TOP 6 cele mai flagrante copii chinezeşti de la Salonul Auto Beijing 2014

Toată lumea ştie că în China se copiază lucruri. De la iPad-uri şi până la maşini. Şi, ca şi cum nu ar fi suficientă copierea fără scrupule a diferitelor creaţii europene sau americane, chinezii îşi afişează cu mândrie imitaţiile. Iată şase dintre cele mai evidente copii de maşini de la Salonul Auto Beijing 2014.

TOP 6 cele mai flagrante copii chinezeşti de la Salonul Auto Beijing 2014 TOP 6 cele mai flagrante copii chinezeşti de la Salonul Auto Beijing 2014

Salonul Auto Beijing 2014 a fost locul unde producătorii auto din lumea întreagă şi-au prezentat ultimele creaţii. Unele originale, altele mai puţin originale. Şi, fiindcă este vorba despre China, era absolut normal ca la salon să apară şi câteva modele „de inspiraţie” europeană. Iată şase dintre cele mai flagrante copii chinezeşti.

Lifan 330

Chestia asta ar trebuie să arate ca un Mini, însă probabil conexiunea telefonică între fabrică şi omul trimis la un salon auto european s-a întrerupt la mijlocul discuţiei, aşa că a ieşit asta. Maşina există de mai multă vreme pe piaţa din China, dar acum a primit şi un interior despre care ai putea fi tentat să spui că este de Mini (dacă bei vreo patru beri înainte).

Gonow GA6470

Trecând peste numele de imprimantă, maşina asta este, de fapt, un concept. La fel ca la Lifanul de mai sus, dacă stai cu spatele la SUV-ul Gonow, s-ar putea să ţi se pară că ai de-a face cu un Range Rover Evoque.

BAIC BJ80

Tot un concept, BAIC BJ80 e pur şi simplu un Mercedes-Benz G-Class tras la xerox. Dar probabil a fost un copiator făcut în China, aşa că s-ar putea să rămâi fără o uşă sau o bară de protecţie atunci când îndrăzneşti să ieşi de pe şosea.

Hawtai Boliger

Un Porsche Cayenne e foarte scump. Bine că există compania auto Hawtai, care îţi oferă o copie (oarecum) fidelă a SUV-ului premium german. Ce-i drept, partea frontală se diferenţiază cât de cât de Cayenne, însă spatele te-ar putea păcăli oricând.

Kawei W1

Cu o faţă de Ford F-150 combinată cu o grilă de Jeep Compass, Kawei W1 pare a avea la bază o Kia Sorento.

Kawei K1

Dacă la SUV-ul W1, chinezii de la Kawei au reuşit să îi dea o personalitate proprie, la pick-up-ul K1 au uitat tot ce au învăţat la şcoala de maniere în industria auto şi au copiat întocmai un Ford F-150.

Bine măcar că au un departament de marketing experimentat.