10 Iunie în istoria automobilistică

Luna Iunie este una în care Saab are de sărbătorit multe evenimente, după prezentarea primului Saab 9-5 pe 9, pe data de 10 suedezii aniversează apariţia primul automobil din istorie.

10 Iunie în istoria automobilistică 10 Iunie în istoria automobilistică

10 Iunie1947 - În această ziSaab şi-a prezentat primul său automobil din istorie, radicalulconcept Saab 92001, sau Ursaab (primul Saab întraducere). Pe măsură ce AlDoilea Război Mondial se apropia de final , Saab un producător deavion de război aconştientizat nevoia diversificării obiectului de activitate.Astfel a apărut ideea creări unui automobil. Dezvoltarea proiectului a început înLinkoping, implicând 20 de persoane. Foarte interesant este faptulcă din cei 16 ingineri cooptaţi, nici unul nu mai făcuse maşinipână atunci şi doar doi aveau carnet de conducere.

Astfel examinândalte automobile şi citind literatura de specialitate suedezii au învăţat cum sefacă maşini prin experimentări succesive. A rezultat însă foarte radicalul Saab92001 care nu seamănă cu nimic altceva şi are o caroserie făcutădupă principii aeronautice. După asamblarea caroseriei era nevoiede un motor şi o transmisie, aceste elemente vitale fiindîmprumutate de la DKW. Motorul era unul în doi cilindri şi doitimpi şi dezvolta 18 CP. Datorită formei întâmpina însă o rezistenţă a aerului cu 50% maimică decât la maşinile din acea vreme şi cântărea 800 kg. Acestprototip este unul de colecţie, momentan fiind expus la muzeulSaab.

Modelul de seriea fost prezentat în 1949, producţia începând pe 12 Decembrie. Unalt fapt inedit este că, datorită excesului de vopsea pentruavioane pe care Saab îl avea în acea perioadă, primele modele aufost vopsite în verde închis. Ulterior s-au introdus şi altenuanţe, dar nu foarte multe, Saab 92 existând doar pe negru, gri,albastru şi verdele mai sus pomenit.

Saab 92001 la aniversarea 60 de ani