Hero iON, conceptul indian de motocicletă ecologică a viitorului

Şi domeniul vehiculelor pe două roţi trebuie să se alinieze tendinţelor eco ale maşinilor, iar indienii ne oferă un concept extrem de interesant, care pare desprins dintr-un film SF. Nu neapărat ”made in Bollywood”...

Conceptul Hero iON este o vitrină destul de impresionantă a tehnologiei viitorului imediat. Pentru că oferă nu doar soluţii de propulsie ecologică, dar şi diverse idei menite a schimba modul de percepţie asupra motocicletelor.

În primul rând surprind roţile... goale. De fapt, cele două roţi sunt motoare electrice, pneurile fiind montate chiar pe rotoarele magnetice. Acestea preiau şi rolul sistemului de frânare, motocicleta încetinind în siguranţă graţie unor super-capacitoare.

Cel mai probabil fanii Harley Davidson sau Suzuki Hayabusa vor comenta ”ce-i trotineta asta?”

Motocicleta funcţionează după principiul ride-by-wire, toate funcţiile fiind controlate unitatea centrală VCM (Vehicle Control Module). Există chiar şi un sistem VSA (Variable Situational Awareness), care adaptează funcţionarea motocicletei la condiţiile din traficul înconjurător.

Suspensia m-link foloseşte tehnologia magnetoreologică, iar direcţia Flex Axis funcţionează prin pivotarea celor două braţe ale roţilor. Indicatoarele de bord sunt grupate într-un modul denumit Rider Information, care le transmite şi pe un mic display al căştii pilotului.

Afişaj digital şi un fel de ghidon cu comenzi tactile. Adică la revedere manete de ambreiaj şi frână!

În ce priveşte sistemul de propulsie, motoarele electrice sunt alimentate de la un pachet de baterii litiu-aer, mai eficiente, dar şi mai uşoare decât actualele baterii litiu-ion. De asemenea, Hero iON beneficiază şi de un sistem range-extender, care utilizează hidrogen şi tehnologia fuel-cell, pentru a permite o autonomie crescută - în teorie, de 300 km.

Creatorii ne oferă şi informaţii despre performanţele acestui concept moto: 0-100 km/h în 5 secunde şi o viteză maximă de 160 km/h. Nu sunt valori demne de o supersportivă, dar sunt suficiente pentru o motocicletă eco, pentru utilizarea zilnică.

Cum o fi să mergi 300 km/h fără benzină? Deocamdată, doar un vis