17 iulie în istoria automobilistică

Acum 90 de ani, s-a născut Nils Bohlin, omul care a inventat centura de siguranţă, o soluţie tehnică salvatoare a multor vieţi de-a lungul istorie.

17 iulie în istoria automobilistică 17 iulie în istoria automobilistică

17 iulie 1920 - În această zi în Härnösand s-anăscut inginerul şi inventatorul suedez Nils Bohlin, omul care acontribuit la îmbunătăţirea siguranţei la volan prin inventareacenturii de siguranţă în trei puncte în 1959. Înainte de acel an,centurile de siguranţă aveau o structură în doar două puncte şierau folosite numai de piloţi, dar fiindcă se prindeau pesteabdomen, în cazul accidentelor la viteze mari, produceau leziuniinterne foarte mari, nefiind o soluţie foarte bună.

În 1958 Bohlin,fost inginer la Saab, divizia militară, acolo unde a inventatscaunele ejectabile, a fost angajat la Volvo pentru a îmbunătăţimăsurile de protecţie. Măsura a fost motivată de moartea unei rudea CEO-ului Volvo, Gunnar Engelau, conducerea companieipropunându-şi să reducă riscul accidentelor cu oricepreţ.

Prima masina cu centuri de siguranta

Preţul nu a fostînsă foarte mare, centura de siguranţă a fost o măsură ieftinăeficientă şi uşor de folosit. Soluţia tehnică propusă de Bohlin, cudouă benzi care se împreunează în dreptul şoldului drept (sau stângpentru pasageri din dreapta) a rămas în mare parte la fel pânăastăzi. Prima maşină de serie pe care s-a introdus această soluţiea fost Volvo PV544, urmând ca apoi să devină standardul înindustrie şi să fie adoptată de toţi constructorii fără excepţie.Volvo apreciază că până în 2002, anul în care a murit Nils Bohlin,centura de siguranţă a salvat peste 1 milion de vieţi din accidentefoarte grave.