Top 5 cele mai proaste maşini americane

Autor: Oraan Mărculescu 19 iul. 2007 Dosar & Analize

Un top realizat în America dezvăluie care sunt cele mai nereuşite maşini din istoria auto de peste ocean, care pot fi luate ca exemple negative, confom mentalfloss.com.

În fruntea acestui clasament se situează Ford Edsel, caracterizat ca un “eşec”. Fabricat din 1958 până în 1960, Edsel a avut un preţ prea mare, un target ambiguu, şi a fost percepută de către consumatorii auto ca o maşină “urâtă”. Datorită eşecului comercial, Edsel a fost asemănat, pentru un timp, cu o “lămâie”, dar maşina a continuat sa fie fabricată. Compania a pierdut mulţi bani, însă nu se poate spune ca Edsel a afectat profitul Ford.

Chevrolet Corvair, ocupanta locului al doilea, a fost catalogată drept cea mai nesigură maşină. Cererea mare de maşini mici a dus la fabricarea modelului Corvair timp de 9 ani, din 1960 până în 1969. Din punct de vedere comercial, maşina a fost un adevărat succes, compania reuşind să vândă, în primii ani, peste 200.000 de unităţi. Însă reputaţia şi vânzările lui Corvair s-au prăbuşit in 1965, odata cu publicarea cărţii “Unsafe at Any Speed”, care o menţiona intr-unul din capitolele sale. Desi General Motors i-a imbunătăţit design-ul, în ultimul an de producţie al acestui model, doar 6000 de unităţi au ieşit din fabrică.

Ford mai aduce un model în topul celor mai proaste maşini. Pinto a fost considerată “volatilă”, pentru că, se spune, are tendinţa de a exploda şi a fost clasată pe locul 3. Două milioane din acest model au fost vândute din 1971 până în 1980 şi 27 de oameni au murit în accidente, datorită exploziei rezervorului. Reputaţia lui Pinto a devenit atât de proastă, fiind considerată un adevarat pericol. În filmul “Cursa infernală”, personajul interpretat de Sandra Bullock a fost întrebat dacă este în stare să conducă un autobuz plin cu explozibil, iar aceasta a răspuns: “Sigur! Este ca şi când aş conduce un Pinto mai mare.”

Locul patru este ocupat de către DeLorean, denumit “exagerat”. Construită din 1981 până în 1983, maşina a fost proiectul de suflet al lui John Z. DeLorean. Nascut în Dteroit, inginer şi director la GM, DeLorean a fondat DeLorean Motor Company. Doar 3000 din maşinile scumpe şi cu aspect ciudat s-au vândut în primul an. Mai târziu, DeLorean a fost implicat într-un scandal legat de contrabanda de cocaina şi reputaţia lui şi a “creaţiei” lui a fost pecetluită. Chiar şi aşa, maşina a facut parte din distribuţia filmului “Back to the Future”.

Pentru Yugo, ocupanta locului 5, cel mai potrivit nume este “proasta calitate”. Maşina s-a vândut foarte bine în USA din 1984 până în 1992, la un preţ sub 4000 de dolari, până cănd sancţiunile împotriva Yugolsaviei au oprit importurile de maşini. Modelul Yugo fabricat pentru Statelel Unite avea standarde mai ridicate decât cel obişnuit, însa Yugo, chiar şi aşa, şi-a construit reputaţia de “maşina de cea mai proastă calitate”. Yugo se mai vinde şi astăzi în fosta Yugolsavie, însa sub numele ei european – Zastava Koral.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide