Vânzări Dacia Logan în Franţa

Autor: Cosmin Iordache 10 dec. 2007 Dosar & Analize

Piaţa franceză a totalizat 1.881.995 unităţi, dintre care 891.954 automobile au fost de provenienţă autohtonă. Grupul PSA, format din Peugeot şi Citroen, a vândut mai bine decât Renault, care are deţine  Dacia si Nissan. De precizat că fenomenul auto în Hexagon a ajuns la maturitate, variaţiile de la un an la altul fiind relativ mici comparativ cu pieţele emergente.

Marca Vânzări noiembrie Total 11 luni Variaţie an precedent (%)
Renault 34656 409000 -6.6
Peugeot 27435 322381 -2.9
Citroën 24165 255891 7.1
Volkswagen 11585 130289 0.9
Ford 8611 94437 5.9
Toyota 7977 90693 3.6
Opel 8726 90095 0.6
Mercedes 4566 55339 0.6
Fiat 5078 48230 4.1
BMW 4464 44635 20.2
Audi 3493 43908 8.0
Seat 3471 34488 8.7
Dacia 3376 28232 60.4
Nissan 2787 27938 -4.0
Suzuki 2590 27647 16.6
Hyundai 2159 23389 -5.3
Skoda 1624 16502 13.0
Mini 1556 14483 62.1
Honda 1410 14046 32.1
Kia 1557 13603 -2,5
Mazda 1294 12896 -0.7
Alfa Romeo 1056 12793 -7.0
Volvo 1091 12413 27.5
Chevrolet  708 8051 19.9
Smart 715 7474 -22.2
Land Rover 552 6134 23.5
Mitsubishi 409 4856 65.5
Jeep 381 3995 27.5
Lancia 289 3964 5,4
Chrysler 224 3597 -22.1
Saab 177 2930 15.6
Porsche 176 2425 11.3
Dodge 273 2422 +++
Daihatsu 234 2389 42.1
Lexus 199 2345 6.3
Jaguar 94 1344 -18.8
Subaru 164 1265 -4.8
Lada 46 530 -32.2
Maserati 36 225 39.8
Ferrari 12 207 11.3
Cadillac 11 152
Rover 0 13 -94.3
TOTAL 169757 1881995 1.7

În perioada ianuarie-noiembrie 2007, francezii au comandat 28.232 de autovehicule Dacia Logan. Este de remarcat că Dacia a reuşit să aibă vânzări mai mari, cu ajutorul unui singur model în trei variante de caroserie, decât alte mărci cu tradiţie şi cu o gamă mult mai bogată.

Într-un top al mărcilor de import de pe piaţa franceză, Dacia pătrunde în primii zece. Având în faţă constructori ca VW, Ford, VW, Toyota, Opel sau Fiat, această poziţie este maximul la care pot spera cei de la Dacia.

Meritoriu pentru cei de la Mioveni este că au crescut în cele 11 luni cu 60%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi că sunt a doua marca aflată sub tutela Renault ca vânzări, reuşind să depăşească Nissan în Franţa. Niponii au comercializat cu 300 de unităţi mai puţin decât românii.

De asemenea, în luna noiembrie, Dacia a vândut în Franţa aproape la fel de multe modele Logan cât nemţii de la Audi.

Alte mărci care privesc spre succesul comercial Dacia, de pe o treaptă inferioară, sunt Suzuki (27.647 unităţi) şi Hyundai (23.389 unităţi).

Deşi nu se poate vorbi de o rivalitate la nivel continental între Skoda şi Dacia, statisticile arată că francezii preferă automobilele româneşti in detrimentul celor ceheşti. Diferenţa dintre vânzările Loganului şi cele cumulate a tuturor modelelor din Mlada Boleslav este de peste 12.000 de unităţi.

Secretul Loganului constă în preţ, fiind cel mai ieftin model compact disponibil în Franţa, şi eticheta de automobil Renault ieftin. Înrudirea cu producătorul ce se intitulează “ créateur d’automobiles “ este una cât se poate de favorbilă în ochii clienţilor francezi. Renault vinde cel mai bine în Franţa, comercializând in 11 luni peste 400.000 de automobile.

Relaţia Renault-Dacia este convenabilă şi în sens invers. Constructorul francez deţine cea mai mare cotă pe piaţa românească dintre producătorii străini, iar motorizările dCI sunt printre cele mai populare în răndul şoferilor români. În Franţa procentul celor care aleg motorina este de aproape două treimi.

De urmărit va fi evoluţia Dacia pe pieţele internaţionale, atunci când va fi introdus un al doilea model în gama, varianta românească a lui Sandero. Acest model va creşte producţia constructorului de la Mioveni la 400.000 de unităţi pe an şi, cu siguranţă va cimenta poziţia Dacia atăt pe piaţa franceză cât şi pe altele europene.

Loganul nu este preferat doar de francezii de rând, ci este o bună bază pentru a începe cariera de pilot în Hexagon, de curând stabilindu-se o competiţie special dedicată acestui model.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide