart. 2011 Dosar & Analize

Iată în continuare ce alte concepte au prezentat producătorii la
Geneva
2011
(vezi imaginile în
galeria foto
)


  • Fiat 500 Coupe by Zagato
    – o versiune
    modificată a cunoscutului Fiat 500, care arată mai aproape de
    stilul unui coupe


  • Mazda Minagi Concept
    – anunţă apariţia unui SUV
    de categorie compactă, care se va plasa sub Mazda CX-7 şi va
    împărţi platforma tehnică a viitorului Ford Kuga


  • Mitsubishi e-compact
    – prefigurează un nou
    model de clasă mică, pe care japonezii îl vor vinde pe mai multe
    pieţe pe plan mondial


  • Opel Zafira Tourer Concept
    – preview pentru
    cea de-a treia generaţie a monovolumului german, care promite
    îmbunătăţiri serioase la toate capitolele


  • Renault Captur
    – conceptul unui viitor SUV
    franţuzesc, maşina preluând elemente stilistice ale noii imagini de
    marcă, la fel ca şi Renault R-Space


  • Rinspeed BamBoo
    – firma elveţiană propune un
    vehicul ecologic şi tineresc, cu un stil amuzant

  • Sbarro Evoluzione – alt specialist elveţian, de
    data aceasta cu un proiect inedit, conceput de o echipă de 25 de
    studenţi

  • Seat IBx – din ce în ce mai aproape de modelul
    de serie, un SUV compact care va împărţi platforma cu Skoda
    Yeti


  • smart ForSpeed
    – un fel de urmaş al lui
    Crossblade, dar care prefigurează stilul noii generaţii smart
    ForTwo


  • Subaru Sports Car Architecture
    – studiu
    tehnologic care prefigurează pachetul tehnic al viitorului coupe
    dezvoltat în cooperare cu Toyota


  • Suzuki Swift S Concept
    – versiunea sporivă a
    citadinei Swift este prefigurată de acest concept, pachetul estetic
    al modelului de serie urmând a fi destul de asemănător


  • Toyota FT-86 II
    – ultima etapă înaintea
    modelului de serie final, conceptul de la Geneva 2011 vine cu
    modificări dictate de legislaţia europeană în materie de
    securitate


  • Volkswagen Bulli
    – reintepretare modernă a
    „dubei” VW din anii ’60-’70, de data aceasta în partitură
    electrică


  • Volkswagen GO! Concept by Giugiaro
    – propunere
    de monvolum electric, dar şi o nouă direcţie pentru viitoarea
    imagine de marcă VW în viziunea italienilor


  • Volkswagen Tex Concept by Giugiaro
    – conceput
    pe aceeaşi platformă ca şi Go!, VW Tex se doreşte un coupe de clasă
    mică, accesibil şi simplist

  • Wiesmann Spyder – concept de
    maşină sport street-legal, desenată în stilul casei şi cu
    performanţe de supercar

Un concept înseamnă, în primul rând design. Deci o mare doză de
subiectivism. Însă producătorii încearcă să îi facă pe spectatori
conştienţi şi de ideile inovatoare sau de tehnologiile pe care le
vor implementa în viitorul mai mult sau mai puţin apropiat pe
modelele de serie.

Nissan Esflow

Locul 10:
Nissan Esflow

Dacă Nissan Juke este o surpriză inedită în segmentul crossover,
despre Esflow putem spune că doreşte să răstoarne canoanele cam în
aceeaşi manieră în viitorul segment al maşinilor sport electrice.
Având un design care poate fi considerat uşor controversat, Esflow
aduce şi câteva idei interesante pentru viitorul model de
serie.

Bertone Jaguar B99

Locul 9:
Bertone

Jaguar B99

Dedicaţie pentru fanii stilului de altă dată al berlinelor
britanice, B99 devine cu atât mai interesant cu cât creşte
contrastul faţă de noua imagine modernă a maşinilor Jaguar.
Proporţiile echilibrate şi combinarea stilului clasic cu detalii
moderne fac din B99 un concept care apelează la simţul istoric.

