14 Iunie în istoria automobilistică

Ştiaţi că o marcă spaniolă a rivalizat la începutul secolului XX de la egal la egal cu Rolls-Royce? Dacă nu, aflaţi acum.

14 Iunie în istoria automobilistică 14 Iunie în istoria automobilistică

14 Iunie 1904 - În această zi în Spania s-aupus bazele companiei Hispano Suiza, producător de automobile de luxşi motoare de avion. În spatele acestei mărci se afla generalulEmilio de Cuadra şi inginerul elveţian Marc Birkigt. La Cuadra aavut ambiţia de a crea maşini şi înainte de 1900, producând maşinielectrice în Barcelona, dar odată ce l-a cunoscut pe elveţian atrecut la automobile cu combustie internă. Tot în aceeaşi locaţie a început şiproducţia de automobile de lux, iar în 1911 compania s-a extins şiîn Franţa, cu o uzină însuburbiile Parisului.

După PrimulRăzboi Mondial Hispano Suiza a introdus în 1916 modelul H6, unautomobil de lux, care i-a adus o reputaţie chiar mai exclusivistădecât a Rolls-Royce. Ba chiar Rolls-Royce avea mai multe soluţiipreluate sub patent de la exclusivistul constructor spaniol,inclusiv frânele asistate mecanic şi considerate cele mai bune dinlume la acea vreme.

Al Doilea RăzboiMondial a însemnat stagnarea producţiei de automobile şireorientarea spre motoarea de avion, dar fabricile nu au fostîndeajuns de eficientepentru a livra propulsoare pentru armata franceză. Terminarea Războiului nu a repus înfuncţie producţia de automobile, ci Hispano Suiza a rămas doarcompanie aeronautică. La Salonul din acest an de la Geneva numeleHispano Suiza a fost readus la viaţă de un producător independent,dar La Hispano Suiza Fábrica de Automóviles SA, deţinătoriidenumirii, au anunţat că vor lua măsuri împotriva folosiriifrauduloase a numelui.

Hispano Suiza H6C