Top 30: Cele mai aşteptate maşini ale lui 2015

Peste 100 de modele noi şi cu facelift sunt pregătite de lansare în 2015 pentru piaţa europeană. Noi am ales dintre ele doar cele mai importante modele de generaţie complet nouă, care vor fi disponibile pentru vânzare sau care vor fi lansate în cursul acestui an. De urmărit!

Top 30: Cele mai aşteptate maşini ale lui 2015 Top 30: Cele mai aşteptate maşini ale lui 2015

Anul 2015 se anunţă a fi unul de tranziţie pentru piaţa auto europeană, cel puţin faţă de numeroasele noutăţi aduse în 2014. Unele dintre modelele din lista de mai jos au fost lansate, de fapt, în cursul anului trecut, dar ajung la noi în showroom-uri abia la început de an. Altele vor fi prezentate spre finalul anului, la Salonul Auto de la Frankfurt, şi vor fi disponibile abia în 2016. Iată principalele modele noi care merită atenţia noastră.

1. Alfa Romeo Giulia

Înlocuitorul lui Alfa Romeo 159, aşteptat deja de prea multă vreme, va fi prezentat cel mai probabil sub formă de concept la Geneva 2015 şi apoi lansat în versiune de serie la Salonul Auto de la Frankfurt, în toamna acestui an, urmând să intre în vânzare la începutul lui 2016. Numele Giulia este doar unul avansat de către presă, pentru că cei de la Alfa Romeo nu l-au confirmat încă.

Am vrea să arate precum acest concept...

Maşina de clasă medie ar trebui să fie capabilă să se lupte de la egal la egal cu concurenţii germani premium, punând accent pe design şi sportivitate, la fel ca deja atemporalul 159. Un posibil design este ilustrat mai jos, dar vom afla mai multe abia la Geneva 2015, cel devreme!

2. Audi A4

Noul Audi A4 va fi construit pe o platformă nouă, numită MLB Evo, şi va fi prezentat cel mai probabil la Geneva, în primăvară. Aşa cum ne-a obişnuit Audi, vom avea o evoluţie a designului actual, o greutate redusă cu circa 100 de kilograme faţă de modelul actual, motorizări noi mai puternice şi mai economice, o versiune hibridă şi un interior deja prezentat în mare parte de noul Q7. Per total, o maşină ultra-accesorizată, care să ducă mai departe vânzările record ale ultimei generaţii de A4.

3. BMW X1

Noua generaţie de BMW X1 promite să adopte designul mai agresiv al actualei game bavareze, dar şi să aducă o schimbare fundamentală de abordare: se renunţă la tracţiunea spate şi se adoptă tracţiunea faţă, cu xDrive în opţiune. Cum majoritatea clienţilor de X1 nici nu ştiau că au tracţiune pe puntea spate, schimbarea nu va fi o problemă. 

Noul X1, imaginat de autobild.de

4. BMW Seria 7

Deja surprins pe stradă, noul BMW Seria 7 adoptă un design exterior cam eclectic şi mai degrabă pe placul clienţilor din Asia, acolo unde se vinde extrem de bine. Îl aşteptăm în showroom-uri în partea a doua a anului. Accentul va fi pus pe tehnologia de ultimă generaţie de la interior, precum şi pe sistemele de asistenţă a şoferului. Se pare că vom avea şi parcare automată fără şofer în maşină, precum şi o interfaţă capabilă să înţeleagă gesturile şoferului...

O parte frontală controversată...

5. Dacia Sandero şi Logan facelift, posibil pick-up de serie

Singurul facelift prezentat în listă aparţine celor de la Dacia. Cum actualele modele Logan şi Sandero au fost lansate în 2012, ar cam fi cazul de un facelift de mijloc de drum. Este posibil şi ca Dacia să introducă în gama sa un Duster pick-up deja dezvoltat împreună cu un partener pentru clienţi speciali, dar care ar avea suficientă atractivitate pentru mai mulţi clienţi obişnuiţi.

