Tirurile-troleibuz sunt viitorul în transportul rutier greu?

Da, sună comic: ”tirul-troleibuz”. Cum adică, un tir care are pantograf şi care foloseşte curentul de la cablurile de deasupra, pe autostrăzi şi şosele? Da, exact!

Tirurile-troleibuz sunt viitorul în transportul rutier greu? Tirurile-troleibuz sunt viitorul în transportul rutier greu?

Compania Siemens s-a implicat în cercetarea şi dezvoltării ideii de ”şosele electrice” încă din 2010. Conform specialiştilor Siemens, testele de până acum au demonstrat că se pot obţine reduceri ale consumului şi poluării de până la 80-90%, ceea ce este un rezultat excelent. Mai ales dacă ne gândim la estimările pesimiste: până în 2050 sectorul transporturilor rutiere grele va creşte de peste trei ori, deci şi emisiile de CO2 ale tirurilor şi camioanelor vor fi mult mai mari decât acum.

Momentan, Simenes lucrează cu Mercedes-Benz în Germania, respectiv cu Scania în Suedia, ţări unde au fost amenajate ”şosele solare”: tronsoane scurte de şosea, unde au fost montaţi stâlpi şi cabluri, la fel ca în cazul troleibuzelor din oraşe sau trenurilor electrice.

Ce părere au tiriştii de acest lucru: montarea de stâlpi şi cabluri de curent pe şosele şi autostrăzi, pentru camioane

 

Vehiculele, la rândul lor, sunt echipate cu sisteme de propulsie diesel-hibride, în care motorul termic are rol de generator de curent, iar motorul electric pune în mişcare roţile. De asemenea, vehiculele sunt echipate cu un pantograf (ca la tramvaie), care poate alimenta motorul electric de la cablurile de deasupra.

Şi ca să vedeţi cât de simplu este totul, URMĂRIŢI ACEST VIDEO EXPLICATIV. Singura problemă majoră rămâne, însă, cât de mari ar fi investiţiile în aceste ”şosele solare” şi dacă merită această investiţie, având în vedere evoluţia galopantă a tehnologiei bateriilor.

Ce credeţi:

ARE VIITOR SOLUŢIA TIRULUI-TROLEIBUZ?