TOP 10 conceptele de la Geneva 2011

Pentru pasionaţii de maşini, mărţişoarele de la Geneva 2011 sunt, fără doar şi poate, conceptele expuse. Unele mai futuriste, altele mai apropiate de realitatea iminentă - iată care sunt cele mai interesante concepte de la Geneva 2011.

TOP 10 conceptele de la Geneva 2011 TOP 10 conceptele de la Geneva 2011

Un concept înseamnă, în primul rând design. Deci o mare doză desubiectivism. Însă producătorii încearcă să îi facă pe spectatoriconştienţi şi de ideile inovatoare sau de tehnologiile pe care levor implementa în viitorul mai mult sau mai puţin apropiat pemodelele de serie.

Nissan Esflow

Locul 10: Nissan Esflow

Dacă Nissan Juke este o surpriză inedită în segmentul crossover,despre Esflow putem spune că doreşte să răstoarne canoanele cam înaceeaşi manieră în viitorul segment al maşinilor sport electrice.Având un design care poate fi considerat uşor controversat, Esflowaduce şi câteva idei interesante pentru viitorul model deserie.

Bertone Jaguar B99

Locul 9: Bertone Jaguar B99

Dedicaţie pentru fanii stilului de altă dată al berlinelorbritanice, B99 devine cu atât mai interesant cu cât creştecontrastul faţă de noua imagine modernă a maşinilor Jaguar.Proporţiile echilibrate şi combinarea stilului clasic cu detaliimoderne fac din B99 un concept care apelează la simţul istoric.

Skoda VisionD

Locul 8: Skoda VisionD

O nouă viziune, o nouă siglă, o nouă linie de design. SkodaVisionD reuşeşte să atragă atenţia mai mult decât concepteledesenate de Giugiaro pentru Volkswagen, mai ales dacă ne gândim laproducătorul ceh ca un concurent direct pentru Dacia. VisionDanunţă un stil sobru şi simplist, coerent şi în ton cu imagineaserioasă pe care şi-a clădit-o Skoda.

Infiniti Etherea

Locul 7: Infiniti Etherea

A venit vremea ca brandul de lux al celor de la Nissan să intreîntr-un domeniu foarte disputat: cel al berlinelor de clasăcompactă. Arborând o imagine de marcă serioasă şi din ce în ce maicunoscută cu un stil care combină mai multe categorii de maşini,Infiniti Etherea marchează o maturizare a producătorului japonez,care a reuşit să devină un actor important în segmentul premiumîntr-un timp foarte scurt.

BMW Vision ConnectedDrive

Locul 6: BMW Vision ConnectedDrive

Bavarezii trec de la o revoluţie stilistică la alta,adaptându-se tot timpul trendurilor societăţii moderne. Conceptulde faţă combină un stil foarte agresiv cu tehnologii de ultimă orăîn domeniul comunicaţiilor, dar reuşeşte să prefigureze şi unroadster de clasă mică, pe principiul downsizing pe care BMW îl vaaplica în acest deceniu.

Audi RS3 Sedan

Locul 5: Audi RS3 Sedan

Deşi modelul de serie va arăta în proporţie de 80% identic cuacest concept, cei de la Audi merită aprecierea publicului pentrumodul în care reuşesc să păstreze nealterată ideea de sedansportiv, într-o lume auto în care diversele nişe şi subsegmente audat naştere unei adevărate jungle.

Mini Rocketman

Locul 4: Mini Rocketman

Prin conceptul Rocketman, Mini pare a se întoarce la origini,demers reuşit atât prin prisma designului, care reuşeşte să nudevină obositor, dar şi datorită ideilor tehnice foarteinteresante. Rocketman promite un model de serie care se va bate dela egal la egal cu Fiat 500, păstrând interesul ridicat pentrumarca britanică.

Alfa Romeo 4C

Locul 3: Alfa Romeo 4C

Cei de la Alfa Romeo reuşesc să ne surprindă încă o dată, dedata aceasta printr-un model care reuşeşte să îmbine puritateasportivă cu un caracter familiar şi care poartă amprenta AlfaRomeo. Conceptul 4C reprezintă o schimbare de optică foarteinteresantă pentru epoca modernă a firmei italiene.

Saab PhoeniX

Locul 2: Saab PhoeniX

Nu ne aşteptam la un concept de o asemenea complexitate dinpartea lui Saab, care părea să intre într-un con de umbrănemeritat. Însă conceptul Saab PhoeniX reuşeşte să atragă din noureflectoarele, chiar dacă aduce idei controversate. Factorulsurpriză al lui PhoeniX merită poziţia a doua în acest TOP 10.

Renault R-Space

Locul 1: Renault R-Space

Pe lângă faptul că prefigurează o nişă interesantă, amonovolumelor sportive, Renault R-Space ne arată o imagine de marcădin ce în ce mai bine conturată a mărcii franceze. De aceea estecel mai important concept al acestui salon auto, reuşind să îmbineun design sofisticat şi reuşit cu o reinventare a imaginii, primităpozitiv de toată lumea.

Vezi pe cealaltă pagină restul conceptelor de la Geneva2011

Citeşte mai departe în pagina următoare »