6. Fiat 500X

Fiat 500X nu are prea mare legătură cu micuţul Fiat 500, ci este o maşină complet nouă în gama italienilor, una capabilă să abordeze şi un teren ceva mai accidentat, în care se descurcă binişor. Pentru cei care vor o maşină de oraş cu capacităţi 4x4, noi avem deja un prim test internaţional în care o examinăm în amănunt.

7. Ford Mondeo

Noul Ford Mondeo a fost aşteptat foarte multă vreme în Europa, deşi în SUA a fost lansat deja de aproape doi ani. Lansarea sa europeană de la finalul lui 2014 ne-a oferit ocazia de a-l testa şi de a veni cu primele impresii. Disponibil în showroom-uri din ianuarie, este una dintre maşinile cele mai importante pentru piaţa europeană a acestui an.

8. Ford Mustang

Noul Ford Mustang ajunge şi în Europa abia la un an de la lansarea americană, dar ne-a fermecat deja cu formele sale pur americane, chiar dacă motorizările au încă o cilindree cam prea mare pentru taxele europene. Importat deja prin canalele „gri”, va ajunge oficial în showroom-urile europene (nu ştim dacă şi în România) undeva la mijlocul acestui an.

9. Ford Ka

Ştim deja, în mare, cum va arăta noul Ford Ka, pentru că va fi foarte apropiat de designul conceptului Ka prezentat anul trecut. Va fi disponibil doar în varianta cu cinci uşi, iar utilizarea platformei pe care se bazează şi actualul Ford Fiesta promite să îi ofere calităţi mult superioare în privinţa ţinutei de drum faţă de precedenta generaţie. Cu motoraşul de 1 litru şi 80 CP sub capotă, promite să fie o maşină distractivă la sub 10.000 de euro.

Noul Ka e deja o maşină cam prea matură pentru clasa ei, nu credeţi?

10. Honda Jazz

Noua Jazz beneficiază de un motor i-VTEC de 1,3 litri, o evoluţie a precedentului propulsor, care poate fi combinat opţional cu o cutie automată CVT, în timp ce cutia manuală este şi ea nouă, având 6 trepte în loc de numai cinci precedenta cutie manuală

11. Hyundai i20

Model dezvoltat şi construit în Europa, pentru europeni, noul i20 este foarte bine pregătit pentru concurenţa încinsă de care va avea parte în clasa B. În versiunea de top, clienţii noului i20 vor putea opta pentru stopuri cu LED-uri, plafon panoramic şi o cameră video pentru mersul înapoi. Hyundai face ce ştie mai bine, aducând conceptul de „smart premium” în zona de preţ confortabilă multora.

Acoperiţi-i badge-ul şi spuneţi cât aţi da pe maşină. Mai mult decât vă cere Hyundai, asta e clar!

12. Hyundai ix35

Urmaşul lui Tucson ajunge la a doua generaţie. Hyundai ix35 a plăcut mult, dar noua generaţie promite să îi redea suflul de care are nevoie pe un segment în care Nissan Qashqai face încă legea, în ciuda aglomerării tot mai mari. Prezentat în primăvară la Geneva, va fi la vânzare în partea a doua a anului.

13. Kia Sorento

Noul Kia Sorento arată foarte bine şi promite să facă valuri între SUV-urile compacte atunci când va ajunge în showroom-uri. Mai mare, mai bine dotat şi mai spaţios, e o continuare a politicii grupului sud-coreean de a ataca mărcile consacrate cu armele proprii.

14. Land Rover Discovery Sport

Înlocuitorul lui Freelander este gândit în special pentru asfalt, dar, ca în cazul oricărui Land Rover, va şti să se descurce binişor şi în afara lui. Discovery Sport e aşteptat în prima parte a anului, la preţuri de peste 40.000 de euro.

Contaminat de „evoquită”, noul Discovery Sport arată mult prea bine

15. Mazda 2

Una dintre cele mai sexy maşinuţe de oraş are acum o nouă generaţie şi promite să fie şi mai distractivă la condus decât precedenta. Avem deja şi preţurile pentru ea, o regăsiţi în showroom-uri la începutul acestui an.

Bord foarte sexy pentru clasa mini!

Alte 15 maşini, în pagina următoare

Citeşte mai departe în pagina următoare »