Skoda VisionD

Locul 8:
Skoda VisionD

O nouă viziune, o nouă siglă, o nouă linie de design. Skoda
VisionD reuşeşte să atragă atenţia mai mult decât conceptele
desenate de Giugiaro pentru Volkswagen, mai ales dacă ne gândim la
producătorul ceh ca un concurent direct pentru Dacia. VisionD
anunţă un stil sobru şi simplist, coerent şi în ton cu imaginea
serioasă pe care şi-a clădit-o Skoda.

Infiniti Etherea

Locul 7:
Infiniti Etherea

A venit vremea ca brandul de lux al celor de la Nissan să intre
într-un domeniu foarte disputat: cel al berlinelor de clasă
compactă. Arborând o imagine de marcă serioasă şi din ce în ce mai
cunoscută cu un stil care combină mai multe categorii de maşini,
Infiniti Etherea marchează o maturizare a producătorului japonez,
care a reuşit să devină un actor important în segmentul premium
într-un timp foarte scurt.

BMW Vision ConnectedDrive

Locul 6:
BMW Vision ConnectedDrive

Bavarezii trec de la o revoluţie stilistică la alta,
adaptându-se tot timpul trendurilor societăţii moderne. Conceptul
de faţă combină un stil foarte agresiv cu tehnologii de ultimă oră
în domeniul comunicaţiilor, dar reuşeşte să prefigureze şi un
roadster de clasă mică, pe principiul downsizing pe care BMW îl va
aplica în acest deceniu.

Audi RS3 Sedan

Locul 5:
Audi RS3 Sedan

Deşi modelul de serie va arăta în proporţie de 80% identic cu
acest concept, cei de la Audi merită aprecierea publicului pentru
modul în care reuşesc să păstreze nealterată ideea de sedan
sportiv, într-o lume auto în care diversele nişe şi subsegmente au
dat naştere unei adevărate jungle.

Mini Rocketman

Locul 4:
Mini Rocketman

Prin conceptul Rocketman, Mini pare a se întoarce la origini,
demers reuşit atât prin prisma designului, care reuşeşte să nu
devină obositor, dar şi datorită ideilor tehnice foarte
interesante. Rocketman promite un model de serie care se va bate de
la egal la egal cu Fiat 500, păstrând interesul ridicat pentru
marca britanică.

Alfa Romeo 4C

Locul 3:
Alfa Romeo 4C

Cei de la Alfa Romeo reuşesc să ne surprindă încă o dată, de
data aceasta printr-un model care reuşeşte să îmbine puritatea
sportivă cu un caracter familiar şi care poartă amprenta Alfa
Romeo. Conceptul 4C reprezintă o schimbare de optică foarte
interesantă pentru epoca modernă a firmei italiene.

Saab PhoeniX

Locul 2:
Saab PhoeniX

Nu ne aşteptam la un concept de o asemenea complexitate din
partea lui Saab, care părea să intre într-un con de umbră
nemeritat. Însă conceptul Saab PhoeniX reuşeşte să atragă din nou
reflectoarele, chiar dacă aduce idei controversate. Factorul
surpriză al lui PhoeniX merită poziţia a doua în acest TOP 10.

Renault R-Space

Locul 1:
Renault R-Space

Pe lângă faptul că prefigurează o nişă interesantă, a
monovolumelor sportive, Renault R-Space ne arată o imagine de marcă
din ce în ce mai bine conturată a mărcii franceze. De aceea este
cel mai important concept al acestui salon auto, reuşind să îmbine
un design sofisticat şi reuşit cu o reinventare a imaginii, primită
pozitiv de toată lumea.


Vezi pe cealaltă pagină restul conceptelor de la Geneva
2011

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide