15 Iulie în istoria automobilistică

Pe data de 15 Iulie 1895 Rudolf Diesel a considerat că motorul său este desăvârşit şi a aplicat pentru a îşi patenta invenţia care îi poartă numele.

15 Iulie în istoria automobilistică 15 Iulie în istoria automobilistică

15 Iulie 1895 - În această zi Rudolf Diesel aaplicat la Oficiul de Patente American pentru a îşi autentificamotorul cu combustie internă care îi poarte numele. Cererea sa aprimit certificatul de originalitate în luna August 1898, francezulcu gene germane devenind astfel inventatorul acestui tip de motortot mai popular în ultimele decenii (ca principiu de funcţionare,nu ca aplicaţie în sine).

Motorul pe careDiesel l-a inventat, destul de primitiv ca funcţionare, formatdintr-un piston lung de 3 metri şi o cameră de ardere. Acesta afost primul motor care nu avea nevoie de scânteie pentru a seaprinde, arderea fiind declanşată prin compresie. Faţă de motoarele pe aburi, care aveauo eficienţă de 10% (adică doar 10% din căldura degajată rezulta înmişcare) motorul Diesel avea o eficienţă de 75%, fiind un pasuriaş.

Nu vă gândiţiînsă că acest motor putea fi montat pe automobile, fiind mult preamare şi primele saleaplicaţii au fost ca pompe pentru apă, generatoare de energieelectrică, în mine, în uzine şi prima data pe navele transoceanice.Ulterior motoarele Diesel, mult îmbunătăţite însă, au propulsatcamioane şi apoi automobile personale.

Patentul motorului Diesel